Inlägg från: NinniNinna |Visa alla inlägg
  • NinniNinna

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

TT: vilka fantastiska nyheter! Stort grattis!

• NinniNinna

Vilken fart det blev på tråden Glad Härligt! Tack till alla grattishälsningar!

TT: nej, det är bara beslutet (förstår hur du menar Glad) så nu väntar vi på utredningen och sedan är det bara att sätta igång och fylla i papper och kontakta föreningarna. Låter som att du har det bra! Njut ordentligt av bra besked och semestern!

• NinniNinna

TT: vi har fått utredningen nu, så det är klart. Vi fick läsa den och komma men förslag på ändringar innan den lämnades in tlll nämnden, så det finns inga nyheter där. Vi är medlemmar i AC sedan ca 1 år, så vi har ju ingen lysande kötid precis.... men nu är det bara att köra på! Känns så bra att det här är avklarat och vi kan jobba vidare på att bli föräldrar. Känns så mycket mer positivt att "jobba" med adoptionen än att ringa om läkemedel och allt annat som ingår i bio-vägen till att bli föräldrar.

SaftochBulle: missade ju att säga välkommen till dig, förlåt! Välkommen!  Var inne och kikade lite på din profil, men berätta gärna lite om dig själv här också.

Mojutten: skit att det känns tungt! Ös av dig här, så kanske det känns lite bättre. Ta hand om dig! Kram

• NinniNinna

Mojutten: vad tråkigt att det är tungt! Klokt att du skämmde bort dig själv, när jag ska skämma bort mig väljer jag nästan alltid också ett dyrt frisörbesök Glad
    Ja, det är tur att man inte vet allt som ska hända i livet! Fast på ett sätt är det ju också synd. Det finns säkert så mycket bra som kommer att hända sen, som hade kunnat ge oss hopp nu. Förhoppningsvis så kommer vi iaf att titta tillbaka på den här tiden och tycka att det var värt det.
    Ta hand om dig vännen! Kram

• NinniNinna

Icka: tack!

TT: ja, för oss som behöver intyg, så är det ju väldigt skönt att få det Glad Vi ser det likadant, alltså om det blir ett biobarn så blir det ett adopterat syskon. Ingen av oss känner att vi vill gå igenom det här en gång till... Vi har funderat mycket på länder och letar främst bland länder som godkänner ett kort äktenskap och vår ålder. Jag ska sätta mig och ringa organisationerna när jag får semester Glad
    Jag tycker man verkligen kan känna av att du är glad och det glädjer mig! Det är så roligt att det går bra för dig! Kram

Mojutten: hur är det med dig?

Snigelkatt: visst har du vul i veckan? Lycka till!

Snigelkatt och TT: stanna i tråden så länge ni vill! Det skulle bli tomt utan er! Det enda jag inte klarar av är prat om UL längre fram, sparkar, inköp av vagn och barnkläder etc., men de sakerna vill ju i princip alla prata om i "verkliga världen Glad", så ni har säkert massor av personer att prata med om det när det blir aktuellt Glad

• NinniNinna

Ja just det, jag glömde mitt egoinlägg Glad

Ego: jag hade en fruktansvärd dröm i natt. Drömde att jag genomled mf nr 5 och det var fruktansvärt. Kan inte riktigt skaka av mig känslan... men det släpper väl snart. Hoppas ni hade en bättre natt!

• NinniNinna

TT: vad skönt att du kan känna dig glad, trots att oron såklart finns där. Har ni berättat för någon ännu?
    Tyvärr så hänger drömmen kvar, den var verkligen obehaglig.

Mojutten: ni har ju dessutom lång tid som gifta, så ni kommer säkert ligga bra till om ni går vidare med adoptionstankarna. Säg till om du undrar över något!

Pimpinella: ha det så bra i Norrland!

• NinniNinna

TT: när är nästa UL?

Snigelkatt: fantastiska nyheter! Stort grattis!

• NinniNinna

TT: ...och jag hjälper till att hoppas på det bästa! Jag antar att det tar tid att våga börja tro på att det går vägen den här gången, men jag hoppas att den känslan infinner sig snart. 

• NinniNinna

TT: låter som en bra strategi att ta en dag i taget. Antar att det är det enda man kan göra. Kram

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3