Inlägg från: NinniNinna |Visa alla inlägg
  • NinniNinna

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

McYama: Stort grattis! Jättekul!

Snigelkatt: skit att mensen kom, även om det såklart var bättre än att den skulle försvinna helt. Ni får ta hand om varandra ordentligt i helgen! Låter som en bra plan med vin och tapas. Tycker egentligen inte att det finns någon gräns för vad vi alla borde unna oss Skrattande

• NinniNinna

Hej, hur är det med alla?

TT: kul att se dig igen! Något nytt på adoptionsfronten? Glad

Mojutten: när är det testdags? Håller tummarna!

Snigelkatt: hoppas ni har haft en bra helg, trots allt!

• NinniNinna

TT: Ok. Du får gärna berätta om de individuella samtalen när ni varit där. Lycka till! Vi har lämnat in ansökan om medgivandeutredning och hoppas på att få första tiden den här månaden. Spännande!

• NinniNinna

Mojutten: Ok. Fortsätter hålla tummarna då Glad Kram

McYama: fy vad jobbigt! Tror nog att alla här inne känner igen sig i din rädsla tyvärr. Var tvungen att kika in på din profil för att påminna mig om hur många ma/mf du haft (ber om ursäkt för mitt dåliga minne) och som jag förstår det så har du haft två, stämmer det? Då vill jag börja med och verkligen tala om att du har oddsen på din sida den här gången. Många får ett eller två ma/mf, men att få tre eller fler är ovanligt. 
    Med det sagt, så förstår jag ändå verkligen din oro. Jag har aldrig varit så rädd som vid min tredje graviditet. Molvärken du beskriver kan precis lika väl vara ett mycket gott tecken, men om oron håller i sig så kan du väl boka en tid för ett tidigt vul? Stå på dig om de inte vill ge dig en tid! Om inget annat funkar så kan man iaf i min stad lätt få tidiga vul på privata mottagningar. I min stad kostar det som ett vanligt läkarbesök tror jag. Stor kram!  

• NinniNinna

Pimpinella: välkommen hit! Men säger som de andra, tråkigt att du tvingats söka dig till oss. Jag har haft fyra ma under snart 4 års kämpande, men precis som du så vet jag att jag har haft fler. Vid ett tillfälle testade jag positivt och fick mens dagen efter. Med den synen på saken, som inte vården accepterar här, så har jag haft 5 ma/mf. Jag är utredd, men i vanlig ordning hittades inga fel. Jag har inte haft någon behandling och vi står nu i valet och kvalet om vi ska göra ett sista försök innan vi går över helt till adoption.

Snigelkatt: hihi Glad Känner igen mig! Har ljugit många gånger under de här åren! Om adoption, så är valet av organisation svårt. Vi fastande också vid AC. Mitt råd nu är att ni gifter er. Det kan komma att bli väldigt viktigt hur länge ni varit gifta! ... och jag lovar, det är kul att gifta sig  om ni gör det på ett sätt som passar er Skrattande Föräldrautbilningen fick jag med mig mannen på när vi började se det som något som hjälper oss att bli bättre föräldrar hur vi än blir föräldrar. Bara ett tips... Flört Och det är ju bra att din man är positiv fortfarande! Det är ju det stödet som kan lyfta oss svåra dagar. Kram!

McYama: håll oss uppdaterad om vul och annat. Jag tror fortfarande på ett lyckligt slut den här gången! Kram

Icka: hej på dig! Tråkigt att höra om mannen, men vad skönt att du och lilltjejen mår bra!

Bettan: grattis här också till sonen! Vilken kämpe Skrattande Du vet att jag vill höra om analysen av moderkakan, så håll oss uppdaterade.

TT: tack!

Liss: stort grattis till sonen!

Mojutten: åhh vad tråkigt! Känner verkligen med dig! Du vet att det finns hjälp att få om ni vill göra en paus i hemförsöken. Stor kram!

Ego; jag har varit borta i veckan och har tydligen missat mycket här. Kul med sådan aktivitet i tråden (även om det ibland är dåliga nyheter). Förlåt om jag har missat att kommentera någon/något! Stor kram till världens bästa tjejer!

• NinniNinna

Bettan: helt otroligt att de kunde se infarkter med blotta ögat trots din medicinering. Detta förstärker ju bara känslan av att svaret "inga konstaterade fel" på våra utredningar inte är något att lita på alls!

Cali: nej vi har aldrig fått någon sådan spruta. Vi frågade läkaren som gjorde mf-utredningen kring våra blodgrupper och om detta kunde påverka, men hon verkade inte tro det alls.

Pimpinella: magkatarr är jobbigt, krya på dig!

Mojutten: hur är det med dig? Tänker på dig! Tror att jag redan har sagt det, men det året jag inte kunde bli gravid igen efter ma nr 2 var nog den jobbigaste tiden under hela den här kampen, så jag kan tänka mig att du har det tufft. *Kram*

Vinkar till alla!

• NinniNinna

Bettan: ler för mig själv när du skriver om nästa graviditet. Du är verkligen en kämpe! Verkligen skönt att det slutade lyckligt för dig!

Mojutten: känner med dig! Det är hemskt när man inser hur lång tid som har gått. Vad skönt att din man tar över ett tag nu. Man måste verkligen arbeta tillsammans för att orka med det här. Stor kram!

McYama: låter klokt. Det är ju onödigt att få ett otydligt besked som bara stressar mer. Håller tummarna för att allt går bra och för att tiden till vul går fort!

Humlefröet: ja, kommentaren om att slappna av är väldigt irriterande. Jag tycker att jag fick mer sådana kommentarer förut, men nu när de flesta vet vad vi går igenom så håller de flesta inne med oläpliga kommentarer. Hoppas du slipper ifrån mer sånt i fortsättningen, för man behöver verkligen inget mer som spär på problemet. Kram

Vinkar till alla

• NinniNinna

McYama: håller tummarna i dag!

Icka: grattis!

Snigelkatt: håller tummarna för ett plus om ca två veckor Glad

Pimpinella: jag tycker det låter helt normalt Glad ...och det är faktiskt, när jag tänker efter, väldigt fint att så många ger namn till den lill* när ni blir gravida. Det visar väl på något sätt att hoppet finns där trots allt. Hoppas det gick bra under äl-tider, trots magkatarr och annat jobbigt!

• NinniNinna

McYama: vad skönt! Stort grattis! Passa på och njut nu. Jag vet att det här är en tid med mycket oro, men då är det desto viktigare att fira sådna här lyckliga stunder  Glad Kram

• NinniNinna

Jeanna: beklagar dina missfall. Jag har inte genomgått IVF, så jag kan tyvärr inte hjälpa dig. Jag tror att det finns många trådar här på FL som handlar om IVF, så jag är säker på att du hittar svaren där om ingen här kan svara. Missfall har vi tyvärr däremot mycket vana av i tråden, så välkommen till en jättebra tråd med tjejer som stöttar varandra.

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3