Bettan: tack, du har helt rätt. Vi har knappt prövat nåt alls, bara Albyl Minor. MEN vi funderar ju på en massa annat också, som t.ex. när vi måste påbörja adoptionsprocessen för att inte det ska bli för sent, hur mycket tid, pengar och hjärtesorg den här processen är värd (för jag vill ju att vi ska vara någorlunda "hela" när en ev. adoptionsprocess startar), min ålder osv osv. Men du ska veta att DU är mitt stora hopp. Att du orkade kämpa så länge, är så påläst och nu snart har lyckats skänker stort hopp. Tack för det!
Mojutten: känner igen det där med att vara mest ledsen de första två gångerna och att det nu är mannen som är mest ledsen. Vi pratade om det i dag och jag tror dels att han var för upptagen med att trösta mig de första gångerna och dels att han fortfarande sörjer "barnen vi förlorar", medan jag nog varit mer distanserad de två sista gångerna. Det är inte det att jag inte är ledsen, men för mig är det mer ångest över frågor som "kommer vi någonsin att bli föräldrar" än att vi inte blev föräldrar just den här gången. Jag babblar, men jag hoppas du förstår vad jag menar.
Förstår att det går upp och ner- det gör det! Skönt att du ska vara ordentligt ledig i jul, det kan vara en bra chans att ladda batterierna lite. Kram
Sugarrush: ja det är jättejobbigt då man påbörjar graviditeten samtidigt som någon och sedan får man se hur de fortsätter medan man själv står kvar och stampar. Jag har drabbats av det många gånger nu, men tur nog så verkar de flesta av mina vänner ha fått de två barn som de vill ha och då kanske jag får en paus från det ett tag. Känner också igen det där med sömn- och koncentrationsvårigheter... Hur var det nu, går du och pratar med någon? Det kan hjälpa ibland.
McYama: säger samma sak till dig, känner igen mig i hur svårt det är att se andras graviditeter fortgå när man hade hoppats på att vara lika långt gången/också ha sin bebis. Vad bra att du tar hand om dig när du känner dig låg, man kan behöva ta en paus ibland!