• Jemema

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Bettan, fy vilket hemskt läkarbesök Sänder styrkekramar till dig! Jag antar att du redan har skickat ett riktigt läskigt hästhuvud till honom, jag skickar också ett!!!

mojutten, jag blir också mer och mer avskärmad och spenderar också helst min tid där jag vet att jag är skyddad från gravida och bebisar. Fy vilken hemsk jobbsituation du har framför dig nu

Ninni, jag blev illamående av pergo. Men som tur är äter inte i så många dagar, och om du drabbas så får du väl se det som att du vänjer dig inför graviditeten
    Jag känner verkligen igen mig i det du skriver om hur man påverkas av den här verkstan. Min psykolog sa att det inte är så konstigt. Man brukar ju få resultat om man kämpar, det lär man sig från barnsben. Pluggar du så får du bra resultat på provet osv. Men nu spelar det ingen roll hur mycket vi kämpar och "gör rätt", vi kan inte påverka resultatet mer ändå. Och det är det som är så knäckande. Vi får stötta varandra, helt klart!

Cali, det var två bebisar på festen, jag försökte ignorera dem. Jag tror att åtminstone den ena mamman blev sur när jag inte visade minsta intresse för hennes lille. Jag tittade bara på henne, fast hon hade bebisen i famnen, och frågade ingenting om lillen. Det var helt uppenbart att hon bara ville prata om en sak, men när jag hela tiden avbröt hennes bebisprat med något annat samtalsämne tröttnade hon tillslut och gick och pratade med någon annan. HA!!

• Jemema

Bettan, stort grattis här oxå Förstår att du är grymt orolig nu.... Jag håller tummarna, det vet du!! Tänker massor på dig och hoppas hoppas hoppas!!!

• Jemema

Hej vänner!

Jag kikar in här emellanåt för att se hur det går för er. Håller ju tummarna för er gravida!!!

Mojutten, det låter trevligt med romantisk getaway! Vart ska ni o vad ska ni hitta på? Ja, förutom det där då

Jag försöker njuta av sommaren. Tar det lugnt, läser böcker, grillar och dricker vin... Har just fått veta att min brors fru väntar barn. Det känns skitjobbigt om jag ska vara ärlig. Skulle så gärna vilja vara en bra faster och umgås med den lill* men jag vet inte riktigt hur det ska gå till

Bettan, håller tummarna extra för dig imorgon!

• Jemema

Ninni, blir så ledsen för er skull Cytotec funkade inte på mig, och processen var skitjobbig. Skrapning är inte så farligt som det låter, man somnar gott sen vaknar man o allt är över. Självklart är det jobbigt mentalt, men inte i närheten av att ta tabletterna och undra vad det är som plumsar ner i toan Sänder massor med kramar till dig och din man!! Tänker på er idag.

• Jemema

NN, hoppas att cytotec fungerade. Jag tycker det verkar helt orimligt att du ska behöva vänta i tre veckor på återbesök!!! Jag fick vänta en vecka och det tycker jag är länge nog. Jag tycker helt klart att du ska försöka få en tidigare tid.
    Och vännen, du behöver inte be om ursäkt för ditt babbel. Jag tycker det är så skönt att läsa att det är fler som har dessa tankar! Känner igen mig i allt du skriver. Stora kramen!!

• Jemema
    TantTingeling skrev 2010-07-25 14:51:05 följande:
    Det är så lätt att fokusera på det man inte har. Men det är mer rätt att fokusera på det man faktiskt har...
    Så rätt, så rätt.
  • Jemema

Cali, du ska absolut inte ha dåligt samvete för att du inte valde att "skaffa" barn tidigare!! Jag tycker det är jättebra att du ville ha en bra utbildning, ett jobb och bra ekonomi i första hand. Det är alldeles för många barn som kommer till världen utan den tryggheten.
    Jag funderar också ibland på vad som kunde ha hänt om vi började försöka tidigare. Jag har en reumatisk sjukdom som förmodligen har sitt finger med i spelet, och vad hade hänt om vi hade börjat försöka innan min sjukdom blev aktiv och jag började med alla bromsmediciner? Vi hade ifs bara varit tillsammans i ett halvår då, men om?? Men jag har bestämt mig för att man inte kan tänka så. Hade det blivit ett barn då så kanske jag och min sambo inte alls varit så sammansvetsade som vi är nu eftersom vi knappt hunnit lära känna varann!? Och det är påfrestande att vara småbarnsförälder. Sägs det Vi hade inte hunnit spara några pengar till det hus vi bor i idag osv.
    Jag tror man skulle bli helt knäpp om man grubblade för mycket på det där OM... Det är svårt att blicka framåt, men jag är övertygad om att vi måste fokusera på vad vi kan göra nu och i framtiden!

• Jemema

Cali, det låter som att det inte var speciellt bra service på det där sjukhuset. Det är likadant här (SU), killarna får göra det inne på toan... MEN om man räknar med allt som vi tjejer måste gå igenom med hormoner och gynundersökningar så är det minsann det minsta vi kan begära från killarna, "runka i burken" som min man kallar det
    Tack, jag mår ok De senaste åren har varje augusti betytt ny hormonbehandling, men nu slipper jag tänka på det! Och det är sååå skönt! Fast också ledsamt iom att jag inte har möjligheten att bli gravid heller... Men jag mår bra ändå, och det går längre och längre stunder utan att jag tänker på att jag är ofrivilligt barnlös.

Bettan, jag är bara så GLAD att det går bra för dig!!!

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3