Inlägg från: NinniNinna |Visa alla inlägg
  • NinniNinna

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

McYama: vad glad jag blir när jag läser ditt inlägg!  "pick pick pick pick" Glad Har haft mens igen och vi sitter i valet och kvalet om det här ska bli månaden vi sätter igång med försöken igen. Är livrädd, men ditt inlägg påminde mig om att man kan få positiva nyheter när man blir gravid också Glad Kram!

• NinniNinna

Cali: kul att se dig igen, hur mår du?

Mojutten: som jag tolkar det, så är det så de flesta ser det, dvs att de trots all rädsla vill köra på igen så snart som möjligt. Vet inte varför det är annorlunda för mig... Kanske är det så att jag är rädd både för det som kan hända vid en ev. ny graviditet och att detta i sin tur kan ställa till det för ev. adoption.
    Men visst stämmer det, vi ska få behandling den här gången. Progesteron och Innohep. Ringde och dubbelkollade detta i veckan, man litar ju tyvärr inte på några löften från vården... Jag äter också pergotime nu, för vi försöker göra ett så kontrollerat försök som möjligt den här gången. Det har inte visat sig att det är några fel på mina ägg, men åren går och man vill ju göra allt för att öka chanserna. Oj, vad jag babblade Glad Hade visst mer behov av att prata i dag än jag visste Flört

McYama: precis! Håll hårt i hoppet!

Hur mår alla andra? Pimpinella? Snigelkatt? Jeanna?

Stor kram till bästa tråden!

• NinniNinna

Mojutten: ja, det betyder att vi testar den här månaden. Det blir insemination nu, men om inte det funkar så blir det väl den gamla vanliga vägen nästa månad Flört
    Vad tråkigt att höra att det går trögt för er! Jag har dåligt minne.. varför ska ni kontakta läkaren nu?  Skickar styrkekramar!

Pimpinella: vad  bra att du fick iväg mailet! Vad är ED? Vilket extra stöd är det du vill ha? Nej, det är verkligen inte lätt att få hjälp i Sverige... Funderar ni på att söka er utomlands? Skickar en styrkekram till dig också!

• NinniNinna

Pimpinella: spännande med ED! Om du vill får du gärna berätta mer om det, t.ex. tillvägagångsättet i Polen och hur Sverige ser på frågan när barnet väl kommer. Om vi glider för långt från ämnet i tråden (jag har en tendens att göra det Flört) så får du gärna inboxa mig! Håller tummarna för att du får fragmin!
    Nej, det är vårt andra försök med insemination. Det första gjorde vi efter att vi kämpat ett år med att bli gravida efter ma 2. Den gången resultetrade det tyvärr i ma 3.

Mojutten: bra jobbat! Har ni kollat hans spermier innan? Bra med en ny kontroll  av dina prover! Hoppas ni fick en tid snart.

Emma: tack för att du försöker peppa oss! Det är väldigt olika hur man reagerar på att höra hur det gått bra för andra. Många tycker det inger hopp. Personligen har jag ofta svårt att se kopplingen till mitt liv. Att flera får barn efter upprepade ma/mf betyder ju liksom inte att jag kommer att få det. Men ibland ökar sådana historier hoppet även för mig. Lycka till med resterande del av din graviditet och livet som tvåbarnsmamma!

Ego: var på vul i dag eftersom jag har fått pergotime. Förra gången jag fick det såg allt bra ut, men den här gången hade slemhinnan blivit 2 mm mindre, vilket är en vanlig biverkning av pergo, men läkaren verkade tycka att det var konstigt att min kropp reagerade så olika från behandling till behandling. Ja, jag vet inte, men återigen kom den otroliga tröttheten över alla läkarbesök och fruktlösa försök. Känner mig väldigt redo att detta blir vår sista insemination/sista graviditet. Börjar med prog. i morgon efter själva inseminationen. Hoppas ni andra känner er mer positiva!

• NinniNinna

Pimpinella: vad intressant! Jag visste inte att det gick till så. Tycker tanken är väldigt fin! Känner likadant ang. "vanlig" adoption. Vi bryr oss verkligen inte om hur barnet ser ut, utan vill bara bli föräldrar. Jag vill jättegärna veta mer om det om ni går vidare med det Glad

Cali: tack för peppningen Glad Hur mår du nu?  Stor kram!

Mojutten: vad tråkigt att höra att du mår så dåligt! Det är tufft i perioder och inte blir det bättre av att "alla andra" blir gravida/föräldrar till höger och vänster. Det är helt naturligt att känna så. Det har vi nog alla känt. Önskar jag kunde göra mer, men nu kan jag bara skicka en stor kram!

Ego: jag började med prog i går, men tycker mycket kommer ut igen när man går på toa. Är det normalt? Har ni några tips för att motverka det (förutom att försöka vänta med at gå på toa direkt efteråt såklart Flört )?

Hur är det med alla andra? Vinkar till alla!

• NinniNinna

Mojutten: låter som ett mycket klokt val att gå hem igen i går och ta hand om dig själv! Vad bra att du unnade dig det, det är väl det minsta man kan få i vår situation. Det är så himla jobbigt med gravida på jobbet, jag har kännt likadant när flera på mitt jobb var gravida. Det är liksom extra jobbigt där eftersom man inte kan välja bort sitt jobb på samma sätt som andra sociala situationer. Kanske är det dags att, som du säger, bearbeta det du går och har gått igenom? Har nog sagt det innan, men jag har haft väldigt stort hjälp av min psykolog. Om du tycker det känns som ett för stort eller för dyrt steg, så kan du alltid testa kuratorn på KK. Funkar det inte är det ju bara att sluta. Stor kram ♥

Cali: ja, så tänker jag också! Ligger still och hoppas på att nåt når fram iaf Flört Ja, det känns väldigt skönt att få hjälp och iaf göra något även om det kanske inte hjälper.

TT: tack! Vad kul att se dig igen! Hur är det med dig?

Snigelkatt: hur är det med dig?

Kram till alla!

• NinniNinna

Pimpinella: menar du allvar med det där om klimakteriet? Det är min mardröm också, att jag helt plötligt ska märka att tiden är förbi, men klimakteriet kan väl inte komma så här tidigt eller hur? Det är så himla jobbigt när kroppen strular ovan på allt.... Verkligen det sista vi behöver... Kram

Snigelkatt: vad tråkigt att du är inne i en svacka och att mensen kom. Visst är det svårt att hålla uppe hoppet efter så lång tid. Vi har också försökt i 4 år om ca två månader. Känns inte som ett roligt jubileum.... Liksom du har vänner och kollegor fått flera barn under den tiden. Jag har en vän som slutade med p-plller samtidigt som mig som nu har två barn varav det minsta är över 1 år. Det är bara att konstatera att det här är sjukt orättvist. Kram

• NinniNinna

Ja du är absolut för ung för klimakteriet! Men det är som sagt min skräck också, men vi kan väl ta varandra i handen och bestämma att det är länge kvar Glad Skit att du mår så dåligt! Hoppas det känns lite bättre i dag! Kram

Ego: jag har spända bröst och är väldigt irriterad, men det stämmer inte med äl/mens/graviditet. Det känns som en trolig effekt av prog. Kände ni som tagit prog. också så här?

• NinniNinna

Mojutten: hmm, då är vi tre som är livrädda för ett tidigt klimakterium. Jag hoppas och tror att det är omöjligt att det kommer så här tidigt. Hur är det med dig?

Hur är det med alla andra? Snigelkatt? Pimpinella?

Vinkar till alla!

• NinniNinna

Pimpinella: vad skönt! Lycka till nästa månad då Glad

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3