Inlägg från: monchichi76 |Visa alla inlägg
  • monchichi76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Snigelkatt...begär att få göra ett vul. Man kan se om hinnesäcken är intakt eller inte. Om det är ett mf så ser den ut som en ballong som tappat lite luft. Sen kan man se hjärtat från cav6, lite olika...vet inte vad du är i för v?

NN..ja, det är riktigt irriterande att man har så lika symtom för de tillfällena! Jag tycler även det är jobbigt med symtomen eftersom det påminner om hur de känns när man är gravid..
  • monchichi76
    Cali skrev 2010-03-01 03:36:37 följande:
    Mayan: Sänder några styrkekramar!PP: Akupunktören sa att det skulle ta så lång tid för min kropp att komma i balans igen genom att jag hade väldigt oregelbunden cykel med ovanligt korta blödningar efter förra missfallet. Känner mig ganska stressad över det. Läkaren rådde oss att vänta två månader och det tyckte jag redan var för länge. Det här med kinesiska örter verkar ju vara en historia för sig. Har dessutom blivit rådd till att helt byta livsstil, t.ex. inte äta sallader och dyl utan kokta grönsaker. Och en hel radda med förbud och råd. Men då ska jag tydligen få bli av med andra (icke fertilitetsrelaterade) åkommor på köpet också. Vissa saker låter ju logiska, men andra saker är jag lite skeptisk till i egenskap av naturvetare... Hursomhelst har stället ganska imponerande vittnesmål... Ni andra som går på akupunktur: vad har era livsstilsråd varit? Monchichi: jag tror inte akupunktur kan ha någon negativ inverkan, annars skulle inte den "vanliga" sjukvården ta hjälp av det. Det värsta som kan hända är väl att det inte ger något resultat.
    Jag har varken blivit erbjuden örter eller fått så många kostråd att följa.. Det enda var att jag skulle äta d-vitamin, undvika vitt socker och att fett var bra för mig. Första gången fick jag som läxa att massera punkter på benen..de gjorde jätteonda i ca2v sen trappade de av helt. När jag var där sist så fick jag i läxa att ha vetekudde på mage och rygg varje dag...
    Svårast är det med sockerintaget..får sånna sötsug ibland! Man det går ändå hyffsat bra när man har en sånna här sporre..

Nä..jag tror mkt på akupunktur och kinesisk medicin. Men hur är det...man lägger alltid skulden på en själv. Har jag gjort fel? Hur skulle de blivit om jag låtit bli? Svar man aldrig kommer att få svar på.. 

Övrigt..ingen skillnad på mensfronten Vill komma tillbaka till rythmen igen!
  • monchichi76
    PP..tack för dina "trollförsök" Bara att bita i det sura pplet och försätta vänta ..

Icka.. Jag är jättenöjd med min akupunktör, men jag är väl lite för otåligt kanske På ett vis är det kanske bra att det blir så här, då märks det ju att nåt har hänt iaf . Att man inte har kastat pengarna helt i sjön. Tänker definitivt fortsätta hos henne..har en tid i slutat av april igen.

Ni gravida..förstår att ni känner oro. Med våra erfarenheter är det tyvärr lätt att man tappar lite av glädjen i att vara gravid. Vid min senaste graviditet så kollade jag pappret varje gång jag var på toa..sökte efter blod. Kände efter minsta symtom, om de var kvar eller försvann.Det tog verkligen död på glädjen.. Känner att jag kommer vara exakt lik vid nästa graviditet, är svårt att kontollera det där  
    Hoppas ni kan skaka av er oron någolunda iaf!
  • monchichi76
    Mayan... Jag har inte alls kämpat lika länge som många här inne.. Vi startade i nov-08 och blev sen gravid i dec-09. Tyvärr har det sen blivit 3 MA´n under år-09. Så jag har haft lätt att bli gravid, men inte kunnat behålla de små liven
    Jag äter Behepan och Folacin nu och sen Albyl vid äl..och går till akupunktör.
  • monchichi76
    PP..Jag har inte tagit upp det med läkaren än. Tänkte vänta lite till och se om den kommer igång. Tror lite på det som akupunktören sa att mina hormoner försöker hitta en hälsosammare väg. Men har det inte kommit näste vecka då blir jag skogstokig!

Läste  den där artikeln om att göra missfall olagligt. Man undrar hur folk är funtade!?! Blir så elak! Det visar verkligen på hur lite folk förstår och vet om missfall!

