30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
Bettan, fy vilket hemskt läkarbesök Sänder styrkekramar till dig! Jag antar att du redan har skickat ett riktigt läskigt hästhuvud till honom, jag skickar också ett!!!
mojutten, jag blir också mer och mer avskärmad och spenderar också helst min tid där jag vet att jag är skyddad från gravida och bebisar. Fy vilken hemsk jobbsituation du har framför dig nu
Ninni, jag blev illamående av pergo. Men som tur är äter inte i så många dagar, och om du drabbas så får du väl se det som att du vänjer dig inför graviditeten
Jag känner verkligen igen mig i det du skriver om hur man påverkas av den här verkstan. Min psykolog sa att det inte är så konstigt. Man brukar ju få resultat om man kämpar, det lär man sig från barnsben. Pluggar du så får du bra resultat på provet osv. Men nu spelar det ingen roll hur mycket vi kämpar och "gör rätt", vi kan inte påverka resultatet mer ändå. Och det är det som är så knäckande. Vi får stötta varandra, helt klart!
Cali, det var två bebisar på festen, jag försökte ignorera dem. Jag tror att åtminstone den ena mamman blev sur när jag inte visade minsta intresse för hennes lille. Jag tittade bara på henne, fast hon hade bebisen i famnen, och frågade ingenting om lillen. Det var helt uppenbart att hon bara ville prata om en sak, men när jag hela tiden avbröt hennes bebisprat med något annat samtalsämne tröttnade hon tillslut och gick och pratade med någon annan. HA!!