• Liss

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Mayan: Lycka till med testandet! Det bästa är väl att vänta till BIM, men ett par dar innan brukar det ju gå att testa om man använder cb. Utredning får man på de flesta ställen efter tre missfall på rad eller efter att man har försökt i ett år utan att bli gravid. Sen finns det ju på många ställen privata alternativ där man kan göra utredningar tidigare.

Cinza: Lycka till med testandet du också!

Cali: Vad härligt att du fick lugnande besked från läkaren. Håller med Icka om livmoderoperation, bättre att fixa till den om det behövs. Kan tyvärr inget om spolning.

Angående äl: Mina äl-flytningar varierar lite från månad till månad. För det mesta kommer en klump några dar innan utslag på äl-stickan (ca 1-2 cm) och sen fortsätter flytningarna i små mängder ytterligare ett par dar. Antar att det finns en hel del där inne som vi inte märker av som skjutsar på spermierna. Tror inte att det finns någon ”längdgräns”. Det är nog olika från person till person. Jag känner av äl ibland, och då som lite molande värk i en eller ett par dar.

Ninni: Vad underbart att ni har fått en så bra läkare! Ingen aning om jag brukar ha äl från en eller båda äggstockarna. Men säger läkarna att det är ok, så är det säkert så. Jobbigt att det går upp och ner i humöret, men det är fint att höra att du njuter av de bra dagarna.

Icka: Härligt att höra att du har kommit så långt att du kan släppa mf-tankarna! Vilka olika mediciner var det du fick mot illamående? Vet du om det finns några receptfria? Är helt utslagen på kvällarna, så jag funderar lite smått på att prova något piller :)

Kram alla!

• Liss

Icka: Nej men usch vad jobbigt. Förstår så väl er skräck. Hoppas att ni känner er lugnare nu efter läkarbesöken!

Cali: Vad jobbigt att mensen inte vill dyka upp. Hoppas så att den kommer alldeles snart.

Mayan: Oh, spännande tider! Håller alla tummar för starkt fint plus på torsdag

Jemema: Det gör du rätt i, dyk på honom bara

Snigelkatt: Lycka till med testandet på fredag!

Ego: Vul i morgon vid lunchtid. Ska bli skönt att se om det fortfarande ser ok ut efter de färgade flytningarna. Inser att jag har stressat upp mannen rejält. Han tittar numera oroligt på mig varje gång jag går på toa... Blir bra för oss båda med vul. Tänker att om liten mår bra även denna gång kanske vi kan börja hoppas lite smått på att det ska gå vägen denna gång - kanske kanske...

Kram till er alla!

• Liss

Mayan: Stort GRATTIS!!

Icka: Jo, jag har tänkt att både EDS:en och stora mängder blodförtunnande säkert kan spela in. Kom en liten aning beigefärgat i måndags igen, väldigt lite så jag hoppas på att det bara är rester från tidigare. Håller tummarna för att du inte ska behöva se nåt mer rött och att det går finfint på tappkontrollen på måndag!

Pillan: Lycka till idag!

Cali: Usch vad jobbigt att behöva gå och vänta.

Ninni: Då håller jag tummarna för att mensen är alldeles punktlig den här månaden så att du kan få lämna proverna.

Ego: Snart dax...

Kram tjejer!

• Liss

Oj, vad konstigt det blev... Hoppas att ni kan läsa ändå.

• Liss

Grattis PP!

Snabb uppdatering även här: vår lill* guldklimp har hunnit bli 2 cm och har huvud, kropp, små stumpar till armar och ben och ett pickande litet hjärta. Allt såg strålande ut! Är så otroligt lättad och lycklig! Enligt min läkare är jag också i v. 8+4

Stor kram till er alla!

• Liss

♥ Stort tack underbara vänner för alla grattis ♥

Mayan: Håller tummarna stenhårt för att allt ska gå finfint för dig den här gången och att v. 5 kommer att segla förbi riktigt fort! Kram

Snigelkatt: Ska tänka på dig och hålla tummarna stenhårt för dig också på fredag. Lycka till!

