30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
Mayan: Lycka till med testandet! Det bästa är väl att vänta till BIM, men ett par dar innan brukar det ju gå att testa om man använder cb. Utredning får man på de flesta ställen efter tre missfall på rad eller efter att man har försökt i ett år utan att bli gravid. Sen finns det ju på många ställen privata alternativ där man kan göra utredningar tidigare.
Cinza: Lycka till med testandet du också!
Cali: Vad härligt att du fick lugnande besked från läkaren. Håller med Icka om livmoderoperation, bättre att fixa till den om det behövs. Kan tyvärr inget om spolning.
Angående äl: Mina äl-flytningar varierar lite från månad till månad. För det mesta kommer en klump några dar innan utslag på äl-stickan (ca 1-2 cm) och sen fortsätter flytningarna i små mängder ytterligare ett par dar. Antar att det finns en hel del där inne som vi inte märker av som skjutsar på spermierna. Tror inte att det finns någon ”längdgräns”. Det är nog olika från person till person. Jag känner av äl ibland, och då som lite molande värk i en eller ett par dar.
Ninni: Vad underbart att ni har fått en så bra läkare! Ingen aning om jag brukar ha äl från en eller båda äggstockarna. Men säger läkarna att det är ok, så är det säkert så. Jobbigt att det går upp och ner i humöret, men det är fint att höra att du njuter av de bra dagarna.
Icka: Härligt att höra att du har kommit så långt att du kan släppa mf-tankarna! Vilka olika mediciner var det du fick mot illamående? Vet du om det finns några receptfria? Är helt utslagen på kvällarna, så jag funderar lite smått på att prova något piller :)
Kram alla!