• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Fialisa: Ja, albylen kan påveka koagulation. Men om du talar om innan att du äter det så skriver de till det på labbremissen och räkanr med den ev. felmarginal. SÅ gjorde de på mig när jag tog mina prover och åt trombyl.

• icka76

Ninni: Tar trombyl fast proverna var bra. De testar ju inte alla koagulationsfaktorer med de få tester man får göra. Sedan kan blodet förändras när man är gravid och det har jag inte testat. Jag tror att trombylen gjort att vår lille fortfarande lever. Läkaren på spec.mvc tycker att det var bra att jag fick trombyl utskrivet och ska ta det fram tills 2 veckor innan snittet. Så jag hade fortsatt om jag vore du, för man vet aldrig.

• icka76

Bettan: Åh, vilka underbara nyheter. Gud vad glad jag blir för er skull och jag håller alla tummar och tår för att det ska gå vägen denna gången. Det var ju dr. BE som satte igång hela mf-utredningen för oss samt skrev ut trombyl när de andra vägrade. Hon är helt underbar. Vilken vecka har du kommit till? Om VULet gick bra så är det säkert bara slemhinnorna som inte tyckte om undersökningen. Är detta första graviditeten med levaxin? Äter du även prednisolon nu?

• icka76

Bettan: Skit med semestertider. Kan du inte boka in ett privat VUL på Carlanderska eller nått. Vi var på Mamma Mia i torsdags för ett privat Köns-UL, de var jättebra. Nu vet jag inte vad de har för tider under semestern men iom att de är privata kanske de är mer flexiba och måna om sina patienter.

• icka76

Bettan: Hade nog tagit den andra vägen för att dels inte riskera att den blöder ut och dels för att inte reta upp slemhinnorna mer. Jag håller tummarna hårt att blödningen slutar. Kommer det mycket? Har du även ont?

• icka76

Bettan: Då kommer säkert blödningen därifrån, från tappen alltså. Men jag förstår att du blir orolig. Jag blödde ju vid ett par tillfällen i början. Först runt v.5-6 och sedan i v.15. Båda gångerna kom det från slemhinnorna. Kan inte inohep + trombyl göra dig mer lättblödande? Du har ju tagit båda länge nu så de kanske påverkar. Jag blöder mer vid blodprov nu än jag brukar och det säger läkaren beror på trombylen.

• icka76

Ninni: Så har vi nog alla känt i början av graviditeterna. Jag tog nog inte in att jag var gravid nu förens efter RUL, när man började känna henne. Jag tittade länge avundsjukt på alla gravida och ville inte ens prata om min graviditet. Så att du känner som du gör är nog helt normalt och inte ett dugg konstigt. Det vore väl mer konstigt om du inte var rädd och orolig. Vi har ju faktiskt inte fått uppleva någon bebis än någon av oss trots ett antal graviditeter. Jag tror att din glädje kommer succesivt ju längre fram du kommer, det gjorde min. Men var beredd på att oron aldrig släpper. De första veckorna är man skiträdd för mf/ma, sen att de ska upptäcka nått konstigt på RUL och efter det blir man nojig om man inte känner dem på ett par timmar. Jag hoppas och tror att det ska lyckas även för er denna gången. Tänk tredje gången gillt och nu äter du ju dessutom ASA. Kram

• icka76

Bettan: Underbart Kunde han se varifrån blödningen kom? Fira nu ordentligt i morgon. Trevlig midsommar.

{#emotions_dlg.flower}Trevlig midsommar till er andra oxå{#emotions_dlg.flower}

• icka76

Mojutten: tror inte jag hade några falska symtom av proggisarna jag heller nu. Mådde som jag gjort de tidigare graviditeterna, så det bådar gott för dig. När är BIM?

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3