Inlägg från: monchichi76 |Visa alla inlägg
  • monchichi76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Cinza skrev 2010-03-20 00:49:19 följande:
    Fniss, en sån rolig tanke! Detta är ingen kunskap jag fått från skolan så jag kan inte garantera dess vetenskapliga kvalitét, men detta har jag lärt mig genom egna efterforskningar. Man får två omgångar med flytningar. Den första får man när kroppen ligger i slutspurten med att bygga upp slemhinnan. Den kan komma flera dagar innan själva ÄL. Sedan på ÄL-dagen får man ju också förändrade flytningar, och jag tror att det är det sekretet som stannar kvar inne i vaginan kring livmodertappen är det som hjälper till.
    Ja..så kanske det är Jag brukar oxå märka att det kommer i omgångar.Jag tycker det är så intressant med sånt här! Likabra att fortsätta med en följdfråga!

OM ni känner av när ägget släpper...hur känner ni det?
    Vid mina två första graviditeter kände jag rejält..som om nåt slog en knut på ena äggledaren, gjorde ont i ca 1min. Sen har jag inte känt nåt, men inatt när jag var på väg att somna så gjorde det tväront i ena äggstocken..det högg/stack till flera gånger i två omgångar a´la 10 sek. Intressant om det känns lika eller finns olika varianter

Jemena..mitt sekret blir inte jättelångt. 1cm kanske...lite olika..
  • monchichi76
    Myan...man kan väl ta ett grav.test redan nån dag innan BIM. Jag har lyckats på runt BIM-3. Blir det ett plus då så ska det ju vara ett säkert plus...så länge inget händer sen. Vissa menar på att man ska vänta 1v efter BIM..men det kan ju lika gärna hända nåt sen iaf.

Jag fick utredning efter mitt 3e ma. Min utredning har bara varit några blodprover än så länge...har inte fått svar från dem än.
  • monchichi76

Cinza..inte skoj att vara gasig den period man ska försöka vara som mest attraktiv för mannen ;)

• monchichi76
    NinniNinna skrev 2010-03-21 17:18:11 följande:
    Har en ego-fråga till er... på alla vul jag varit på (och det är en del under den här cirkusen) så har gyn alltid bara sett att jag har äl från högra äggstocken. Jag kan även bekräfta detta själv genom att jag i princip aldrig kännt av symptom från den vänstra äggstocken. De har alltid lugnat mig med att det är normalt och så är det säkert, men jag vill ändå fråga er vad ni tycker? Har ni äl från båda äggstockarna eller hur funkar det för er?
    Jag har känt på båda...Mina två första graviditeter kände jag rejält på en sida ena gången och andra sidan på vid nästa gång. Men senaste gångerna har jag känt mera suspekta saker från båda...behöver ju inte alls betyda att det är själv äl jag känner, kan ju lika gärna ha med hormoner eller nåt att göra (?)..
    Denna gån var det på vänster sida som det stack/högg till...men sen kände jag  nåt annat stramande på höger.. Man kan bli galen för mindre när man försöker förstå sig på sin kropp
  • monchichi76

Vad du skräms Icka Men så skönt att allt såg bra ut och att den växt oxå! Förstår att du måste fått panik, vad skönt när läkaren sa så om att komma in en gång extra ist!

Ego.. Idag har jag varit till akupunktören igen..oj så yr och trött jag var när jag kom därifrån! Hon satte olika nålar som skulle få mig att bli lugnare..att inte känna panik över barnagörandet. Hon sa att min hjärna kräver för mkt energi från de andra organen.
    Sen tog hon även upp denna gång att jag kommer att få barn, inget jag skulle oroa mig för
    Fick rådet att fortsätta undvika socker, dricka rött te och träna lite yoga för att lugna mig inombords. Hon har rätt i att jag är rätt stressad i detta barnproducering..tänker inte på mkt annat.
    Sen när jag får veta att jag är gravid så skulle jag direkt börja äta MamaVital göra gravidyoga (för mitt bäcken) och köpa stödstrumpbyxa Intressant att hon börjar tala om det nu!

På tal om äl-sekret...idag kom det en  stor"klump" igen. Tre-fyra dagar efter ev äl.. Det måste ju visserligen ut nångång..men det känns så sent..?

• monchichi76

Mayan...hoppas du får en tydligt och fint plus på torsdag!

Massamys..visst är det rätt så härligt då man märker att kroppen reagerar på akupunkturen! Om det hjälper för att få barn vet man ju inte men att nåt händer i kroppen märker jag iaf av

Cali...vad jobbigt när hcg inte vill lämna kroppen..man vill ju inte annat än att kroppen ska läka och hitta tillbaka igen. Vid mitt andra ma så var jag uppe på runt dag 52 innan mensen kom..jättjeobbigt! Har du fått kolla att allt har kommit ut?  Jag hoppas verkligen den dyker upp vilken dag som helst! kram

• monchichi76

Mayan...GRATTIS!

Icka...vad eländigt att du inte får njuta av graviditeten..men otroligt skönt att du fick ett svar på vad det kan bero på. Hoppas det slutar blöda så du får slappna av..

• monchichi76

PP och Liss....jag får tårar i ögonen när jag läser om era små underverk! Så skön känsla att få se hur de utvecklas!

• monchichi76

Cali...det är ju ett bra tecken att det bara är lite brunt nu.Låter som det håller på att sluta nu.. Vad skönt att ha semester, det skulle inte sitta helt fel!

NN..jobbigt att magsjukan slår om hela tiden   Du får dricka lite Fernet Blanco (eller vad det heter) och bränna bort balterierna i magen. Fast det är kanske bra om du vet 100% att du inte är gravid först

Ego..själv har jag  intåget mot BIM nu. Som sist känner jag av en del symtom så jag vet inte vad jag ska tro. Bara till att vänta in och kolla sen..

Hoppas ni alla får en skön fredag, själv börjar jag min jobbarhelg i kväll.

• monchichi76

Liss...   Jag hade en väninna som mådde jättilla vid sin graviditet. Hon testade det mesta..även armbanden. Sen fick hon rådet att ha en termos med te och en skorpa på sängbordet som hon skulle äta innan hon klev upp. För henne fungerade det jättebra.
    Eländigt att det ska komma färgade flytningar för dig! Troligast är det bara  en blodåder som spricker pga att du är hård i magen. Så det är nog ngen fara.. Men det skulle ju få vara skönt att slippa att bli påmind av sånt när man är gravid!

Hoppas du får en skön Sthlm´s tur!

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3