• LuPeRo

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jemema: *andas ut*  Vet inte vad jag ska skylla på att jag tar åt mig. Tror inte att mina rationella tankar är där dom borde vara. Jag ber om ursäkt om jag gjorde ett "påhopp" mot dig Ärligt talat så mår jag skit. Det var ju inte såhär det skulle vara
    Man har så stora inbillningar om hur en graviditet ska vara och när den inte är på ett visst sätt blir man förtvivlad. Och när man skriver på internet så blir det lätt misstolkat, det finns ju inget ansikte att läsa av {#lang_emotions_undecided} Förlåt mig tjejen! ♥ Kram ♥

TT
    : Jag tycker om er så jäkla mycket härinne och jag vill inte såra er genom att prata om graviditeter. Det enda jag kan lova är att göra ett försök att inte hålla inne med allt Och självklart vill jag dela med mig av allt till er alla, men jag vill inte orsaka osämja, och jag vill definitivt inte att någon blir sårad...
    Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.
  • LuPeRo
    snigelkatt: Jag är så ledsen för din skull Jag visste faktiskt inte att progesteron höll borta mensen så det var nytt för mig. Oavsett vad som skrivs eller sägs så underlättar inte det smärtan för dig, men vi finns här för att trösta dig, stötta dig och hjälpa dig på alla sätt vi kan. ♥ Stora kramar ♥
  • LuPeRo
    Ninni: Beklagar att du fick minus men jag håller med Jemema, det finns ju fortfarande en chans Hänger med i klubben där vi håller tummarna för dig! Kram {#lang_emotions_flower}
  • LuPeRo
    icka: Jag kan inte mer än skriva under det du skrivit. Jag vaknar utan symtom, lägger mig utan dom. Lever precis som vanligt med hopp om att allt kommer att gå bra. Gråter av förtvivlan när jag är ensam för jag vet inte hur jag ska orka detta. Jag är ju i den tiden där man faktiskt ska känna något. Om jag kanske koncentrerar mig så kan jag känna lite molvärk. Men då får jag också koncentrera mig rejält.
    Jag vill må illa då det för mig är en bekräftelse på att där är något i mig. Jag orkar inte testa mer och tyvärr lugnar det mig inte trots att testen är så starka dom kan bli.
    Nu efter att jag ringde och bokade tid till BM så känns det som om jag jinxat allt, att bara för det så går detta åt helvete. Jag går snart under... Bokstavligen talat...
  • LuPeRo
    icka: Jag vill kunna ge mig fan på att detta ska gå bra. I de ljusa stunderna så tror jag det. Men jag har fler mörka stunder tyvärr som tar över alla positiva tankar.
    Detta måste ju går bra. Det är ju 3-dje gången gillt...
    Blir det MF/MA så kommer vi att ta en paus. Jag måste ha en paus. Det finns en gräns av hur mycket en människa orkar och min gräns är nådd nu.
  • LuPeRo
    monchichi: Tack tjejen {#lang_emotions_flower} Det känns bara tungt nu helt enkelt. Håller tummarna att plusset bara dröjer lite för dig

Jemema: Stort tack ♥ Det uppskattas kan jag lova.
    Jag ska ju till BM på fredag för hälsosamtal och ska se om jag kan tjata till mig ett VUL då. För den BM jag kommer att ha nu är den som gör ultraljuden. Men det kan ju vara för tidigt att se något den dagen och risken är då att det gör mig mer orolig *suck*
  • LuPeRo
    Ninni: Din temp ser ju onekligen bra ut denna månaden trots drinkar och sömnbrist

snigelkatt: Jag håller med de andra tjejerna att du borde få ett VUL med tanke på din situation. Sänder en massa kramar med många värmande tankar

monchichi: Efter ett tag så provar man alla vägar man kommer över och akupunktur är inte det sämsta valet. Många provar ju även zonterapi. Och dessa behandlingar hjälper många att bli gravida. Hoppas att det snart löser sig för dig.

Cali: Hur kan det komma sig att han vill att ni ska vänta 3 månader?
    Annars så verkar besöket ha gått bra för er

Jemema: Då så, då tänker jag tjata mig till ett VUL på fredag!
    Din lilla text fick mig verkligen peppad och taggad nu

mayan
    : Jag beklagar verkligen det du går igenom. Vi alla vet hur tufft det är.
    Önskar dig välkommen!
  • LuPeRo
    Cali: Aha, men då hänger jag med. Tack för förklaringen!
    På ett sätt kan man kanske förstå hans råd men samtidigt är det ju jobbigt för er att vänta. 3 månader är en lång tid. Men vad gör man inte för ett barns skull?
    Ja och för sin egen skull, många säger att kroppen hittar en balans och man känner sig friskare efter akupunktur. Jag hoppas detta kommer att funka för er

monchichi: Förstår att du börjar bli trött på denna väntan. Hade jag kunnat trolla fram ett positivt test eller mens så hade jag gjort det åt dig {#lang_emotions_kiss}
  • LuPeRo
    icka: Tack för att du frågar
    Jag var faktiskt uppe och kissade inatt. Mitt i natten. Tänk så glad man kan bli av att ens sömn rubbas helt och hållet. Också har jag mängder av sura uppstötningar som bara blir värre. Så summan av det hela så mår jag väll som jag borde.
    Hur mår du själv? Har ditt illamående blivit bättre?

Lite ego
    ;
    Jag har 2 frågor (den som kan svara får gärna göra det).
    Hur får man bort runda torra fläckar? Jag har en sådan fläck på utsidan av mitt högra bröst. Det är torrt, det kliar och verkar inte vilka försvinna. Sjukhusrådgivningen tyckte jag kunde använda Pevaryl men det har inte tagit bort det. Någon som har tips?

Nästa fråga handlar om inne i kroppen. Jag har upptäckt att ibland när jag går så är där något som "klickar" inuti mig. Runt svanskoteområdet tror jag. Jag har inte ont men det känns obehagligt, det låter hemskt också. Jag har haft det någon gång innan, men nu har jag det varje dag. Jag har provat att stretcha lite, göra yoga, sträcka ut kroppen på alla sätt men det hjälper inte.
  • LuPeRo
    icka: Efter ett rejält frossande på bullar, kakor och kladdkaka så hade nog även jag mått illa
    Blir det ett VUL på fredag för dig hos läkaren? Vad spännande!
    Jag ska till BM på fredag på hälsosamtal, jag ska göra allt vad jag kan för att få ett VUL då. Men chansen är inte stor. Men får jag inget så är där ju bara 5 dagar kvar tills jag ska till gynekologen, det kan jag nog stå ut med (hoppas jag).

Japp, jag har provat Canoderm och 4 andra sorters mjukgörande krämer. Vissa fetare än andra. Det kliar inte lika mycket mer men fläcken är kvar. Kanske i samma storlek som en 1-krona. Jag provade att skrubba med lite bodyskrubb för att se om jag kunde få bort den torra huden, och det gick bra. Nackdelen är att fläcken blev lite större då

Och teorin ang knäppet hör jag gärna för det är så irriterande. Jag vill knappt resa mig upp för det är så obehagligt.
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3