• mayan

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Alltså det är inte tydligt men det ser ut som ett PLUSSSSS, ja ja jag får avvakta ett par dagar till innan jag använder sista testet. Har gjort tre test inom ett dygn.....har inte kunnat låta bli. {#lang_emotions_sunny}

FY Icka vad jobbigt, men bra att allt såg bra ut! Inte konstigt att man börjar grubbla igen, men ta kontakt med din barnmorska så hon får lugna dig. Håller tummarna för att det var din sista skräckupplevelse och att du bara får njuta resten av tiden som gravid.

• mayan

Snigelkatt, jag har BIM på tors så jag sparar mitt sista test till torsmorgon, om jag kan hålla mig. Ska på after work på fre så jag vill ju oxå veta ordentligt innan. Min äl kom oxå som vanlig, det gjorde den även vid mf:et som jag hade 08. Det som känns bra om jag nu är gravid är att jag lyckats två gånger efter varandra så då har jag nog inte så svårt för att bli gravid. Ska bara lyckas med bedriften att behålla det. Såg att du skrev om yoga, är det ok att gå på vanlig yoga om man är gravid eller ska man gå på speciell yoga??

Cali, tråkigt för dig. Hoppas din mens kommer snart! Vad tycker läkarna att du ska göra, de måste väl kunna rekommendera vad som är bäst.

• mayan

Det är ett PLUS, idag på morgonen var det tydligt. Kunde inte hålla mig till på tors. Nu är det bara att hålla tummarna!

• mayan

Härligt PP, vilken vecka är du i?

Ja Laplata, känns skönt att det gick på en gång. Igår började jag dock fundera över om jag verkligen är gravid, men idag har illa måendet ökat så jag är säker nu. Antar att det är overkligt.

Vem var det som hade bim till helgen?

• mayan

Åå låter så härligt Liss och PP, jag har ju min "värsta" vecka framför mig nu. Vecka 5 det är då jag har fått mina två missfall. Men min förhoppning är att ta mig igenom den och sen kunna börja tro på att jag är gravid på riktigt.

• mayan

Icka, nej jag äter inget. Jag kan säga att allt sånt är en helt ny värld för mig som jag har lärt mig om här inne på denna sidan. Antar att det är därför som jag inte har haft så mycket erfarenheter att dela med mig utav. Men om det blir mf denna gång tänker jag ta kontakt med läkare för att få hjälp. Läste dock om de olika medicinerna och de ska inte tas om man har astma vilket jag har.

Snigelkatt, då håller jag tummarna för dig!

• mayan

Oj nu har det hunnit gå en vecka och jag är fortfarande gravid, har ägnat tiden åt att analysera toalettpapper och gjort graviditetstest. Men nu har jag lovat mig själv att från och med idag så är det slut på sådant, ska även ta och ringa MVC idag för tid. Allt känns bra i alla fall.

Tråkigt för er som fått mens men nu får vi hålla tummarna för att det blir ett gäng 2011 barn på denna tråd, det är ju som sagt inte så långt borta med 2011 som det låter.

Jag har arbetat med kvinnor som levt under mycket svår stress och som har haft PTSD och ändå blivit eller varit gravida. Detta är kvinnor som flytt från krig, blivit utsatta för övergrepp och bevittnat våld.
    Jag tror stress påverkar oss mycket men jag tror inte att längtan efter barn påverkar chanserna att bli gravid. Som någon sa att de flesta som vill ha barn blir gravida och kanske är det därför det kommer när man valt att adoptera för då har man försökt tillräckligt länge!
    Jag vet också en tjej som adopterade två barn och när hon fick barnbesked för sitt andra barn var hon gravid på egen hand!

Jag såg dock ett roligt inläg på en annan tråd här på familjeliv, där trodde tjejen at om man längtar riktigt mycket efter barn så utsöndrar man ett hormon som tar död på spermierna....... Jag tror inte riktigt på den teorin {#lang_emotions_wink}

Nej nu ska jag fortsätta oroa mig!!

• mayan

Jag säger som NinniNinna, jag är här och läser alla kommentarer men är dålig på att skriva något själv. Alla ni har så mycket mer erfarenheter än jag på området mf. Men jag lär mig hela tiden.
    Jag håller tummarna för er alla och jag glädjs åt alla goda nyheter!

Jag hade tänkt berätta hur det går för mig, men just idag vet jag inte längre! Jag som slutat tvivla och slutat kolla toa papper upptäckte idag ljusrosa flytningar på toa pappret....gahhh. Sitter nu och väntar på att bli uppringd från sjukhuset.
    Befinner mig i v 7+2 enligt fl.
    Men nu peppar jag mig att det är vanligt med lite blödningar, inte för att det hjälper. Känner mig just nu mest uppgiven och funderar på när vi ska lyckas nästa gång.
    Jag väljer tillit och inväntar svar från läkare.

Ha ha jag som hade tänkt tala om för er att allt går bra och att jag är här och läser varje dag, nu blev det lite mer än jag tänkt!!

NinniNinna jag har haft problem med ångest och depression, kan rekommendera nyttig mat och mycket motion i form av promenader. Finns även många bra böcker att läsa av Anna Kåver, boken heter "Att leva ett liv inte vinna ett krig, om acceptans" En bok som jag kan rekommendera till alla att läsa. Jag tror i och för sig att din plan med vin, resor och vänner kan vara den bästa medicinen!!

• mayan

Det var bara falsklarm. Känner mig lugn igen, jag är dock så trött att jag inte ens orkar reflektera så mycket över detta.
    Läkaren eller sjuksköterskan bad mig återkomma om det blev värre och jag fick ont. Så ingen koll.
    På måndag ska jag ringa MVC för att skriva in mig. Vet har inte gjort det ännu, men jag har tänkt att jag ville vänta lite och sen har jag blivit så trött så jag orkar typ bara en sak om dagen.
    Nä inte riktigt kanske men håller på med examensarbete i skolan nu samtidigt som jag börjat jobba lite oxå.
    Hoppas på att lite av tröttheten ska försvinna.
    Ha en bra helg alla! 

• mayan

Håller alla tummar för dig Icka. Jobbigt att inte kunna koppla av helt, men det är ju bra att de har sån koll på dig.
    Själv ska jag på vul imorgon, spännande men skrämmande. Är i v 10+4 om jag räknat rätt.

• mayan

Hoppas alltär bra Mojutten och att det inte är mf, men man förstår din oro och hopplöshets känsla.
    Allt såg bra ut i dag och jag är i v 9+4, skrev fel igår.
    Kul Icka att det såg bra ut för dig och att du kan njuta igen.

• mayan

Grattis Monchichi, en bra trend på denna tråden helt klart!!

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3