Inlägg från: snigelkatt |Visa alla inlägg
  • snigelkatt

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Hello Ladies
    Hoppas ni alla haft en riktigt skön Påskhelg!
    Det var ju fantastiskt att få vara ledig i hela 4 dagar, jag har redan börjat nedräkningen till sommarsemestern
    Hur har det gått monchichi? Har mensen kommit, eller har du fått ditt plus denna månad?
  • snigelkatt

Hello!

Kikar in lite snabbt och är lite EGO bara.
    Fick det efterlängtade brevet från SU idag, svaren på vår missfallsutredning.
    Alla prover var utan anmärkan står det. Inga avvikelser på kromosomproverna, och inget fel på sköldkörtel och inte på koagulationsprovet.
    Hoppades nästan att NÅGOT skulle vara fel. Tycker inte man ska kunna få 5 MF om allt var som det skulle
    Ingen tid för återbesöket heller, som vi var lovade.
    Ska ringa dem i nästa vecka, tiden kanske skickas i separat brev...?
    Man vill ju veta hur vi går vidare nu?
    Nästan besviken, fastän allt de kollat denna gång såg bra ut.
    Tur att längtan efter en bebis är starkare än rädslan att få ett 6e MF.
    Värmer upp inför ÄL denna helgen.........
  • snigelkatt

Hej tjejer!
    Hoppas att allt är bra med er alla
    Ja, jag har oxå hållit mig i bakgrunden ett tag.
    Fick ju svar på min missfallsutredning (inga fel hittades), och nu ska vi tillbaka till SU 10 maj för fortsatta undersökningar.
    Är på BIM-3 idag, så jag håller väl mest på att hoppas och längta till lördag....
    Började med trombyl vid ÄL denna gång istället, och jag började med progesteronet i måndags. Hoppas det kunde hjälpa lite.
    kram på er!

• snigelkatt

cali - jag fick vagatorier, som jag ska ta 3 ggr/dag. Egentligen ska jag inte ta dem förrän jag plussar, men jag provar dem tidigare denna gång på eget bevåg...

• snigelkatt
    Jemema skrev 2010-08-22 21:26:49 följande:
    Breaking news!! Jag har plussat!!!!! Förvånad Skrattande Läkaren sa under vår utredning att chanserna att jag skulle bli gravid den vanliga vägen var näst intill obefintlig. Sen sa han: "Men det finns ju dom som vinner på Lotto också!" Det är ett mirakel! Fattar inte att det är sant, men det ÄR sant!!
    Stort grattis!
  • snigelkatt

Hej alla! (känner igen de flesta av er i allafall)

Jag har hållit mig borta ett tag, men hoppar gärna in i tråden igen om det går bra?
    Vår kamp fortsätter.....
    Sedan sist jag skrev, så har vi äntligen blivit gravida igen - men idag var vi på VUL på Repro på SU (i v 7+2), och det visade tyvärr ingenting  Hon hittade inte ens en hinnsäck, så detta blir då vårt 6e MF
    Denna gången har jag haft massa symptom, tagit progesteron 3 ggr per dag, ätit trombyl och jag har fått starka plus var 3e dag sedan jag plussade,  (fortsatte testa mig för att hålla koll på hormonnivåerna), men det hjälpte ju inte.
    Blev helt chockade och knäckta båda mannen o jag. Usch jag är så ledsen och uppgiven. 
    Hade högt Hcg, och ska ta nytt hcg test på måndag. Om testerna har ökat så sa hon att det kunde vara utomkvedes, men då borde jag väl ha ont???
    Vi får hoppas att det har sjunkit, för så var det troligen ett kemiskt missfall.
    Tycker dock att det är konstigt att plussen fortsatt bli så starka efter så många veckor.
    Vid mina andra kemiska MF så har plussen blivit svagare efter bara ett par dagar.

Frågade på SU om det inte fanns något mer de kunde göra för oss.
    Jag menar, 6 missfall är ju inte helt normalt, men de sa bara "Tyvärr, det är ju beklagligt, men det finns inget mer vi kan göra eftersom ni blir gravida" (har gjort missfallsutredningen på SU, hittade inga fel)
    Jo, just det, när jag satt där och grät, så sa hon "du är ju ganska överviktig (har BMI29), har du provat att gå ner i vikt, det kanske hjälper"..... Precis vad man vill höra när drömmarna krossats ännu en gång, att jag är en tjockis oxå........
     Usch vad jag babblar, förlåt, ni får ha en härlig helg!

• snigelkatt

Hej ladies, 
    jotack, det går åt rätt håll i allafall, de svartaste tankarna börjar skingras.
    Var på SU i onsdags igen, och hcg har gått ner till 100 redan, så det är ju skönt.
    De gjorde vul, och vill se om den pyttiga släpper från äggledaren själv. Började  blöda rejält i onsdags, och vi ska tillbaka nästa onsdag för nytt vul och hcg prover.
    Vore ju underbart om kroppen löste det själv denna gång, så vi slipper operation (är lite rätt för ärrbildning, då kan ju nästa ägg fastna lättare igen)
    Vi tänkte ta det lite lugnt ett par månader nu.
    I snart 4 år har vi inte tänkt på annat än ÄL och bebisar och räknat dagar hit o dit.
    Nu vill vi bara ta hand om varandra och försöka hitta nya mål i livet, för vi måste ju ändå ha i åtanke att det kanske aldrig kommer att gå. Att få barn kan inte längre vara det enda vi kämpar för.
    Efter nyår har vi bokat en resa till Teneriffa, det ska bli otroligt skönt och välbehövligt, att bara få komma bort lite.

Bettan - du är hoppet i mörkret! Att ni nu lyckas efter allt du gått igenom inger verkligen hopp! Jag och mannen har bokat in lite aktiviteter som båda är roliga, och för att jag ska röra mer på mig. På helgerna ska vi till simhallen, och en dag i veckan ska vi spela tennis ihop, ska bli riktigt roligt faktiskt!

Mojutten - tråkigt med mensen Skönt att du mår lite bättre nu. Jag brukar "unna mig" nåt fint när mensen kommer. Som tröst.... Det har blivit lite dyrt nu efter snar 4 års försök, men jag har många fina smycken! nu senast 2 fina ringar från Katts.se - rekommenderas!

Ninni - Tack fina du! Vågar vi ändå hoppas lite kanske? När har du BIM denna gång? Jag och mannen har inte släppt adoptionstankarna. jag vill ju starta karusellen NU, men han hoppas in i det sista på att vi ska lyckas själva. Han vill inte nu, men om ett par år säger han nu.... Har tittat på olika organisationer, vissa godkänner ju att man är upp till 43 år, det känns bra, så är vi inte försent ute även om vi inte ställer oss i kön ännu.

Cali - tack för omtanken, gulligt av dig

idag myser vi med take away (entrecote och vitlöktpotatis från kvarterskrogen) , lite gott vin (det var ett tag sen!) och Juleskum, och för en liten liten stund mår vi rätt bra trots allt  

• snigelkatt

Åh vad roligt Ninni!. 
    Se nu till att börja med ASA  direkt. Hoppas du även kan få progesteron, även om han inte "tror på det".  Jag fick tjata mig till båda trombyl och progesteron från min läkare på SU, för hon brukade heller inte skriva ut det. Dock ville de inte ge min prednisolon, och det vill jag verkligen prova nästa gång vi plussar.
    Ligg på och tjata nu, och det du åt/drack före v 5 har ingen betydelse.
    Stort grattis, nu håller vi tummarna! 

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3