Ninni: För det första: Be inte om ursäkt vännen! Det är ju därför vi alla är här - för att få pepp och råd och stöd och tröst av varandra, liksom att du funnits där för oss så finns kjuvi självklart där för dig (jag tar mig friheten att tala för er alla :))
Jag fick inte heller några stora klumpar då jag tog cytotec, bara blödde kraftigt de första dagarna och sen hade jag småblödningar länge, kanske 2 veckor om jag inte minns galet, det var iaf därför som jag gjorde ett VUL till. Det är inte rimligt att du ska vänta 3 veckor, ring och kräv en snabbare tid, det är din rättighet!
Nu kommer jag inte ihåg vart du bor, men det kan ju vara bra att ha en bra läkare på nära håll om nu dr LM finns långt bort. Jag vet att många träffat stolpskott, men det finns en hel del pärlor där ute oxå, så mitt råd är att boka en tid till KK, träffa din dr och påbörja utredning. Känns det inte bra så finns ju alltid möjligheten att söka sig vidare sen, men då har du iaf tagit första steget i utredningen.
Jag känner igen varenda tanke som du har, för jag har tänkt precis så själv. och jag vet att vi inte är ensamma om det. Ångest och irritation över det man gjort och kanske framförallt det man inte gjort är naturliga känslor, och även om det inte är särskilt konstruktivt att tänka så, så är det en del i sorgearbetet, som man måste ta sig igenom. Lätt att säga, men försök att inte gräva ner dig över allt du inte gjort, för det har ingen makten att förändra. Försök istället att fatta framtida beslut så att du inte behöver ångra dem. För framtiden är ju det enda vi har makt att påverka.
Jag och min sambo har oxå pratat mycket om hur livet utan barn skulle bli. Och även om det inte är något vi önskar så vet vi att det faktiskt går att leva ett rikt liv utan barn. För vi har varandra och vi har möjlighet att göra massor av saker vi tycker om och uppskattar, vi har alla möjligheter att odla våra intressen, vi kan resa och se platser som vi annars inte skulle ha sett. Det är så lätt att fokusera på det man inte har. Men det är mer rätt att fokusera på det man faktiskt har...