30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
Oj då, sorry, datorn fick visst spel... :)
Oj då, sorry, datorn fick visst spel... :)
Ninni: Vad glad jag blir att du mår bättre idag och att du har hittat en akupunktör som verkar seriös och trevlig!
Pillan: Vilken sötnos! Förstår att du blir sugen
Monchichi: Håller fortfarande tummen för dig.
Ego: Allt gick bra igår! Läkaren lyckades ta sig till jobbet och vul visade en förtjockad slemhinna med en svart "blobb" i, vilket ska vara normalt för denna tidiga vecka. Fick utskrivet pregnyl (liknande progesteron). Ska ta två sprutor en gång i veckan av det till ca v. 14. Fragminet blir en spruta per dag hela graviditeten. Många sprutor blir det, men vad gör man inte... :)
Hur är det med er andra? Lova att ni är helt ärliga och säger till om ni inte vill höra om vul och liknande. Vet ju att det är många kluvna känslor när andra plussar. Jag tar inte illa upp och vill absolut inte att någon ska må dåligt - så säg bara till! Stor stor kram till er alla!
Tack för alla grattis, det värmer verkligen!
Jemema: Vad härligt att det går framåt för varje cykel! Och visst betyder kryss på kurvan äl. Vad roligt!
Ninni: Förstår precis de blandade känslorna. Har också blivit gravid samtidigt som nära kollegor varje gång. På nåt vis har det blivit lite lättare när de väl har kommit ut. Hoppas att det blir så för dig också. Stor kram.
Cali: Spännande!
Monchichi: Fortsätter att hålla tummen!
TT: Tack för grattiset! Vad härligt att höra att du trivs så bra på nya jobbet!
Ninni: Så bra att det känns lite lättare nu när de har kommit ut, även om det säkert fortfarande är kluvna känslor.
Jemema: Det låter allt lite kort med sju dar. Om man tittar på din kurva skulle man möjligen kunna flytta äl en dag bakåt. Sen kanske mensen väntar ytterligare några dar. I så fall blir lutealfasen lite längre i alla fall. Kan inte riktigt det här. Hoppas så att din cykel ska ordna till sig!
Cali: Visst är den här tråden fantastisk och alla tjejer i den helt underbara! Fint att du trivs här och känner dig stärkt! Lycka till med akupunktören!
Ego: Nästa steg för oss nu är lång nervös väntan till vul den 10 mars... och så fortsätter jag med alla sprutor. Annars händer det inte så mycket.
Ninni: Glömde säga att din kurva ser fin ut
God morgon alla!
Icka: Skönt att illamåendet börjar ge med sig! Förstår att du måste vara grymt nervös inför nästa vecka. MEN jag är också helt övertygad om att det kommer att gå hur bra som helst! Håller alla tummar och tår för dig. Kram
Jemema: Fy fasen för allt du har fått gå igenom. Stor kram! Regelbunden cykel låter ju lovande i alla fall! Är också nyfiken på fertilitetsmonitor, så rapportera gärna sen.
Ninni: Kan tänka mig att du har lika jobbig väntan du just nu, den där tiden mellan äl och BIM. Hoppas att det känns som att tempningen får tiden att gå lite fortare i alla fall. Kram
Pillan: Oroa dig inte för det där med symptom. Det är ju så olika. De kommer snart ska du se! Kram till dig också.
Oj vad ni har skrivit flitigt i helgen!
Snigelkatt: Är så oändligt ledsen för din skull. Finns inga ord, det är så fruktansvärt orättvist. Stor varm kram till dig!
Mayan: Beklagar verkligen allt jobbigt du går igenom. Varmt välkommen in i tråden! Vet inget bra sätt att hantera oro. Jag brukar försöka hålla mig så sysselsatt som möjligt, då minskar i alla fall tiden man hinner oroa sig på. Och så är det toppen att hänga här. Vi har försökt några år och detta är min fjärde graviditet. Den här gången åt jag på eget bevåg ¼ albyl minor per dag mellan äl och +. Från + har jag tagit fragmin och pregnyl.
Monchichi: Förstår din frustration! Hoppas att cykeln ordnar upp sig igen ögonabums! Kram
Ninni: Vad roligt att du hade kul på festen i helgen! Visst är det helt hopplöst med riktiga graviditetstecken, falska graviditetstecken och pms – en sån röra och helt hopplöst att hålla isär.
Icka och Pillan: Jag hoppas så att ni båda får vul nu på fredag! Och såklart att allt ser fint ut, så att ni kan få det lite lugnare. Kram!
Pillan: Jag brukar få såna torrfläckar då och då på vintern. Smörj med något mjukgörande och fuktgivande så går de bort så småningom. Kan ta tid, men plötsligt krymper de ska du se.
Ego: Jag har haft en kompis och hennes lille son på besök hela helgen, så det har varit fullt upp här – vilket ju är toppen för då går tiden fortare J Jag har inte heller skrivit så mycket om graviditeten innan, men efter att ha läst alla helgens inlägg kommer här en liten uppdatering: Har en ganska bra känsla i kroppen. Den stora tröttheten rullade in redan för några veckor sen (däckar vid åttatiden på kvällarna) och illamåendet kommer och går. Så rent kroppsligt är det toppen! Sen finns ju oron där såklart. Försöker tänka på annat så mycket som det bara går och njuta av de stunder som känns bra. Det lyckas ibland, och ibland inte. Räknar ner dagarna tills nästa vul. Har aldrig någonsin varit på ett lyckat vul med pickande hjärta och rätt storlek på foster, så visst är det ångestladdat. Men just nu känns det bra, så jag lever på det så länge.
Nu måste jag rusa. Skickar en extra kram till er alla!
God morgon i tråden!
Cali, Ninni, Monchichi och ni andra som går hos akupunktörer: Tror också absolut att akupunktur kan göra stor skillnad och hjälpa kroppen att komma i balans. Men vilka strikta kostråd... Det låter sunt att som ni inte följa dom till punkt och pricka. Det tycker jag verkligen inte att ni ska ha minsta dåligt samvete för!
Monchichi: Fortsätter att hoppas på att nåt ska hända för dig!
Pillan: Vi får ta en dag i taget tillsammans Härligt med nattlig kissnödighet!
Kram alla!
Snigelkatt: Jag håller med de övrig om att det inte är konstigt att du känner dig deppig och kraftlös just nu. Du har varit igenom så mycket skit – som ingen borde behöva gå igenom. Och det är klart att det strör salt i såren att din syster är gravid. Men det är ändå skönt att höra din kämparanda! Klart att det ska gå! Och ha inte dåligt samvete för att du inte är överlycklig för din systers skull. Hon förstår säkert hur jobbigt det är för dig. Stor kram och hoppas att ni får riktigt god tapas ikväll!
Monchichi: Det är klart att det inte är kul att känna sig bitter, men det är inget konstigt att du tänker och känner som du gör. Tror att vi alla här inne känner igen oss i det du skriver. Jag gör det i alla fall. Vi måste bara inse att det är helt naturligt att vi reagerar så och försöka ge upp det dåliga samvetet. Lättare sagt än gjort såklart. Men värt ett försök. Håller tummen för fina provsvar och att det är mensen som är på gång.
Jemema: Ingen aning om det är bra eller dåligt med kortare mens. Men jag tror inte att det spelar någon roll.
Ninni: Kram till dig som har mens på väg, aldrig roligt. Hoppas att du får sova gott i natt.
Oj, nu måste jag rusa, får kommentera mer sen. Kram alla!