Cali.. Pendlade det så mellan flera mensar eller till den första efter mf? Alla mina första mensar efter mina ma´n har varit försenade..men sen har det blivit som normalt igen. Ja, det är bara till att vänta lite mera..önskar man kunde göra nåt för att skynda på det..men, men.. "Den som väntar på nåt gott väntar ALLTID för länge"
  • monchichi76
    Snigelkatt.. Usch och fy! Ja, ibland tappar man gnistan totalt..och inte blir det bättre att man har kompisar som ynglar av sig till höger och vänster.Men som tur är tar man sig upp igen..Det måste vara vår tur snart!!
    Hoppas blödningen går över för dig fort..

Ego..Ringde in till kk idag för att få höra provsvaren från utredningen, ingen som ringt upp än. Imorgon kanske... Är så nervös att nåt ska vara fel! Men visst..är det ett enkelt litet fel som går att korregera så är det ju bra att det upptäcks.
    Ska man ta upp om att mensen inte kommit?

Nu är jag inne i en svacka där jag inte vill ha nån fysisk kontakt med min sambo, har noll lust längre. Stackars min älskling...Men det enda som ockuperar min hjärna nu är att få kroppen att komma igång igen.. 

Jag har suttit och funderat på min mystiska kropp.. Jag hade ju äl.sekret flera gånger  och äl-känningar vid den tidpunkt jag borde haft det. Kan man ha äl-sekret utan att få äl?? Kan man ha äl utan att få mens?? Nån som vet?
  • monchichi76
    Snigelkatt.. Den reaktion du fick mot din syster känner jag igen! Har som sagt tre kamrater som blev gravid samtidigt som mina graviditeter (en för varje) och alla har det gått bra för. Självklart är jag jätteglad för dem..men samtidigt har jag en bitterhet som fortfarande ligger kvar. Blir elak på mig själv varje gång jag kommer på mig själv med en "dum" tanke om det. En arbetskamrat ringde till mig förra vecka för att fråga hur ett mf börjar..hon har blivit gravid och var orolig för att ha ett på gång. Kom på mig själv att tänka "vad skönt om fler får vara med om det!" Hur dum får jag vara!! Men jag vill inte alls att hon ska få mf..tror det hela är att jag vill att folk ska förstå vad jag varit med om.. Känner mig hemsk..

Ego...KK ringde idag, men bara en sköterska. Hon berättade bara att kromosonproven inte kommit än och läkaren vill vänta tills de kom. Men det lät på henne som att de andra var bra. Men vi får väl vänta och se..

Tror nu att min mens kanske är på G... Har bruna spottings idag. Hoppas det är mensen som vill komma fram nu!
  • monchichi76

Skönt att höra att man inte är ensam om att ha så bittra och elaka tankar ibland!

NN..Jag håller på att bli tokig! Ingen mens än...trodde verkligen igåkväll att den skulle komma idag eftersom jag fick lite rött på pappret. Men när jag klev upp var det samma. Lite brunt bara!  Tänkte på det.. OM man inte har haft äl, blir mensen som vanligt ändå eller kan det bli bara så här..lite brunt? Nog borde det väl bli en mens?

Delade känslor inför mensen känner jag igen. På nåt vis så har man alltid en gnutta hopp kvar.. Tråkigt, men jag säger ändå att det är skönt för dig att den kom så du få fokusera frammåt nu.

• monchichi76

MENS    Äntligen!

PP..usch så jobbigt att känna som du gör nu! Känner igen det där... Men jag håller alla mina tummar och tår för att du får göra ett vul och att allt ska se bra ut imorgon!

• monchichi76
    Mayan... Mina MÁ´n har skett senare..första upptäcktes genom vul i v12, andra i v9 och sista i v13. Jag började småblöda på alla tre så jag bad om att få ett vul, när det sedan konstaterades att de dött nån vecka innan så fick jag hjälp med att få bort dem.  Så mina tre graviditeter/ma vet mina läkare om.
    Har du ringt in om dina? Kan ju annars vara bra att de finns i journal om det ledsamt nog skulle ske fler gånger.. Efter tre mf/ma är man berättigade till en utredning.

Håller med dig om att det är fascinerande att vi alla orkar kämpa vidare, att hoppet är så starkt! Men visst är det kämpigt emellanåt...
    Hoppas ni träffar rätt i helgen!
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3