Inlägg från: NinniNinna |Visa alla inlägg
  • NinniNinna

God morgon tråden!

Cali: Skönt med semester! Hoppas du kan njuta riktigt ordentligt!

Liss: vad bra att illamåendet och oron har släppt!

Ego: jag har fått magsjuka igen och ironin är nu total. Det var nog bara en månad sedan jag spydde sist och nu kommer det igen. Hur bra tror ni det går att stoppa gravidryktena den här gången...? Dessutom tänds ju ett litet hopp i en själv också, men jag känner att jag inte är gravid (har inte ens ont i brösten) och temphöjningen kan lika väl bero på att jag faktiskt har feber. Skit.

Hur är det med er andra? Hoppas ni har en bättre start på helgen!

• NinniNinna

Snigelkatt: hur har det gått med smytestningen? Håller tummarna!

Monchichi: ok, då håller jag tummarna! När är BIM? Hoppas jobbhelgen inte blir allt för tung!

Liss: fy vad trist att flytningarna håller i sig. Visst, det är jättevanligt och ja, jag tycker nästan det är logiskt att det ska komma lite blod/färgade flytningar från slemhinnor och annat, men fy vad trist att du ska behöva ha det så. Kan tänka mig att det är omöjligt att inte oroa sig när man ser det. Hoppas det slutar och att du hittar bot mot illamåendet... och att helgen med svägerskan blir mysig {#lang_emotions_smile}

Icka: när får du svar på testet?

Ego: tack för tummhållningarna, men jag tror inte jag är gravid den här gången heller. Icka, du har inte drömt {#lang_emotions_smile} att spy bruka vara ett tecken på graviditet för mig, men inte på det här sättet. Fortsatte spy i går och kunde knappt få i mig något att äta alls. Nej, det var nog magsjuka igen hur konstigt det än kan verka.

Ha en bra helg allihopa!

• NinniNinna

Liss: skönt att du hade det bra hos svägerskan och att kräkningarna höll sig borta ett tag i alla fall {#lang_emotions_smile}

Monchichi: fortsätter hålla tummarna.... men förstår precis det du säger om att man kan känna när man verkligen är gravid. Hoppas innerligt att du har fel och att plusset kommer på fredag! Kram

PP: oj, är det redan dags för UL! Tänk att tiden går så fort för oss här "utanför" och säkert såååå sakta för dig. Hoppas du inte ska behöva oroa dig allt för mycket tills du får de "den lill*" igen.

Icka: grattis! Vad skönt att du fått se att allt ser bra ut igen. Det måste vara bra för att lugna oron att få så många vul. Hoppas det du fick kan bota nässelutslagen också.

Ego: fick en väldigt stark början till mensen i dag (nu är det bara detaljer i om jag ska räkna det här som dag 1 eller i morgon), så nu är hoppet ute för den här gången. Det känns faktiskt helt ok, jag visste att jag inte var gravid och det finns något lugnande i att jag faktiskt kan läsa min kropp rätt. Dessutom så var det otroligt skönt att mensen kom i tid, så att jag hinner lämna proverna innan vi åker bort.
    Jag vet att jag kommer bli ledsen sen (den eviga berg-och-dalbanan) men på något sätt så känns det lättare nu än när jag fortfarande hade ett starkt hopp om att bli gravid varje månad. Det gick ju rätt fort för oss att bli gravida förra gången, så jag kanske hoppades på att det skulle göra det igen. Nu gör jag inte det mer och det känns faktiskt lättare.
    Oj, det här blev långt ego-inlägg {#lang_emotions_wink}  Ska sluta babbla och gå och lägga mig istället. Hoppas ni mår bra!

Ps: jag mår bra nu föresten, har gjort det sen i går. Tack för alla krya-på-dig hälsningar! Ds

• NinniNinna

Jag igen... {#lang_emotions_wink}

Liss: har en fråga till dig kring adoption. Visst har ni ställt er i kö? Kommer ej ihåg vilken organisation ni valde och varför, men vill minnas att ni valde mellan Adoptionscentrum och en till. Varför valde ni den organtisation ni valde? Har det hänt något mer kring det eller står ni bara kvar i kön tills ni själva t.ex. begär en utredning? Förstår att det här kanske inte är superaktuellt för er nu {#lang_emotions_smile}, men jag skulle gärna vilja höra lite om detta för det är verkligen hög tid för oss att ta tag i det här nu. Är rädd att jag kommer få ångra att vi drog ut på detta så mycket....

• NinniNinna

Tittar bara in jättefort nu...
    Monchichi: jag är fullkomligt övertygad om att man inte kan styra om man blir gravid eller inte med tanken. Om du tänker på det en stund, så inser du nog att det ju är omöjligt. Då skulle man ju kunna bota sjukdomar genom att tänka positivt osv. Att folk kan bli gravida när de har adopterar har väl att göra med att de inte var sterila. De allra flesta som inte har extrema medicinska hinder blir ju till slut gravida och om det då infaller före eller efter man har adopterat har nog ingen större vikt, rent statistiskt. Däremot kan jag väl köpa att jag, rent personligt, inte ökar mina chanser att bli gravid när jag mår så här (deppig, ingen riktg lust med nåt, stress över att aldrig få barn), men det är nog allt jag kan gå med på. Jag tror inte det hjälper någon av oss att vi ska gå omkring och ha dåligt samvete för våra tankar när vi redan har sååå mycket annat att oroa oss för. Kram!
    Ps: jag fortsätter hålla tummarna för dig en stund till {#lang_emotions_wink} Ds

• NinniNinna
    {#lang_emotions_flower} Tittar bara in för att säga Glad påsk till alla underbara tjejer i tråden! Vet inte hur mycket jag kommer att kunna titta in här under påskhelgen, men ni finns i mina tankar.
    Stor kram till er allihopa! {#lang_emotions_flower}
  • NinniNinna

Hej på er alla! Hur har påsken varit?

