• LML

Ge mig för & nackdelar med ungt föräldraskap?

Ja va 21 när ja fick min tös. Helt underbart. hade dock gått klart gymnasiet o skaffat körkort o  egen lägenhet mm (vilket ja iojfs hade redan som 19 år) Men vid 20 så hade ja hunnit resa lite o levt rövare ett tag så det kändes lagom.
    Dessutom är man ju inte "gammal" sen när barnen blir större :) så man kan ut o leva rövare igen då ;P

Ja e jätteglad att ja va "ung" när ja skaffa min första. Andra väntar ja nu (25 år)... Har känts mer på kroppen, både trötthet och ryggont :(

• LML
    Dansken skrev 2010-02-09 23:46:15 följande:
    okej. Härliga svar, behöver bli påminnd om varför jag inte ska bli mamma ännu! Hehe.. Jag är en riktigt festälskare, men vill på något sätt övertyga mig om att jag kommer gilla mamma-livet mer. Men när ni skriver att vänner försvinner osv blir man ju inte direkt sugen. Alltså jag vill gärna ha ett barn nu, har lägenhet, fast sambo sedan 2,5 år tillbaka & vår hund. Vi har gott om plats i lägenheten. Men smartast är nog att resa runt lite först, leva loppan & skaffa körkort, som jag inte har prioriterat än! Sen tänker jag nog som många andra förmodligen också tänkt, samlivet med killen? Vad händer med det? Min kropp, blir den någonsin sig själv igen? Gud så mycket frågor jag har. Så mycket tankar... Någon som går och velar precis som jag?
    Vill du ut o leva loppan så gör det innan. Spontaniteten försvinner som sagt en hel del när man får barn. Det ja saknade messt i början va just det att kunna åka till statoil fem i 12 på kvällen bara för att köpa chips ;) Såna småsaker. Och så kan ja ångra att ja inte åkte utomlands me tjejkompisarna innan ja blev mamma.
    Och som flera nämnt - är du inte beredd att byta ut dina vänner så vänta ett tag. Många försvinner då man inte kan hänga med ut längre.
    Det är först nu mina vänner börjar komma ikapp med barnafödandet, ca 4 år senare....
Svar på tråden Ge mig för & nackdelar med ungt föräldraskap?