Ge mig för & nackdelar med ungt föräldraskap?
Enda nackdelen jag kan komma på är att när "alla andra" får barn -jämngamla kompisar tex o man redan har fått sina barn så är det lite tråkigt. Att uppleva en graviditet, förlossning o spädbarnstid ärnåt man för det mesta gör väldigt få ggr o det tycker jag nu känns väldigt tråkigt att redan ha detta avklarat så att säga.. Underbart är kort
Jag var 18 o 20 när mina barn föddes o nu när jag är 22 så börjar kompisarna få barn o fler lär det väl bli... Jättekul, men man påminns lite om att man själv inte kommer få fler... Samtidigt är det ju alltid roligt att ha barn i samma ålder, vilket det ju är lite dåligt med för min del då
Annars kan jag inte komma på för-eller nackdelar, utan det är nog samma sak o bli förälder gammal som ung Fast en fördel skulle kankse kunna vara att barnen blir stora o man fortfarande är ganska ung. Mina föräldrar är 40 år o alla deras tre barn har flyttat hemifrån -underbart! Min mans föräldrar däremot är 55 år o har ännu ett barn hemma... Så ju yngre man är när man får barn -desto tidigare får man "tillbaka" sitt liv