Inlägg från: monchichi76 |Visa alla inlägg
  • monchichi76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Maria A 78... Känner igen det där med att folk bara bryr sig en kort stund. De förstår inte att man sörjer hela tiden. Man är ledsen för missfallen, orolig för att aldrig få barn, arg för att man inte är "hel", mm....det  är många känslor att handskas med. Men det är inte många som förstår det. Men det kommer att finnas kvar till den dag jag har ett barn i min famn!
  • monchichi76
    Icka... Vad glad jag blev då jag läste att allt såg bra ut för dig och den lilla!! Skönt att du får göra tätare koller oxå!

PP..Det ska bara gå vägen för dig denna gång! Men jag förtår fullt din oro..så svårt att glädjas i graviditeten då man varit med förr..
  • monchichi76

PP och Liss....håller tummarna hårt för er idag!!

Välkommen in i tråden Massamys och Mojutten.. än om orsaken är tråkig..

Cinza... hemska tider vad du har varit med om! Usch..

Ego...har haft några känsliga dagar, ser bebisar överallt, många som jag känner får barn. På tv är det en fin reklam om fredagsmys med bebisar som får mina ögon att tåras. Små gråter för minsta lilla... När ska man bli mindre känslig?
     Min svägerska frågade igår hur det är med mig..hon tog upp det som talats om här tidigare..att det är lätt att folk tror att allt är bra efter ett tag. Hon är nog den enda som frågat mig hur jag mår den sista månaden.
    Nästan så man skäms lite då man säger att man ännu inte mår bra..att det är upp och ned.
    Jag vill ha en dag utan missfall- eller bebistankar!

• monchichi76

Tack alla för ert stöd! Så skönt att vet att man inte är ensam om de känslorna. Bara så jobbigt att hela tiden pendla upp och ner både känslomässigt och kroppsligt.
    Inte ens sambon förstår längre..men han känner ju inte det kroppsliga som jag fortfarande känner så han har lagt det lite mer bakom sig nu. Nu har jag införskaffat den äckliga grapefruktjuicen inför äl.. vet inte hur mkt det hjälper, men jag fick iaf kraftigare älsekret sist jag drack det. Skadae ju inte iaf..
    Om man ska äta bidrottningsgele, när ska man börja med det?

PP...fasen vad härligt att allt såg bra ut! Tänk att en så liten pickande prick kan göra en så glad! Vad bra att ni ska få så täta kontoller framöver, det tror jag är guld värt i våra situationer.

Snigelkatt..håller med om att 2009 var ett riktigt skitår! Men på nåt vis måste väl vi alla få ett bättre år i år!?! Det är vår tur nu!

• monchichi76
    Mojutten.. Jag väntar på utredningsvaren nu. Men kan inte heller tipsa om nån eftersom jag är i ångermanland.  Tror att det är rätt vanligt att våra män inte förrstår oss riktigt. De kan vara hur underbara som helst, men de känner inte det fysiska som vi känner. Visst sörjer de oxå, definitivt..men jag tror vi får dra det tunga lasset.

Liss...gött att höra att allt var bra för dig med!

Cinza..min akupunkttör som är medial sa till mig att jag kommer att få barn, hon t.om beskrev lite av deras personlighet (skoj att se om det stämmer).  Sen sa hon även att jag är så stark av detta så jag skulle kunna jobba som stödperson i detta i framtiden. I samma mening sa hon att jag även skulle klara av ett senare mf än de jag haft. Är det inte sjukt att det är just DEN meningen som naglat sig fast i mitt huvuvd!? "Ska jag få ett till mf??"
    Inte vet jag om jag klarar fler smällar..känns inte så i dags läget iaf..
    Men som tur är tror jag att vi är starkare än vi är!!
  • monchichi76

Attans...där försvann det jag skrev! (inte bra med träningsvärk i underarmarna + tangentbord)

Cinza.... Jag håller med om att det inte finns mkt val...gräva ner sig eller gå vidare. Men jag tror ändå att det ligger en styrka i att orka försöka om och om igen. För många är det lättare att ge upp..
    Vad bra att du vill jobba inom det! Det behövs verkligen folk med egen erfarenhet! Toppen!

Icka..ja, är vi männsikor inte konstigt funtade?! Att det alltid är det negativa som är lättare att säga eller att komma ihåg? Undra varför? Och jag är verkligen en som kommer ihåg det negativa...tyvärr
    Skönt att de hittade orsaken till tröttheten, lätt att åtgärde med

Ego..Snart kommer min vän med sin 1månaders son hit på besök. Han är lika gammal som min nr 2 skulle varit. Har delade käsnlor inför besöket... Roligt att träffa henne, mysigt med en bebis. Men jobbigt med alla känslor och bebissnack.
    Jaja..jag överlever nog

Nu ska vi se om jag kan skicka iväg detta rätt....

• monchichi76

Cinza... När jag tog upp med läkaren om att börja äta 1/3 vid graviditet så tyckte han att jag lika gärna kunde äta en ½ för att slippa allt delande. Han menade på att det inte var skadligt för fostret vid 125g.
    Men jag har inte bestämt mig hur jag gör i det läget..får se den dagen.

• monchichi76
    NN...
    Besöket gick bra..(tack som frågar) ..mest pga att det blev kortare än tänkt. Men det är sååå jobbigt då det bara ska pratas om och med barnet hela tiden! Nog förstår jag att hon är glad och stolt..men lite vuxenprat kan man väl ändå ha?! Men vem vet..jag kanske blir lik

Vad skönt att det vänt för dig! När man är nere i en svacka så tror man aldrig att man kommer att ta sig upp igen, men så kan det svänga om helt plötsligt. Tur är väl det Men det är jobbigt att pensla så i humöret.

Angående äl + akupunktur så vet jag inte om den kan flytta på sig.Men sista cykeln tycktes jag ha äl fyra gånger. Hade både segt sekret, ont i bröste, molvärk och  andra symtom i närmare 1½v.
    Enligt min akupunktör så kunde det bero på att mina "nya" hormoner försöker hitta sin plats och de "gamla" fortfarande pendlar lite.
    Intressant att se om det blir likadant nästa vecka.
  • monchichi76

NN...jag tror oxå det är bra att man märker av skillnad efter akupunkturen.Det måste ju vara nåt som förändras i kroppen då!

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3