Inlägg från: snigelkatt |Visa alla inlägg
  • snigelkatt

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

liss o icka - finns det olika sortes progesteron? Med tanke på att ni tar era så olika?
    Jag plussade nu idag (tjoho, men LIVRÄDD såklart efter 4 MF/MA) och har fått Trombyl och Progesteron att ta från idag.
    Min läkare att jag skulle ta progesteronen 3 gånger per dag. Det finns ju inga bipacksedlar i förpackningarna att läsa..... Hur länge måste man ligga/sitta still efter man stoppat upp dem?

• snigelkatt
    LuPeRo skrev 2010-02-20 14:32:33 följande:
    Men oj vilken plusvåg det blivit Stort grattis till Liss och snigelkatt Ang allt detta med Trombyl osv. Jag äter ju 1/4 albyl varje dag men nu när jag läser vad ni andra får så vet jag inte om även jag ska be om det. Tyvärr har jag ingen undersökning om varför jag fått mina MF/MA så jag vet inte vad som varit "fel".Men Fragmin, Progesteron och Trombyl verkar vara dom vanligaste man får.Någon som har ork och lust att förklara dessa för mig? Är det lönt för mig att be om någon av dom när jag ska på VUL?
    Trombyl och albyl minor är ju exakt samma innehåll. Det bästa med trombylen är väl att de inte behöver delas på 3 eller 4. Varje tablett är redan 75 mg, så det blir ju enklare. Åsså är de hjärtformade, hur söta som helst!
    Progesteron får jag för att få mer gulkroppshormon. Har ännu inte fått svar på proverna om jag verkligen behövde detta eller ej, men min läkare tyckte det var lika bra, för säkerhets skull.
  • snigelkatt

Hej girls!
    monchichi - håller tummarna för ett litet plus för dig i helgen då

Icka+PP - jag ringde SU idag, så att de fick in i min journal att vi plussat. De bokade in mig på VUL 16/3. Sjukt nervös. Jag tycker inte jag har några symptom över huvud taget. Vet ju att det är tidigt ännu, men ändå (går in i v 6 i morgon). Är rädd att allt avstannat, och att mensen håller sig borta bara för att jag får progesteron.
    Hua, det är svårt att inte få psykbryt!

önskar er alla en trevlig helg!

• snigelkatt

Tjejer, jag är så ledsen
    Har ju tyckt att mina symtom försvann i mitten på veckan, och blev lite orolig.
    Alla säger ju att det är normalt, men min magkänsla sa något annat.
    Nu ville jag testa igen med ett CB digital veckoindikator, för att se om jag flyttats fram en vecka....
    Så står det EJ GRAVID idag!!!!!
    Har då pyret dött direkt efter pluss 20/2, och jag har känt mig gravid pga progesteronet???
    Mensen uteblir ju pga progesteronet?
    Jag bara gråter, det är så jävla orättvist att man ska få 5 missfall!!!!

• snigelkatt

Tack för era tankar & kramar tjejer, det värmer när allt känns för jävligt rent ut sagt.
    Vi får se vad de säger på SU i morgon. De kanske vill att jag ska komma och ta ett blodprov för att få det bekräftat.
    För tidigt att göra VUL nu, eftersom lilla hjärtat inte skulle börja slå förrän typ i morgon.
    Usch, vi ställer in oss på att testet visade rätt, att vi inte har nåt HCG kvar i koppen.

• snigelkatt

Vilken sjuk artikel, man blir ju helt rädd!
    ja, då är vi mördare allihopa då......

Det känns som om jag tappat allt hopp och all ork och glädje i barnamakandet nu.
    Vi kommer vänta med att försöka igen tills vi fått svaren från missfallsutredningen i slutet på mars. Hoppas de finner något som går att behandla.Efter 5 MF så vågar jag inte ens hoppas längre.
    Blöder i alla fall nu, så snart är det över för denna gång.

• snigelkatt

Vill ge en STOR kram till er alla i tråden!
    Jag vet inte hur jag skulle fixat allt utan att ha er att ventilera med, TACK!

monchichi - Har KK hört av sig ännu? Ingen mens än?

nn - hoppas ändå att den inte kommer!

cali, liss o PP - tack, kram!

icka - noterar att jag ska ta upp TNF-alfa provet vid nästa SU-besök. Ska även kolla upp om jag ska ta trombuyl och progesteron redan från ÄL (min vännina som lyckats via IVF började med båda redan vid ÄL. Jag skulle börja vid plus sa hon.) Sen vill jag kolla med henne om det där att vita blodkropparna kan attakera embyot i tron att det är ett virus. Får se vad de säger. Vad det fredag det var VUL?

jemena - ja, oftast vill man bara ge upp. Men längtan efter att läntligen yckas tillslut är så mycket starkare. DET SKA GÅ!!! Min mens har oxå blivit kortare och mindre sedan jag började på alla MF. 3-4 dagar nu istället för 6-7 som jag hade förr.
    Tycker bara det är skönt.
    Min blödning nu har redan börjagt minska lite. Ju snabbare den försvinner, desto snabbare kan jag lämna och gå vidare.

ego - lite ledsen idag. Min lillasyster ringde igår och berättade att hon var gravid.... Min första tanke var NEJ!!!!
    Men självklart är jag jätteglad för hennes skull. Eller rättare sagt, jag KOMMER bli jäteglad sen.... Nu är jag mest avundsjuk och bitter och ledsen över att det gick så himla lätt för dem. De har bara vart ihop i ett halvår, och bara bott i hop i 2 månader.
    Jag o mannen ska trösta oss idag med att gå ut o äta Tapas.

Ha en fin dag i kylan!

• snigelkatt

Grattis Icka
    Har tänkt på dig hela morgonen, så underbart det måste varit för dig att få se din lilla
    Bra att du har en bra läkare oxå, och att du får täta uppföljningar.
    Hoppas du vågar börja njuta riktigt av graviditeten nu!
    kram på dig

• snigelkatt

Välkommen till tråden massamys, mojutten och Cinza
    Fruktansvärt tråkigt att ni passar in i vårt lilla gäng, men jag hoppas ni oxå kommer finna råd och stöd av alla kloka gummor som hänger här!
    Extra kram till Cinza, det finns inga ord, gud så hemskt!

PP + Liss -  hur har det gått idag???

Monchici - känner som du, känslrona tar överhand ibland, och man blir lite "upp och ner". Mina vänner vet knappt hur de ska förhålla sig till mig längre.

Cali o Liss o alla andra - kram på er!

ego - Jag kravlar mig sakta men säkert uppåt igen efter vårt senaste MF.
    Dock känns det som om allt negativt som händer, bara drar med sig mer och mer negativa händelser.
    Känner ni oxå så ibland?
    I natt pajjade tex vår kyl o frys. Sjukt irriterande! Och vi som precis hade storhandlat   Kunde din inte pajjat när kylen var tom i slutet på månaden???
    Så jäkla tråkigt att behöva köpa nyl! Det är en sån stor kostand, som man ju MÅSTE ha tyvärr.
    Hade ju varit roligare att lägga de pengarna på en liten weekendresa, som vi hade tänkt
    Grrrr........
    Trodde 2010 var "vårt år" eftersom 2009 nästan tog död på en, men va faaaan....
    Usch jag är så gnällig och neggo - så jag hänger lite i bakgrunden ett tag.....

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3