Inlägg från: monchichi76 |Visa alla inlägg
  • monchichi76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Liss...Mina tummar blånar..håller dem hårt för dig!

Ego.. Jag som nyss svarade Bettan att jag inte vill börja med äl-temp och stickor..nu skulle jag nog banne mig ha gjort det iaf! Förstår mig inte på min kropp denna gång, jag som har varit så regelbunden på allt förr..

Nu kommer en liten dagbok..
    *Dag 12 efter mens (28/2) så får jag typiskt älsekret, håller i sig i två dagar
    *Dag 13 känner jag ett rejält hugg i sidan
    *Dag 19 blir jag yr,ömmande bröst och har urtaskigt humör.(stackars sambo)
    *Dag20 börjar den komma lite mol i magen och illamående.
    *Dag 22 tillkommer även vit tjock lotionsflytning
    *Dag23 (idag) har jag lotionsflytning, smått ömmande bröst, molvärk och äl-sekret!?!

Alla dessa symtom känner jag igen sen tidigare graviditeter..dock känner jag mig inte så gravid. Men OM jag nu skulle vara gravid...Vad var det då för äl-liknande flytning som kom idag!? Det var mkt och segt... Fattar inget alls?
    Eller kan det bero på att akupunktören arbetade hårt med livmodern?

En annan fråga..jag hade bruna små blödningar tre dagar innan mens..vilken dag räknas som första mensdag,den med lite brunt eller den med mkt rött?
  • monchichi76
    NN..Tack så mkt!  Jag vet inte om det är lönt att ta upp det med henne.. Hon förstår helt enkelt inte hur det är att vara i de läge som vi många här inne är i. Hon är mer en person med temprament än med empati tyvärr. Tycker inte att det brode vara så svårt att förstå när ens vän har sorg! Jag känner att jag orkar inte lägga energi på henne..tyvärr leder det till att vi glider isär lite..

Angående min cykel.. Jag är en som brukar vara väldigt regelbunden, brukar ha en cykel på ca 28 dagar. Det är endast månaden efter ett missfall som det har blivit lite längre än så. Så om jag räknar från första riktiga mensdagen (som jag gjort) så har jag BIM den 24e.
    De vita flytningarna hade jag vid mina sista graviditet..som lotion. Och symtom har jag alltid fått tidigt. Men jag tycker det är så underligt att jag idag även fick äl-sekret (eller vad det var).. Eller kan det ligga lagrat innuti en några dagar?
    Jaja.det lär ju märkas inom några dagar hur det är. Blir lite knäpp på mig själv som känner efter så förbaskat i kroppen..minsta lilla signal så börjar man fundera åt alla håll. Symtomsökare nr1 här!
  • monchichi76
    Maria.. Ja, det finns många där ute som tror att när man bestämmer sig för att skaffa barn då är det klappat och klart!
    Skönt att du känner dig lite piggare idag..!

"Alla uppförsbackar han sin nedförbacke"
  • monchichi76

Liss och Snigelkatt...dubbelgrattis! Hoppas ni smittar av er på oss andra nu!

NN...Jag åt på eget bevåg 1/3 Albyl efter mitt andra ma..tyvärr så blev ju det ändå ett tredje.. Men när jag berättade det för läkaren så sa han bara till mig att fortsätta vid nästa graviditet. Då ska jag öka dosen till en halv tablett, han menade på att det är ingen dos som är farlig för fostret ändå. Annars vet jag de som tar 1/4..men det är lite bökigt att dela rätt då.

• monchichi76
    Cali skrev 2010-02-20 18:31:44 följande:
    Kom över en artikel på internet, dansk forskning, som visade att höga insulinnivåer kan påverka äggstockarna negativt och därmed nedsätta fertiliteten. Så man ska alltså äta något i stil med LCHF-diet (utesluta socker och vita kolhydrater). Vad tror ni om detta?  Får gå och köpa mig en termometer och börja tempa... Känner mig nästan som en besatt, det enda jag tänker på är att försöka bli gravid, medan livet pågår därutanför...
    Jag vet egentligen ingenting om det du skriver,men det låter lite som det min akupunktör sa till mig. Att jag ska undvika vitt socker eftersom det försurar min kropp och det leder till att inget kan överleva. Hon jämnförde med en sur sjö...
    Men som sagt..än vet jag inte om mitt försök till att låta bli socker gett nåt resultat.