Cali: Usch, det låter som att du har det tufft nu. Styrkekramar till dig.

Ego: Testade akupressurarmband mot illamående för första gången igår - och till min förvåning verkade det faktiskt hjälpa! I övrigt tänker jag försöka släppa oron nu och bara njuta

STOR kram till er alla!

• Liss

Ninni: Näe vännen, det är inte sant. Stackars dig. Hur många magsjukor kan man åka på egentligen.. Jag håller trots allt en tumme för att det inte är magsjuka den här gången. Stor krya-på-dig-kram!

Cali: Härligt med semester! Jag hoppas liksom Ninni att du kan koppla av och bara ha det skönt nu.

Icka: Lycka till idag!

Snigelkatt: Forsätter att hålla tummen för dig!

Ego: Ropade visst hej lite för tidigt. Armbanden hjälpte inte så där jättebra, ska testa postafen istället när de får in det på apoteken här i stan. Och svagt färgade flytningar fortsätter att komma med några dagars mellanrum när jag är lite trög i magen. Borde ju inte vara någon fara eftersom liten verkar växa i rätt takt, men det är ändå svårt att släppa oron helt. Nu ska jag inte gnälla mer för nu är det ju helg! Ska försöka mig på en tur till svägerskan i Stockholm, middag och teater, mysigt.

Hoppas att ni får en fin helg! Kram

• Liss

Monchichi: Skrev visst samtidigt. Håller såklart tummen för dig också!

• Liss

Ninni: Tycker så synd om dig. Hoppas verkligen att du börjar känna dig lite bättre snart. Krya på dig och massor av kramar!

Monchichi: Håller tummarna på torsdag då!

Icka: Vad skönt att det gick bra i fredags och att ni verkar vara en trevlig grupp!

Snigelkatt: Fortsätter att hålla tummarna för dig! Om du är en "låghormonare" kanske du skulle försöka få pregnyl utskrivet vid nästa graviditet. Det innehåller graviditetshormon och hjälper till att stötta upp graviditeten.

Ego: Det var absolut inte meningen att gnälla över illamåendet sist, det är ju något positivt! Men visst, kan man minska kräkningarna lite med piller så är det ju bara bra  Det var en mysig lördag hos svägerskan. Postafenet höll kräkningarna i schack nästan ända tills jag kom hem, så nu vågar jag mig nog ut bland folk igen

Kram till er alla!

• Liss

Monchichi: Fortsätter hålla tummarna för dig! Förstår precis vad du menar med den där rätta känslan. Själv litar jag inte längre riktigt på min känsla, har varit bombsäker på att vara gravid några gånger när det blev minus och sen lika säker på att inte vara det sist det blev plus. Så man vet aldrig...

Snigelkatt och Ninni: Skräp med mens...

Icka: Oh RUL, vad spännande! Tiden swischar verkligen iväg ibland. Vad härligt att allt ser så bra ut och att du blir så väl omhändertagen! Får bara hoppas att utslagen försvinner snabbt.

Pillan: Härligt att du mår så bra! Jag hoppas verkligen att ul ska få dig mindre orolig så att du kan njuta av din lill*!

Ninni: Jo, vi har ställt oss i kö. Vi valde FFIA, mest för att de verkar vara stora utan att vara för stora, har många länder att välja mellan samt att de inte kräver att man väljer land, ålder osv redan när man ställer sig i kö. Det kräver flera av de mindre organisationerna. AC valde vi helt krasst bort eftersom de aldrig svarade på det mail med frågor som vi skickade till dom. Inte så vetenskapligt kanske... Vi gör inte något mer just nu, men nästa steg är precis som du säger att höra av sig till kommunen och starta en utredning. Hoppas att ni hittar någon organisation som passar er!

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3