PP: vad skönt att allt såg bra ut och att det var en livlig krabat! Vilken v är du i nu?

Snigelkatt: förstår precis hur du menar. Jag går också och hoppas på att våra tester ska visa något litet fel som är lätt att rätta till. Att få höra att allt ser bra ut i din situation kan inte vara lätt. Klart du ska kontakta läkaren och be om återbesök. Stå på dig!

Liss: vad skönt att du fått tag på medicinen!

Monchichi: skit att mensen kom! Jag har varit med om det du skriver om, dvs att brösten fortsatt att göra ont även efter mens. I mitt fall har det nog inte betytt någonting, men du kan ju alltid ringa sjukvårdsupplysningen och fråga.
    Vad dåligt att läkaren inte ger er svar på proverna! Säger som till Snigelkatt, stå på dig!

Helena: vad tråkigt att din syster är en av oss, men hon har tur i oturen som har en sån omtänksam syster! Jag har inte genomgått någon mf-utredning, så jag kan tyvärr inte hjälpa dig.

Ego: jag har haft en välbehövlig paus från FL nu och det kändes faktiskt lite skönt.  Läget här är att äl är på gång, men jag är så trött på detta att jag knappt orkar sätta igång med ältesterna. Tempningen har jag helt lagt åt sidan, äl-testerna visar ju att jag har äl så det har jag full koll på. Dessutom så är ju tydligen min temp hög efter äl vare sig jag är gravid eller ska ha mens och därmed tillför inte tempingen något. Funderar på att fortsätta min paus från FL, men om jag känner mig själv rätt så är jag nog tillbaka i morgon igen {#lang_emotions_wink} Kram på er tjejer!

• NinniNinna

Hej Tjejer! Tittar in en sväng till er (men ni kan ju veta att jag håller mig uppdaterad lite i smyg hela tiden {#lang_emotions_wink} )

Icka och Liss: ♥ Vad roligt med så glada nyheter! Det måste ha varit en riktig lättnad för er att få se att era små växer och mår bra. Kram

Cali: ...om örterna... håller helt med! De pajade min mage totalt. Jag är tror att det är det som har orsakat mina två magsjukor på kort tid. Jag har slutat med dem helt och hållet, men håller igång med akupunkturen. Det är ju iaf avslappnande och det kan ju inte vara fel {#lang_emotions_wink}
    Fy vad jobbigt att mens och äl strular. Kan bara fantisera om hur stressande det måste vara. Håller tummarna för att Pergotime hjälper! Stor kram!

Ego: här har det gått från dåligt till ännu sämre. Jag har haft mycket svårt att se glädje i något och vid sista äl kunde jag inte uppbåda en gnutta lust, så det blev verkligen bara barnagörande och det är ju bara destruktivt för lusten och förhållandet. Min kurator började prata om depression och att jag ev. bör söka läkare för att medicinera... Vet inte hur jag ställer mig till det ännu...
    Efter all skit, så kom slutligen bra nyheter. Alla prover såg bra ut, men vi ska ändå få (=betala för) insemination. Sedan är vi ju snart framme vid ettårsgränsen och då lovade vår läkare att se till att vi får en snabb remiss + svar från RMC sedan får IVF. Inseminationen blir i juni och i maj ska vi ta en otroligt välbehövlig paus från allt. Vi ska resa, träffa vänner och jag ska dricka vin utan det ständiga dåliga samvetet. Det är en sådan otrolig lättnad att äntligen ha en vettig plan och en läkare som ser helheten (åldern + den totala tiden som gått, vilket är närmare tre år nu). 

Oj, det här blev ett långt inlägg.... {#lang_emotions_embarassed} Jag smyger mig tillbaka in i bakgrunden, men håller ett litet öga på er hela tiden och hoppas att allas vår tur vänder i år! Kram till er allihopa!

• NinniNinna

Hej Tjejer!
    Nu var det länge sen jag var här sist. Jag tittar in någon gång då och då, men måste erkänna att jag inte är helt uppdaterad {#lang_emotions_embarassed} Så här kommer ett kollektivt grattis till alla er som är gravida! Det är sanneligen en gravidvåg här nu!

I mitt liv rullar det på som vanligt. Ingen graviditet så långt ögat kan nå, men nästa månad blir det iaf lite ändring eftersom vi då ska göra insemination. Skönt att slippa äl + sex-stressen en månad iaf.  

Jag vill verkligen tacka för att ni var så omtänksamma och startade en gravid tråd. Jag behöver säkert inte förklara så noga hur det känns (även fast jag såklart är jätteglad för er skull!) att se att alla t.o.m. här blir gravida på löpande band.
    Jag har tjuvkikat på gravidtråden lite och vill då bara sända en tanke till Sanne. Jag håller uppsikt på tråden och hoppas av hela mitt hjärta at det går bra för dig i dag!

I övrigt så börjar jag faktiskt bli mer och mer positivt inställd till adoption. Fick tårar i ögonen när jag såg en adoptivfamilj  går... Tror att jag börjar bli redo för att starta den resan snart...

Sist men inte minst; Cali, var är du??? Titta gärna in och bara säg något om vad som händer i dit liv. Har tänkt på dig!

Stor kram till alla!

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3