Inlägg från: Schnooglewookiemush |Visa alla inlägg
  • Schnooglewookiemush

Ge mig för & nackdelar med ungt föräldraskap?

Jag fick mitt första barn när jag var 17, mitt andra barn är en månad och jag är 19 nu. Fördelen är väl att jag kommer ha barnafödandet gjort sedan, då kan jag "leva livet" (vad nu det innebär). Fast det kan man ju lika gärna göra i ung ålder och skaffa barn sen,

Nackdelarna är många. Vänner försvinner då de inte har samma intressen längre, samt att man själv mognar på sig rejält. Man får inte alls lika perspektiv på saker och ting som de flesta i sin egna ålder. Ofta har man ingen bra ekonomi, det är en stor nackdel. Trots att man tror att man är mogen, så kan det nog kännas för många föräldrar att de blir avundsjuka när kompisar ska ut på krogen och de själva sitter hemma med en febrig unge som skriker och klättrar upp på köksbordet stup i kvarten. Helt plötsligt kan man inte spontant hitta på saker på samma sätt, sena promenader eller impulsfika. Detta gäller ju dock alla föräldrar, frågan är bara om man verkligen är redo att ha det så i många år framöver - att man känner att man levt tillräckligt som en fri person för att må bra.

Svar på tråden Ge mig för & nackdelar med ungt föräldraskap?