Känner igen mig  i det du skriver om att bli besatt! Hela dagarna går åt att tänka på att bli gravid. Hade vi sex rätt dag? Äter jag rätt? Känner jag symtom? Känns som att jag bara lever fullt ut de två veckorna efter mens, sen är jag helt manisk. Jag försöker verkligen att låta bli att tänka i de banorna..men lyckas inte så bra..
  • monchichi76
    Cali skrev 2010-02-20 22:13:11 följande:
    Monchichi: detta är länken till artikeln (på danska): sondagsavisen.dk/117/01080302/Jag tror jag såg den i Aftonbladet eller Expressen. Hmm, undrar om socker sänker pH:t i kroppen... Det har jag inte hört tidigare. Ja, visst blir man alldeles nojig. Solen skiner och himlen är blå, men det känns som jag inte kan njuta ens av det.
    Intressant läsning..
    Vet inte vad sockret kan göra med ph´t. Men socker är ju inte bra för kroppen överhuvudtaget så det kan kanske stämma?!
    Ser även att de skriver att man ska äta lite mer fett..det sa hon oxå till mig att jag skulle gör.. Spännande!

Nää..är jobbigt då man inte kan styra sina egna tankar!!
  • monchichi76
    TT...håller fullständigt med dig om att man inte ska förlita sig på sånna artiklar.. Men i vissa fall så handlar de ju om olika studier som man kan få bra tips av. Bl.a Lennart Blomkvist´s studie om blodproppar läste jag om i en sådan tidning, och det är jag glad för.

Dieter på olika vis ska man definitvt akta sig för! Men som sagt...socker är ju bra för alla  att undvika. Och vissa är nog i mer behova av att lätta på sockerintaget än andra.

Ego.. Brukar ni må illa från äl till bim? Jag har nu mått illa i nästan en vecka...inte mkt men det gör sig påmind hela dagen. Tog ett test imorse, självklart ett minus. Visserligen är det bim-4.
    Men jag känner mig inte gravid än om jag har en del symtom... Sen brukar jag inte må illa eller känna av brösten pg.a pms.
    Kanske min kropp ändrats av alla ma?!
  • monchichi76
    LuPeRo skrev 2010-02-21 17:18:42 följande:
    monchichi: Jag har vid vissa månader mått illa från ÄL till BIM och det ändrades efter mitt MA. Innan dess brukade jag inte känna något förutom ömma bröst exakt en vecka innan BIM. Men nu efteråt så har kroppen spelat många spratt med mig.Men jag hoppas ditt illamående beror på något helt annat Ninni: Jag äter 1/4 Albyl varje dag på eget bevåg. Jag skulle kunna tänka mig att gå upp till 1/3 men har lite svårt att räkna ut hur fasiken man delar dom då Önskar er alla en riktigt trevlig söndag
    Okey...kanske är det så med min kropp oxå, att den har ändrats sig och ger en massa falska symtom. Förr kände jag endast lite molvärk kvällen innan mensen kom. Känner mig som sagt inte så gravid tyvärr

Jag kommer att äta ½ tablett Albyl vid nästa graviditet..läkaren tyckte det var lika bra eftersom det är så svårt att dela i 1/3.
  • monchichi76
    Bettan...ha så underbart skönt på semestern nu!

PP..jag har skrivit upp alla mina symtom i en almenacka.Ändå sen första ma´t. Vet inte varför men på nåt vis gillar jag..kontrollfreaken.. att kunna gå tillbaka och jämnföra med de förra.
    Det jag känner nu är rätt likt det jag har skrivit i almenackan innan mina plus..förrutom att jag inte känner mig gravid (inombords).Men som du skriver så kan ju kroppen ändras och luras rätt bra. 
    Kom att tänka på det..ifjol var jag gravid i nästan 9mån  utan att få ett barn..inte undra på om min kropp tappat kontrollen.. Jaja, det lär ju märkas dagarna framöver..

NN..Vad jobbigt att du kommit in i en svacka. Men förståligt.. Det är mkt som får en till att bli påmind om både ålder, tidspress och barnlängtan. Hoppas du hittar upp i gropen snart igen!

Brr.. -27 grader här! Blir till att ligga inne tills det är dags för kvällsjobb. Liss..hoppas du kommer förbi snön idag!
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3