-
-
God morgon, börjar med att släpa fram templistan, med förklaringen att min temphöjning ju såklart beror på alkohol+ sömnbrist + sent tempande i morse... men kul var det i går
Monchichi: förstår att du är stressad. Man vill ju bara att mensen ska komma om den nu är på väg... Hur är läget i dag?
Cali: spännande, hur gick det hos akupunktören?
Mina tankar går till Snigelkatt och Sanne... en stor kram till er! -
Snigelkatt: såklart måste du få bekräftelse på vad som ha hänt, om inte annar så för att du ska kunna gå vidare. Kräv det du tycker att du behöver. Kram
Monchichi: klandra inte dig själv för att du valde akupuntur, du gjorde det du trodde var bäst och sanningen är ju att vi inte kan kontrollera alla faktorer i den här situationen. För min del så känner jag såklar saker, men allt tyder på att mensen är på väg. Det är väl bara för ironiskt att graviditetstecken och pms är så likt! -
Monchichi: usch, det där med att symptomen påminner om känslan av att vara gravid kommer jag ihåg.. Tyckte också det var väldigt jobbigt första gångerna jag fick mens efter ma, men jag kan trösta dig med att de värsta obehagskänslorna gick över för mig efter ett par cyklar. Cali: vad bra at det kändes så bra hos akupunktören och att ni fick så lång tid där. Håller med om att tre månader låter långt, men det kan säkert vara bra att ta en paus i vissa lägen. Jag kan också känna mig tveksam till vissa kostråd och löften om allt de ska bota... Jag fick rådet att unvika kall mat, mjölk produkter och bröd och har völ försökt med det lite halvhjärtat. Örterna, ja de är inte kul.... Maysan: vad tråkigt att du behövde söka upp oss, men jag hoppas att du kommer att trivas här. Jag slutade med p-piller i maj 2007, men vi började inte med aktiva försök direkt. Har varit gravid två ggr, men båda slutade i ma i v 9. Sista ma var i juli, så det är väl drygt ett halvår som vi har försökt bli gravida den här gången. Har ingen behandling, eftersom gyn inte anser att jag har problem (antingen måste man ha försökt 1 år sedan sista ma eller haft 3 mf/ma). Maria: jag har inte testat Rosenrot, så jag kan inte råda dig. Har också bara precis börjat med akupuntur, så jag har inte så mycket att komma med där heller mer än kanske att råda dig att gå på din magkänsla och byta om du inte känner att du trivs med den akupuntör du väljer. PP och Icka: håller tummar och tår för att ni får vul på fredag och sen lite lugn och ro en stund. Kul med symptom, PP! Liss: vad skönt att det känns bra för dig! Att hålla sig sysselsatt låter som ett bra knep.
-
Oj, så där skulle det ju inte se ut... fösöker igen och ser om det går lättare att läsa nu.
Monchichi: usch, det där med att symptomen påminner om känslan av att vara gravid kommer jag ihåg.. Tyckte också det var väldigt jobbigt första gångerna jag fick mens efter ma, men jag kan trösta dig med att de värsta obehagskänslorna gick över för mig efter ett par cyklar.
Cali: vad bra at det kändes så bra hos akupunktören och att ni fick så lång tid där. Håller med om att tre månader låter långt, men det kan säkert vara bra att ta en paus i vissa lägen.
Jag kan också känna mig tveksam till vissa kostråd och löften om allt de ska bota... Jag fick rådet att unvika kall mat, mjölk produkter och bröd och har völ försökt med det lite halvhjärtat. Örterna, ja de är inte kul....
Maysan: vad tråkigt att du behövde söka upp oss, men jag hoppas att du kommer att trivas här.
Jag slutade med p-piller i maj 2007, men vi började inte med aktiva försök direkt. Har varit gravid två ggr, men båda slutade i ma i v 9. Sista ma var i juli, så det är väl drygt ett halvår som vi har försökt bli gravida den här gången. Har ingen behandling, eftersom gyn inte anser att jag har problem (antingen måste man ha försökt 1 år sedan sista ma eller haft 3 mf/ma).
Maria: jag har inte testat Rosenrot, så jag kan inte råda dig. Har också bara precis börjat med akupuntur, så jag har inte så mycket att komma med där heller mer än kanske att råda dig att gå på din magkänsla och byta om du inte känner att du trivs med den akupuntör du väljer.
PP och Icka: håller tummar och tår för att ni får vul på fredag och sen lite lugn och ro en stund. Kul med symptom, PP!
Liss: vad skönt att det känns bra för dig! Att hålla sig sysselsatt låter som ett bra knep. -
-
Cali: jag tror nästan du har fått ännu hårdare kostråd än mig. Jag har hanterat det så att jag har tagit till mig det jag gillar. T.ex. så tycker jag att sambon och jag kan bli bättre på att tillaga mat (och inte bara ta mackor på kvälllarna), så det försöker jag med. Jag har även bytt ut vissa mjölkprodukter till laktosfria alternativ, men jag har inte valt bort något när jag t.ex. ätit ute den sista veckan. Jag kan liksom bara inte tro att vi måste ändra allt det för att få barn. Jag kan möjligtvis köpa att det kan vara hälsosammare i vissa lägen, men inte mer än det, så njut du av det du tycker om!
PP: helt vansinnig artikel. Det enda jag kan säga är att när abort är lagligt, så behöver inte kvinnor ta till sådana hemska metoder (som den stackars kvinnan som betalade en man för att misshandla henne). Hemskt!
Snigelkatt: det är verkligen inte konstigt att du tappat all ork och lust nu. Tycker det låter klokt att ni tar en paus och inväntar resultatet av utredningen. Kom ihåg att du kan prata av dig hur mycket du vill här! Kram
Monchichi: skit att mensen inte kommit än. Måste vara väldigt jobbigt att gå och vänta på det. Jag tycker absolut att du ska ta upp det med KK när du får resultatet av utredningen. Lova att berätta hur det går! -
Monchichi: glömde säga att jag tror som Icka, dvs att man kan ha mens utan äl, men inte äl utan mens.
-
Cali: då hoppas jag att dieten och örterna funkar för dig! Känner du någon skillnad redan nu?
..om mardrömmarna, så känner jag så väl igen mig. Jag drömmer inte exakt om att jag aldrig kan få barn, men jag drömmer fruktansvärda mardrömmar (i natt drömde jag att jag försökte simma i ett stort mörkt hav, men kunde inte hålla huvudet över vattenytan). och väcker min sambo var och varannan natt genom att jag sover så oroligt. Jag undrar också om jag någonsinn verkligen slappnar av. Kram till dig!
Ego: i dag tyder verkligen allt på att mensen kommer och det känns ok eftersom jag var så inställd på det. Känns nästan skönt att jag kan lita på kroppens tecken. ...men det går ju aldrig att komma ifrån att det är lite deppigt varje gång.... -