Hej
Här blev det verkligen ingen paus Nej, men allvarligt talat så har jag sådan fruktansvärd ångest att jag nog måste skriva här ett tag till....
Tack för era råd, men det blev till slut cytotek. Jag gjorde som läkaren rådde mig, dels pga av det hon sa och dels för att jag är rädd för ev. skador vid skrapning. Nu i efterhand är jag tveksam till beslutet. Det gjorde ont och blödde rätt mkt dagen jag tog cytotek, men det stannade upp fort och det har ännu inte kommit någon riktigt stor klump (förlåt för detaljerna!). Jag fick en återbesökstid ca 3 veckor efter mf, men jag tycker det känns som väääääldigt lång tid nu. Om det inte är ute än och jag behöver skrapning, så vill jag gärna veta det snabbare. Vi funderar på att antingen försöka boka en tidigare tid eller bara åka in och be om en. Det har ju inte precis hjälpt att snällt vänta på hjälp under de här åren....
Annars har jag mest ångest, som jag försöker "bota" genom att gå och gå och gå (precis som jag gjort de andra gångerna). Det är så mycket tankar som snurrar runt i huvudet. Å ena sidan så är det skönt att äntligen ha rätt till utredning och slippa höra att "det bara är en slump" osv. men å andra sidan så kommer ångesten över att vi inte ställt oss i adoptionskön, att vi inte är gifta, att vi/vården låtit det gå så här lång tid. Och det största; om vi aldrig får barn, vad ska vi då göra istället? Vad ska man fylla livet med för mening?
Dessutom surrar helt galna tankar om att "det kanske är meningen" eftersom "vi ändå inte skulle blivit bra föräldrar". Det här är helt galet, jag vet, det finns ingen mening med det här. Fullständigt olämpliga människor får barn hela tiden och ännu tydligare blir det när jag tänker på alla er underbara tjejer som jag mött här inne. Det finns ingen mening och ingen rättvisa i det här, så är det bara.
... och sen från allt snurr i huvudet till handlig. Jag har en fråga till dig, Bettan: Dr LM i Helsingborg, är det någon vits att försöka få tid hos honom efter 3 mf? Är det ens möjligt att få en tid? Om det är möjligt och du vill och kan dela med dig, så får du gärna inboxa hans kontaktuppgfter.
Nu ska jag sluta babbla. Jag hoppas verkligen att mitt dåliga humör inte smittar av sig på någon av er här inne. Kram!