• Liss

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

God morgon alla!

Icka: Jo, det är bara bra med mig. Fortsatt stuptrött och illamående och så moler det en del, vilket jag intalar mig är bra tecken Fast jag har mått väldigt olika vid de andra graviditeterna, allt från att spy dagligen till att inte må illa alls, så jag vet ju att det där med symptom inte spelar någon roll, men det känns ändå lite bra att känna av det. Lycka till i morgon! Jag ska tänka på dig under dan.

PP: Lycka till till dig också i morgon!

TT: Undrar också var du håller hus. Allt väl?

Kram alla!

• Liss

Mayan: Mina ma:n har upptäckts i v. 9, 14 och 10. Alla upptäcktes på vul - ett var planerat, de andra tog jag kontakt med läkaren pga småblödningar. Fick cytotec. Hoppas att ni kan hitta glädjen i helgen och att ni får det mysigt i sänghalmen!

Monchichi: Vad skönt att mensen dök upp till slut!

Maria: Känner också igen det där med att folk slutar fråga efter ett litet tag. Tror att många inte riktigt vet hur de ska bete sig, de tror kanske att det gör dig mer ledsen om de tar upp allt tråkigt. Mina närmsta vänner har frågat hur jag vill att de ska göra och jag har sagt att jag uppskattar om de frågar hur det är ibland. Kanske kan du berätta för dina närmsta att du har ett behov av att prata och att de gärna får kolla av hur du mår då och då - om du vill det såklart.

Ninni: Tre månader, ja det är ju lång tid. Förstår att du känner att du inte fixar det. Varför vill de att ni ska ta en paus?

TT: Vinkvink. Låter som ett tufft schema. Härligt att du trivs, men ta inte ut dig helt!

Icka och Pillan: Håller tummarna så att de blånar.

Cali: Då håller jag tummarna för dig också att provsvaren ser bra ut!

• Liss

Åh Icka, vad glad jag blir! Stort stort grattis!! Och vad skönt att du blir så väl omhändertagen. Nu får du njuta i fulla drag. Massor av grattiskramar

• Liss

Icka: Japp, jag kommer att gå hos spec. mvc. Verkar vara samma rutiner som hos dig, första kollen av tappen efter 14 fulla veckor och sen täta kontroller resten av tiden. Visst finns det risker, men de är ju betydligt mer kopplade till väldigt svåra varianter av EDS, som t.ex. den vaskulära typen. Och den har ju ingen av oss. De EDS-graviditeter som de har haft här i stan har gått hur bra som helst har min läkare sagt! Så det finns gott hopp för oss EDS:are Och som sagt, njut nu i fulla drag av den lill* i magen!

• Liss

Pillan: Vad skönt att du fick träffa en bra BM. Förstår att du blev besviken på att det inte blev något vul. Vi får räkna ner dagarna till vul tillsammans. Det ska gå bra för oss båda nästa vecka - så det så!!

Ninni: På ett sätt låter det ju klokt att kroppen får vila medan den behandlas, men förstår att det ändå är jättesvårt att följa hennes råd och att du känner dig kluven. Och du får babbla på precis hur mycket du vill! Jag mår egentligen bra, men nojjar mer och mer ju närmare vul kommer. Är helt skräckslagen, men försöker envist tänka på annat, tänka på annat, tänka på annat...

Ha en bra helg alla!

• Liss

Åh Vallmo, vilken fruktansvärd resa mellan hopp och förtvivlan. Lider med dig vännen. Så förbaskat orättvist. Du får ösa ur dig precis hur mycket du vill här inne. Massor av värmande styrkekramar!

Cali: Tack för påhejningen! Jag hejar på tillbaka och hoppas att örter och akupunktur ska göra susen! Och att du ska få trombyl, fragmin eller innohep inför nästa graviditet (blodförtunnande).

Ninni: En romantisk weekend låter väl som en strålande idé! Härligt. Och tack för tummarna! Vul är på onsdag.

Ego: Strategin med att tänka på annat funkar fint för det mesta. Går ner i nån liten svacka ibland. Men idag känner jag mig lugn, glad och illamående - ingen dålig kombination

Ha en bra dag alla! Kram

• Liss

Massamys: Beklagar allt jobbigt du har gått igenom. Det är klart att du får hoppa in här, varmt välkommen! Efter tre ma:n har jag nu också fått prova pregnyl (1 dubbelspruta/vecka) samt fragmin (1 spruta per dag).

Ninni: Vad glad jag blir att du blir glad av mina inlägg Är själv lite förvånad att jag känner mig såpass lugn än så länge. Bara att njuta medans det känns bra.

Vallmo: Tja, vem vet. En blodpropp stoppar ju upp flödet och hindrar kanske qin från att komma fram. Lycka till på jobbet idag! Stor kram

Pillan: Härligt med tidigare tid! Onsdag är det ju alldeles alldeles snart. Ska hålla tummarna hårt för dig!

Gör som Cali och kramar om er alla!

• Liss

Bettan: Åh, det låter superhärligt! Varmt välkommen tillbaka till ett lite mer vårlikt Sverige! Stor kram

• Liss

Måste rusa, kikar bara in en snabbis och hälsar Cinza och Mojutten varmt välkomna! Beklagar verkligen allt jobbigt ni har varit med om. Stor kram

Återkommer i kväll eller i morgon bitti och kommenterar mer. Klockan tre är det dags för dom för vår del... Tack för tummarna!

Kram alla ♥

• Liss

Svischar bara förbi en snabbis igen för att tacka för tummarna, det hjälpte! Den lilla blobben hade växt som den skulle sedan förra besöket och hjärtat pickade på så fint Läkaren sa att allt såg jättefint ut! Puh.... Nästa vul blir den 24e, om två veckor.

Pillan: Stort grattis! Och vad härligt att höra hjärtljuden också

Jag kramar er andra så länge och återkommer imorgon. Kramkram

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3