• LuPeRo

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Laplata: Min förra läkare hade sagt blankt nej om jag frågat honom. Den jag har nu menade bara på att jag skulle ha 2 eller fler MF registrerade för att han skulle skriva ut Trombyl. Men om du vågar kan du ju prova 1/4 Albyl varje dag från ÄL, det blir 62,5 mg du får i dig. Och under 100 mg skadar det varken kvinnan eller fostret.

Cinza: Ärligt talat så minns jag inte hur länge jag haft den. Men jag tror att jag haft den sedan senaste ÄL. Men som tur väl är så har jag inte fått fler.
    Ja jag får ge Hydrokortison ett par dagar nu så får vi se om den hjälper. Det kliar ingenting nu iallafall så än så länge är jag nöjd

monchichi: Jag kollade på Fass innan jag smörjde och enligt dom är det okej. Nu får vi hoppas att den hjälper bara
    Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.
  • LuPeRo
    monchichi: Ja nu hoppas jag att hydrokortison är mirakelmedlet för mig

Visst kan illamåendet var ett ÄL-symptom, tyvärr får man väll säga. Men du har inte ätit något olämpligt igår eller idag som magen reagerat på?
  • LuPeRo
    Liss: Jag flyttades bak 3 dagar så jag är i vecka 8, 7+1 nu. Men det kan mycket väl ändras vid nästa VUL. Ang byxor så älskar jag mina tights och tunikor. Det är väll i stort sett det enda jag kommer i. Jag har mängder av byxor i garderoben, men det hjälper inte när jag inte kan knäppa dom. Så jag tror det är fritt fram att köpa ett par mammabyxor

Massamys: Inte för att det direkt går att sola just nu
    Vad är det som gör att kortison och solning inte går ihop?
    Beklagar verkligen att mensen kom, och ang akupunktören vet jag inte tyvärr. Har aldrig gått hos en. Men det kanske kan vara värt ett försök...

icka: Jag är uppe i 85DD just nu och börjar växa ur även det Jag hoppas att det snart är stopp! Brösten ömmar inte lika mycket mer så jag hoppas att det innebär ett väx-stopp (och inget dåligt). Dom senaste 2 dagarna har jag börjat få svagt illamående som kommer och går under dagen. Nu har sambon börjat visa sin oro och jag försöker lugna honom så gott jag kan. Men han känner ju inget och jag kan ju inte varje dag berätta vad jag känner. Men nu är det bara 1 vecka kvar till VUL så då kanske han blir lugn därefter. Kan inte tiden gå liiiite fortare...?
  • LuPeRo

Tittar in lite snabbt innan det är dags att krypa till sängs...

TT: Nej dom misstror nog inte mig, jag har inte fått det intrycket iallafall. Men det finns ingen registrerad hjärtaktivitet från första missfallet och tyvärr räknas det då inte in i min historik. Jag orkade inte tjata (tyvärr) när vi var där utan jag tänkte nog mest att "jag får nöja mig med Albylen". Men visst tycker även jag att det är konstigt...

Nu är Pillan extremt trött efter att ha sovit i stort sett hela dagarna. Så nu tackar jag för mig och önskar er alla en riktigt god natt {#lang_emotions_innocent}

• LuPeRo
    mojutten: Jag förstår hur du tänker. Jag själv som vet att jag fått två har tydligen bara fått ett... Konstigt det där.

Massamys: Ja men då hoppas jag fläcken försvunnit till sommaren. Inte för att jag ska sola topless direkt Men jag vill ändå att den ska försvinna. Men jag hade ingen aning om det med hydrokortison så jag tackar för det

Jag tror att allas MF har räknats, men när det kom till Trombyl så handlade det nog om att man måste få konstaterad hjärtaktivitet innan han skrev ut det till någon. Vi tar tex om denna gången slutar illa, då kan jag få Trombyl utskrivet till nästa gång för nu finns det 2 hjärtaktiviteter resgistrerade på mig.
    Jag tror det är så här iallafall, jag var i något lyckorus och ifrågasatte inte läkaren.

Laplata: Ja just nu får jag förlita mig på Albylen (och den verkar ju fungera). Men jag tror bara att min läkare har satt en hög nivå för att få Trombyl utskrivet för att slippa skriva ut så att säga, slippa pappersarbete.
    Men jag ska prata lite med honom nästa vecka om detta och be honom förklara hur han menade, för oavsett om jag fick se hjärtaktivitet på första eller inte så vet jag ju att jag var gravid. Alla test kan ju inte ha visat fel...
  • LuPeRo
    Ninni: Har du fått dina MA konstaterade av en läkare så är dom nog registrerade, det vore konstigt annars. Jag har ingen aning varför min läkare har den åsikten. Kanske för att det är en liten klinik? Men nu när jag ser vad jag själv skrivit och alla andra så ser jag ju hur galet det låter. Jag vet att jag fått 1 missfall i april 2008 men av någon anledning räknas inte det.

När du loggat in på FF så längre ner på sidan står det "overide" eller något. Där fyller du i din ÄL
  • LuPeRo
    icka: Jag håller med dig fullständigt. Nu i efterhand när jag upptäckt hur han la fram det så känns det som en rejäl käftsmäll att endast mitt MA räknas. Vid mitt första missfall hade jag den "gamla" läkaren och den nya har uttryckt att han inte gillat hur han gått tillväga med allt så jag antar att det ligger lite osämja bakom också. Hade den gamla bara gett mig ett tidigare VUL så hade allt varit tip-top, men han var lite speciell.
    Den nya är bättre, ja förutom detta ang hjärtaktivitet och Trombyl. Men jag ska ta upp det med honom igen och be honom skriva in mitt första missfall i journalen oavsett om dom sett hjärtat eller inte. Men ja, det är tur det finns Albyl.
  • LuPeRo
    Liss: Men vännen, vad är det du skriver? Jag hoppas innerligt att du får komma in så fort som möjligt och att det inte är något farligt. Håller tummarna för dig!
    ♥ Stor kram ♥
  • LuPeRo
    Liss: Vad synd att du inte fick en tid idag, men morgondagen är ju inte alldeles för långt borta. (men det känns som en evighet när man väntar) Jag önskar innerligt att jag kunde skriva något som fick allt att bli lättare för dig men man kommer så väl ihåg oron. Jag tänker fortsätta hålla tummarna för dig och den lill*! Kram på dig tjejen {#lang_emotions_flower}
  • LuPeRo
    Laplata: Du har så rätt i det du skriver Alla läkare har sina bestämmelser som inte är lik någon annans. Trots att läkaren inte skrev ut Trombyl så känns det ändå okej, jag har ju min Albyl som jag troget tuggar i mig.

Jag är inte så jätteinsatt i IVF så jag undrar varför man ska vänta 2 mens efter MF?
    Och självklart kan ett mirakel hända, dom händer dagligen runt om i världen

Liss: Mina tankar är med dig idag och jag håller tummarna hårt att den lill* mår bra {#lang_emotions_flower}
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3