• Liss

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Pillan: Åh, vad roligt - vad glad jag blir Stort, stort grattis!!! Och du får mer än gärna hänga kvar här och hålla oss uppdaterade. Kram

Ninni: Usch och fy för magsjuka Hoppas att ni träffade äl trots allt. För oss händer nog inte så mycket mer med adoption på ett bra tag skulle jag tro. Vårt tanke var bara att ställa oss i kö, nu tänkte vi mest försöka slappna av och hoppas att det tar sig snart.

Icka: Ja, visst är den ganska snygg  Men jag har haft rätt snygga kurvor varje gång (tycker jag själv) innan de störtdyker vid BIM, så vågar inte hoppas än. Vi får se hur det går. Hoppas att illamående kommer börja ge med sig snart.

• Liss

Ninni: Jag brukar inte ställa klockan på helgerna! Ibland hoppar jag över att tempa då, så får datorn dra ett streck själv och ibland tempar jag när jag vaknar och skriver in vilken tid det var. Låter klokt att sätta in ett äl-streck själv i ditt fall. Om du vill kan du också fylla i vilken dag äl-testet visade +, under test och OPK (där du skriver i tempen).

Jemema: Tufft det där att sexa på beställning.. Hoppas att det gick bättre vid andra försöket!

Nu är det dags för möten igen, återkommer kanske lite senare. Kram alla!

• Liss

Jemema: Åh, vad tråkigt. Förstår att du känner dig less och frustrerad på hela situationen. Men det behöver ju inte vara kört för den här gången än. Kram!

Ninni: Usch och fy för magsjukor och okänsliga personer! Kram till dig

Maria och Monchichi: Stor varm kram till er som är nere i svackor just nu.

Cali: Har aldrig provat akupunktur, så jag kan tyvärr inte svara på dina frågor. Men det kan ju aldrig skada att testa. Har hört flera både här inne och i "världen utanför" som tycker att det har varit toppen.

Bettan: Låter alldeles underbart med två veckors semester!

Sanne: Hur är det med dig nu? Tänker på dig. Kram

Ego: Ett svagt svagt plus på cb digital idag. Men det var riktigt svagt så vi vågar inte riktigt hoppas än. Är på BIM-2 tror jag, så det får bli nytt test i morgon eller på söndag. Har för säkerhets skull ringt gyn för att att få utskrivet fragmin och progesteron som de har lovat. Telefontid vid halv tio. Ni får gärna hålla tummarna, men inga grattis än är ni snälla. Vill vara säker på att det är + på riktigt först

Kram till er alla!

• Liss

Monchichi: Har inga bra svar på flytningarna, mer än att jag också brukar få rejält ökade flytningar vid graviditet. Har också fått det några gånger inför mens, vet inte riktigt vad det beror på. Visst är det hopplöst att inte försöka analysera varje skiftning hos kroppen. Håller tummarna för att du känner rätt! Och det är första dan med rött man ska räkna som mens.

Ninni: Tjusig höjning på tempen! Är ju ingen expert på tempkurvor, men det ser helt klart ut som att dippen var när du hade magsjukan och äl på onsdagen.

Maria: Skönt att höra att det känns bättre idag!

Cali: Nej, tempningen är nog inte bättre än äl-test, men det är inget dumt komplement. Bra att se när äl är på gång och hur det ser ut när man närmar sig BIM. Och få lite allmän statistik om cykellängd osv. Låter som det är otroligt tuffa matkrav i USA. Gå in och kika på livsmedelverkets hemsida, där kan du se de svenska kostråden för gravida. Har för mig att det står att man får dricka 1-2 koppar kaffe per dag. Te tror jag inte det finns några restriktioner mot. Visst vill man maximera chanserna men jag har svårt att tro att en kopp te då och då skulle vara skadligt. 

