Inlägg från: monchichi76 |Visa alla inlägg
  • monchichi76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

NN...jag har BIM på torsdag, så det är några dagar dit. Ibland känner jag mig gravid, ibland inte Man blir ju galen på sig själv! Symtomsökaren nr1!

Håller tummarna för dig oxå!
    Även för dig Snigelkatt...man vet aldrig
  • monchichi76

Tack för tummarna era...men jag tror inte jag är gravid denna gång heller..känns inte så.
     Visst, brösten ömmar, har molvärk i magen och lätt illamående..men den där rätta känslan finns inte.Vid mina tre graviditeter så hade jag en inre känsla av att vara gravid..känner ni igen det?
    Tog även ett grav.test idag, mest för att bevia att jag inte är gravid. Mycket riktigt blev det ett minus.Visserligen på BIM-3 (blir det va?) men som jag skrev ovan så känns det inte rätt..
    Först blir man gravid direkt...tre gånger på raken, sen händer inget! Irriterande!

Ninni...känns det bättre? Eller är du sjuk än?

Snigelkatt...testat nåt mera?

• monchichi76

Snigelkatt...tråkigt att mensen dök upp Låter så långt bort med en bebis 2011..men egentligen är det ju inte så mkt längre än till 2010, om man lyckats nu. Tiden går fort som tur är. Och blir man väl gravid så går nog den tiden bättre oxå

PP..oj..har du ul snart! Så spännande! Förstår att du är orolig..men har du inte haft några tecken på nåt annat så är nog allt i sin ordning

Icka...härligt att näsapan mår bra!

Blåkulla är inplanerad! Är stamgäst där!

• monchichi76
    Liss skrev 2010-03-30 07:41:29 följande:
    Monchichi: Fortsätter hålla tummarna för dig! Förstår precis vad du menar med den där rätta känslan. Själv litar jag inte längre riktigt på min känsla, har varit bombsäker på att vara gravid några gånger när det blev minus och sen lika säker på att inte vara det sist det blev plus. Så man vet aldrig...
    Jag hoppas verkligen jag är som så denna månad då...att jag inte känner Men det känns som att symtomen har mattas av lite nu.. Så jag får nog ställa in mig på mens.
    Känner mig lite orolig över att jag tänker för mkt på att bli gravid..att det kan vara det som "stoppar" det hela.. Verkar ju vara många som lyckas bli gravida efter att de har slappnat av (bla. efter adoption)..  Men hur i hela friden får man bort tankarna när det är det viktigaste för en!?
  • monchichi76

Tack snälla...nä, det kanske är dumt att lägga ännu en börda på en själv. Man har ju nog med dumma tankar ibland..
    Tänkte mest att det kunde vara så ( omedvetet självklart) eftersom jag vet om två familjer som blev gravid så fort de fick hem adoptionspappren, efter flera års försök.Och då har det bara haglat fram ungar sen  Själv är jag en som tror på att vår hjärna kan ställa till mkt elände..och även mkt bra förståss. Det är en stark kraft den där hjärnan.. 
    Men som ni skrev...vi behöver varken mer skuld eller bekymmer!

• monchichi76

Mayan...härligt att höra att du nu känner att du kan försöka att inte kolla toapapper mm. Att du vågar slappna av  lite Själv har jag samma dumma sak för mig än om jag inte ens är gravid. Har nog blivit en ren vana att kolla pappret.

Teorin om att man kan med tankens kraft döda spermierna låter lite väl häftigt Det har även jag svårt att tro på ..

Glad Påsk Ninni!

• monchichi76

Fan vad irriterad jag blir på sjukvården idag!! {#lang_emotions_yell}..
    Eftersom jag inte hört nåt från utredningen än, efter 8v så ringde jag upp...igen..

Sjuksköterskan såg på datorn att jag ringt in den 1/3. Sista provsvaret kom in den 18/3..
    Men läkaren har inte kollat det än!!!
    Han är visst en sån där läkare som far runt på olika ställen och tjänar stora pengar.{#lang_emotions_money_mouth}
    I vanliga fall är han bort 2v sen här 2v..men nu skulle han komma tillbaka i slutet av april!
    Sa att jag ville att nån annan läkare skulle kolla på det eftersom han aldrig är där. Man vill ju veta om nåt är fel!
    Hon skulle kolla om det gick men gav mig inga höga förväntningar om att det skulle gå..
    Att allt ska behöva ta sån jädra tid!

• monchichi76

Snigelkatt..
    Hoppas du slipper vänta som jag, är så irriterande. Man vill ju veta så fort som möjligt!

Själv sitter jag nu med sambon och hans två bröder och min 11årige brorsson..NHL09 spelas för fullt Funderar på om jag ska ta ett glas vin för att   klara denna sportkväll
    Sen blir det skoteråkning och grillning hela helgen...

Men jag hinner nog titta in här lite nu å då och se om nån fler är inne..

Hoppas nu får en mysig och trevlig påsk!!

• monchichi76

Nyss hemkommen från en dag med skoter och grillning.. Nu har friska luften tagit ut sin rätt och gjort en trött

Verkar i övrigt som att min mens kommer sent även denna gång Är nu på BIM+2 och inget plus igår.. MEN, om jag nu har en lika lång cykel som sist så är jag ist på BIM-4, och då är det risk vi missat äl
    Blir tokig på denna kropp!
    Men, det är bara att "glömma", ta ett glas vin och satsa på nytt igen

• monchichi76
    snigelkatt skrev 2010-04-05 21:40:10 följande:
    Hello Ladies Hoppas ni alla haft en riktigt skön Påskhelg! Det var ju fantastiskt att få vara ledig i hela 4 dagar, jag har redan börjat nedräkningen till sommarsemestern Hur har det gått monchichi? Har mensen kommit, eller har du fått ditt plus denna månad?
    Nää...tyvärr kom mensen som jag trodde.. Försöker se det positiva i att cykeln iaf blev ca tre dagar kortare än sist.  Har faktiskt köpt äl-test nu, jag kapitulerar mot den moderna tekniken..  Vi är inte de som kämpat på längst, men känner mig redan så trött på detta barnagörande.! Vill att det ska gå smidigt nångång...

I övrigt har jag haft en lugn och skön påsk med familjen.. men nu är det jobb som gäller igen.
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3