30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
McYama: ja, det är vanligt att man inte får behandling efter 2 ma/mf. Jag är en av de som tagit albyl minor (1/3) i två graviditeter. Vissa tror det hjälper, andra inte. Man får helt enkelt göra det som känns bäst.
Ego: har varit på undersökning av livmodern nu och det visade, helt väntat, inga fel. Vi har fortfarande inte bestämt om vi ska göra ett försök till eller ej. Det är jag som tvekar, eftersom jag ärligt talat är rädd för konsekvensera av en ny graviditet. Om vi gör ett försök till så ska vi nog göra insemination, för att iaf hjälpa naturen lite på traven med kvaliteten på råvarorna (jag får pergotime och de rensar lite bland spermierna). Det här är såklart små förändringar, men eftersom det sannolikt blir sista gången så vill vi göra allt vi kan. Jag måste också få medicinering den här gången och det har ju dr LM lovat.
Ni som varit hos Dr LM/varit i kontakt med Dr LM, har ni fått progesteron? Det lät inte som att det skulle vara omöjligt att få det, men han lät heller inte som att han trodde på den behandlingen....
Samtidigt som vi ev. gör allt detta ansöker vi om att bli utredda som adoptivföräldrar. Jag ville egentligen skilja på processerna, men jag har fått inse att vi inte kan slösa bort mer tid på att vänta in mitt beslut. Det här känns iaf väldigt bra och vi känner oss mycket mer positiva igen. Skönt att det alltid vänder till slut