Ego: Tack för alla tummar och tår - det hjälpte!! Idag var det ett ganska svagt, men helt tydligt plus Känns väldigt overkligt än så länge och helt klart läskigt, men samtidigt är jag väldigt glad. Läkaren skrev ut fragmin igår så jag började med första sprutan igår kväll, kändes lite märkligt att sticka sig själv och sved en del, men det gick bra. Hon ville att vi skulle göra vul redan på måndag och att jag sen ska få progesteron om allt ser bra ut. Tydligen ska proggisarna tas en gång per vecka. Vet inte riktigt hur mycket man kan se så här supertidigt (ca 4+1-2 på måndag), men jag går väl dit så får vi se. Hoppas att det blir fjärde gången gillt...

• Liss

Skrev visst samtidigt..

Vallmo: Håller med Icka, tycker definitivt att du ska begära skrapning eller cytotec direkt. Ingen ska behöva gå hemma och vänta ut ett missfall i flera veckor. Kram till dig.

• Liss

STORT TACK för alla grattis! Grattis till dig också Snigelkatt! Håller tummarna stenhårt för att plusvågen ska sprida sig i tråden

Måste rusa nu men återkommer och kommenterar i kväll eller i morgon. Bamsekram till er alla!

• Liss

Bettan: Ha en riktigt lat, lång och underbar semester i solen! Och välkommen tillbaka till tråden precis när du vill. Kramar i massor.

Ninni: Åh vännen, stor kram till dig som har en dålig dag. Hoppas att solen skiner även på dig idag och får dig på lite bättre humör.

Monchichi: Det verkar definitivt vara så att kroppen ändras en del efter mf/ma. Tex menscykler, blödningstider och så. Det är verkligen hopplöst med alla dessa falska symptom sista veckan innan BIM. Håller tummen hårt hårt för att dina symptom är riktiga och att mensen håller sig borta. 

TT: Du är lika klok som alltid! Gillar verkligen tanken på sunt förnuft. Det är så otroligt lätt att dras med i konstiga råd om hur man ska leva för att maximera sina chanser - och det är ju inget konstigt med det. Men jag håller med, lugn och bra mat är bättre än stress och dålig mat. Trivs du fortfarande på nya jobbet, lika fullt upp?

Ego: Dags för vul vid halv tolv idag. Känner mig ganska lugn större delen av tiden - och lite livrädd emellanåt...

Kram till er alla!

• Liss

Pillan: Klart jag inte tar illa upp Jag tycker också det är väldigt tidigt för vul, men läkaren ville göra det i samband med att hon skriver ut progesteronet. Antar att det är för att konstatera graviditet. Men vi får se om det blir något vul idag. Mannen, som jobbar på sjukhuset, ringde precis och sa att i stort sett alla gynekologer har fastnat i trafiken på olika håll och inte lyckats ta sig till jobbet. Får se om de ringer och ställer in snart eller om hon lyckas få igång sin bil och ta sig fram...

• Liss

Pillan: Klart jag inte tar illa upp Jag tycker också det är väldigt tidigt för vul, men läkaren ville göra det i samband med att hon skriver ut progesteronet. Antar att det är för att konstatera graviditet. Men vi får se om det blir något vul idag. Mannen, som jobbar på sjukhuset, ringde precis och sa att i stort sett alla gynekologer har fastnat i trafiken på olika håll och inte lyckats ta sig till jobbet. Får se om de ringer och ställer in snart eller om hon lyckas få igång sin bil och ta sig fram...

• Liss

Pillan: Klart jag inte tar illa upp Jag tycker också det är väldigt tidigt för vul, men läkaren ville göra det i samband med att hon skriver ut progesteronet. Antar att det är för att konstatera graviditet. Men det kanske inte blir något vul idag. Mannen, som jobbar på sjukhuset, ringde precis och sa att i stort sett alla gynekologer har fastnat i trafiken på olika håll och inte lyckats ta sig till jobbet. Får se om de ringer och ställer in snart eller om hon lyckas få igång sin bil och ta sig fram...

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3