Inlägg från: monchichi76 |Visa alla inlägg
  • monchichi76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

BettanB skrev 2010-02-13 22:14:33 följande:
    monchichi: Får hoppas på guldmedalj nu då. Du har inte funderat på att hänga med i tempandet?
    Nää..har tänkt hålla mig ifrån tempandet så gått det går.. Mest för att det känns som att jag kommer att bli alldeles för "manisk"( är nog nu). Jag är ett litet kontrollfreak emellanåt..
    Och eftersom jag än så länge inte har haft problem att bli gravid så har jag inte behövt tänka i de banorna. Men vem vet..tillslut kanske jag  måste ge vika mot mig själv.
  • monchichi76
    Vallmo75 skrev 2010-02-14 15:27:33 följande:
    .  En fråga om någon vet: många här har tipsat om Albyl Minor som enbart säljs över disk men efter vad jag kan se innehåller Aspirin samma verksamma medel som Albylen. Är det samma sak och, i så fall, är det någon som prövat Aspirin istället?
    Albyl minor är receptfritt så det ska iinte vara nåt problem att köpa, men det kan hända att de har den bakom disken iaf. Jag har aldrig fått frågan vad jag ska ha det till, förstår inte heller vad de har med det att göra!?
  • monchichi76
    BettanB skrev 2010-02-15 19:25:58 följande:
     Btw, så tror jag inte på begreppet ofostrig. Läkarna envisades för att kalla Loppan ofostrig, men då hade vi ju sett liten vid tidigt ultraljud. Dock är det ju oerhört vanligt att embryot/fostret regrediera och krymper efter att det dött. Ibland försvinner det helt (som det alltså gjorde för mig den gången). Nu sist hade det också krympt rejält vid andra kollen.Nu skall Bettan duscha efter svettigt gympass. *vinkar*
    Enligt min förra läkare så sa hon att ofosterlig var just det att fostret har regredierat och försvunnit. Att man först har en vanlig graviditet med fostret dör för att sen "ätas" upp av kroppen igen..
  • monchichi76
    BettanB skrev 2010-02-15 19:48:02 följande:
    Monchichi: Ja, det är så jag menar också, men en del tycks mena att där aldrig varit ett foster. Kanske de som fattat fel då?
    Ja, jag är ganska 100 på att hon sa på det viset att man har ett foster från början.. Och det vore ju inte underligt om det kan försvinna eftersom..som du skrev..att det krymper efter det dött. Dör de som väldigt små finns det inte mkt att krympa bort..

MariaA..ledsen för dina mf. Här inne får vi stöd och råd av varann. En mkt bra tråd!
  • monchichi76

Icka...Jag fattar som att det funnits nåt från början.. Med tanke på att ägget börjar celldelas direkt så måste det ju finnas nåt där tycker man. Min ofosterliga upptäcktes i v9 men den lilla hade dött runt v7, då är det ju rätt litet så kroppen lyckas nog ta tillbaka det ibland..varav att det ser tomt ut..

• monchichi76

Ringde in till gyn idag för att höra om mina prover som togs på utredningen.. Fick inte tala med läkaren för han är borta en vecka. Men enligt journalen så var proverna bra.. Men sen sa hon att han inte signerat på ProteinC och S.. vet inte riktigt vad hon menade med det?

Tog även upp att jag vill ha progesteron vag. vid en graviditet.. Så om jag bir gravid innan han kommer tillbaka skulle jag få ta upp det med en annan läkare..

Men om nu alla prover är bra? Ska jag trycka på att få göra flera eller ska jag försöka slappna av och satsa på att bli gravid igen?

• monchichi76
    icka76 skrev 2010-02-16 15:03:47 följande:
    Monchichi: Om du har fått ta de vanligaste och de är normala så tror jag inte det är lätt att få ta fler om inte din läkare är riktigt bra. Jag tycker du ska försöka slappna av och försöka igen. Proggisar borde du nog kunna få utan knössel.
    okey..vet inte vad som är de vanligaste Men jag tog iaf autoimmunprov, kromosonprov och proteinS och C..

Ja, kanske  man ska låta det stanna vid det och satsa frammåt nu.. Proggarna kommer jag vara tjuriga på, de ska jag ha!
  • monchichi76
    PP...åh, så skoj! Det är du verkligen värd..grattis grattis!! Blir så glad då jag läser det!
  • monchichi76
    Maria..förstår dig fullständigt. Svackerna kommer och går hela tiden...har själv en liten sån nu.
     Och att sen bli påmind om sina missfall genom andras graviditeter gör det inte lättare. Jag har tre vänner som alla blev gravida samtidigt som mina graviditeter..skillnaden är att deras lyckades.. Jag är jätteglad för deras skull, men ibland dyker en bitterhet upp inom mig som jag har svårt att handskas med.
    Tyvärr är även en av dessa kompisar  oförstående i hur det känns att ha svårt att få barn. Hon tittar på ett par kalsonger så är hon på smällen..har nu tre. Det jobbiga är att hon klagar på hur jobbigt det är med barn, blev sur på mig när vi inte var med på bröllopet deras (haft mitt tredje ma fem dagar innan)och nu frågar hon hela tiden om det "tagit sig igen". Vet inte hur jag ska orka handskas med henne längre..
    Men det är tur man har andra vänner som man kan vända sig till!
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3