Monchichi: Har inga bra svar på flytningarna, mer än att jag också brukar få rejält ökade flytningar vid graviditet. Har också fått det några gånger inför mens, vet inte riktigt vad det beror på. Visst är det hopplöst att inte försöka analysera varje skiftning hos kroppen. Håller tummarna för att du känner rätt! Och det är första dan med rött man ska räkna som mens.
Ninni: Tjusig höjning på tempen! Är ju ingen expert på tempkurvor, men det ser helt klart ut som att dippen var när du hade magsjukan och äl på onsdagen.
Maria: Skönt att höra att det känns bättre idag!
Cali: Nej, tempningen är nog inte bättre än äl-test, men det är inget dumt komplement. Bra att se när äl är på gång och hur det ser ut när man närmar sig BIM. Och få lite allmän statistik om cykellängd osv. Låter som det är otroligt tuffa matkrav i USA. Gå in och kika på livsmedelverkets hemsida, där kan du se de svenska kostråden för gravida. Har för mig att det står att man får dricka 1-2 koppar kaffe per dag. Te tror jag inte det finns några restriktioner mot. Visst vill man maximera chanserna men jag har svårt att tro att en kopp te då och då skulle vara skadligt.
Ego: Tack för alla tummar och tår - det hjälpte!! Idag var det ett ganska svagt, men helt tydligt plus Känns väldigt overkligt än så länge och helt klart läskigt, men samtidigt är jag väldigt glad. Läkaren skrev ut fragmin igår så jag började med första sprutan igår kväll, kändes lite märkligt att sticka sig själv och sved en del, men det gick bra. Hon ville att vi skulle göra vul redan på måndag och att jag sen ska få progesteron om allt ser bra ut. Tydligen ska proggisarna tas en gång per vecka. Vet inte riktigt hur mycket man kan se så här supertidigt (ca 4+1-2 på måndag), men jag går väl dit så får vi se. Hoppas att det blir fjärde gången gillt...