TT: fy faan vad tråkigt! Önskade verkigen att det skulle gå bra för dig. Nu hoppas jag att ditt X inte ställer till med med vidare problem och att ni verkligen kan få ett mysigt brölllop, trots allt! Stor kram
..och om adoption, så är vi nog mest sugna på Afrika och då är det väl mest logiskt med SA, men jag känner verkligen att det egentligen inte spelar någon roll. Jag vill bli förälder och just nu så känns det klart mer positivt och troligt att det sker via adoption. Vi är verkligen i början av processen, jag ställde oss i kö på AC för två veckor sen och vi gifter oss i höst. Dessutom, så måste mannen få mer tid att tänka på hur han ser på vårt problem och på adoption... Hur tänker ni?
Cali: måste tillägga att min barnlängtan kom sent i livet, så även om jag hade mött mannen jag vill ha barn med tidigare, så hade vi nog ändå inte börjat försöka få barn då. Det är svårt att släppa tankarna på hur livet hade varit om man valt annorlunda osv, men jag försöker stenhårt att stoppa de tankarna.
För oss som par, så har vi det faktiskt väldigt bra just nu. På nåt sätt så för problemen oss närmare varandra just nu (ibland blir det så, men ofta tycker jag det har motsatt effekt för oss...). Dessutom så har vi ju brölloppet att se fram emot nu och vi mår verkligen bra av att planera något positivt tillsammans. MEN det går upp och ner.... I kväll har vi bråkat och jag kan ofta undra om det ens är rättvist av mig att vilja gifta mig nu, han skulle ju ha mycket större chanser att bli förälder med någon annan... Men det är bara dumt att tänka så såklart... Hur funkar det för er?
Bettan: förstår från kommentarerna att det gick bra på KUB, grattis!!!! För min del får du gärna berätta här hur det gick. Jag ska inte sticka under stolen med att jag har tyckt det varit jobbigt med att höra om andras graviditeter här, men nu känns det helt ok. Vad tycker ni andra? Vad ska vi ha för "regler" kring sånt här tråden?
Jemema och Mojutten: hur är det med er?
Ego: har träffat en vän som slutade med p-piller samtidigt som mig och nu har två barn och det var riktigt jobbigt. Det blir så tydligt hur annorlunda mitt liv hade kunnat vara och att det faktiskt bara är jag bland mina vänner som har problem med det här. Det är så svårt att förstå varför det här ska vara så orättvist....