• Liss

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Hej på er och varmt välkomna tillbara ni som har pausat ett tag!

Ninni: Skönt att slippa stresssexet och stort lycka till med inseminationen! Kom och gå som du vill här.

Jemema: Känner verkligen med dig. Bra att du skriver precis hur du känner, det är ju det vi är till för - att vara en ventil och förhoppningsvis ett stöd. Kram vännen

Bettan och Cali: Vinkvink till er också!

Nu måste jag swischa vidare. Kram alla!

• Liss

Bettan: Jag har tagit Pregnyl och Fragmin samtidigt. Har för mig att läkaren sa att man även skulle kunna testa t.ex. Progesteron tillsammans med detta ifall det inte hade funkat denna gången. Jag tog en spruta per vecka (10 000 IE) tom v. 14. Tyvärr har jag ingen aning om vad man inte kan ta tillsammans med pregnyl.

Till er som mår dåligt vill jag skicka en stor varm styrkekram!

• Liss

Ninni: Jag tog 1/4 albyl från äl, trots att koagulationsproverna såg bra ut.

• Liss

Ninni: Jag passar på att gratta även här. Underbara nyheter!

Kram till er övriga också!

• Liss

Bettan: Stort grattis vännen! Blödningar är alltid jobbigt så klart, men jag håller med de övriga om att det låter som tappen eller slemhinnan. Skönt att det har slutat nu. Håller alla tummar och tår för att allt kommer att gå bra för dig den här gången. Massor av kramar! 

Ninni: Med vår historia kan man nog inte låta bli att vara orolig. Men jag lovar dig att det blir bättre. Oron släpper nog aldrig riktigt, som Icka säger, men steg för steg blir det bättre. Första lyckade ul, första 12 veckorna, första sparken osv. Håller tummarna stenhårt även för dig. Stor kram!

Trevlig midsommar till er alla!

• Liss

Bettan: Underbara nyheter - stort grattis!!

Ninni: Det blev lugn midsommar med goda vänner uppe i Dalarna för oss. Skulle inte varit fel med lite mer semeter nu, strålande sol här

Ha en bra vecka alla!

• Liss

Bettan: Åh vad underbart, grattis!

Mojutten: Fin inställning, helt rätt att njuta av den underbara sommaren och att försöka hitta tillbaka till glädjen igen!

Jemema: Vad bra att du också njuter av sommaren! Förstår att det måste vara tungt med brorsbarn. Ickas råd låter mycket kloka tycker jag.

Jag åker på semester om några dagar och kommer inte ha tillgång till dator på ett bra tag, men ni är i mina tankar allihop. Önskar er alla en fin sommar! Stor kram

• Liss

Tittar in en snabbis på semestern.

Ninni: Skickar dig en massa varma kramar även här. Har haft precis samma tankarsom du  vid ma. Tror att det gäller de flesta här inne. Fint att du ändå låter så peppad.

TT: Välkommen tillbaka och stort grattis till bröllop! Har tänkt på dig mycket.

Till er som går i adoptionstankar: Jag skulle verkligen rekommendera er att ställa er i kö. Jag tyckte att livet kändes lite lättare så fort vi hade ställt oss i kö. Nu  kommer vi troligen inte att använda vår plats, men det är ju bara att gå ur kön nästa år - ingen skada skedd och lite pengar har gått till bistånd.

Stor kram till er alla! Nu ska jag fortsätta semestern

• Liss

Jemema: Vilkaunderbart fantastiska nyheter - STORT grattis!!!

TT: Ja, visst är det så mycket roligare och underbarare att gifta sig än vad man kan tro. Stort grattis även till dig!

Kram till er alla!

• Liss

Tittar förbi en snabbis och vinkar och skickar en kram till er alla.

Lilli: Jag har ingen erfarenhet av IVF eller FET, men däremot av lågt hcg. Har du fått prova pregnyl? Jag fick, efter 3 ma:n, ta en spruta i veckan (10 000 IE) från plus tom v. 14 och det funkade. Önskar dig all lycka till.

• Liss

Ninni: Håller också tummarna för ett litet pytteproblem som är lätt som en plätt att fixa. Kram!

• Liss

Ninni: Åh nej, vännen vad ledsen jag blir för er skull. Så otroligt fruktansvärt orättvist. Massor med styrkekramar.

Välkommen till er nya o stor kram till er alla

• Liss

Pimpinellan: Så ledsamt att höra din historia. Hoppas att denna tråd blir ett bra stöd för dig. Tror jag hade gått under utan stödet från de underbara tjejerna här inne. Jag har haft tre ma som upptäcktes vid olika tid men alla avstannade kring v 6-8. Inga fel hittades vid utredning. Hade turen att få en bra läkare som skrev ut pregnyl från plus tom v 14 o fragmin hela graviditeten. Tog på eget bevåg asa mellan äl o plus. För ca tre månader sen föddes vår efterlängtade son. Önskar dig all lycka till.

En stor kram till er övriga också! kommenterar inte så ofta men kikar in här då o då.

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3