30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
Ninni: Glad Påsk till dig oxå
Ninni: Glad Påsk till dig oxå
Monchichi: Är det inte FSH man tar för att kolla äggkvalitet? Har för mig det.
RUL i morgon och är sjukt nervös. Ni får hålla tummarna att Näsapan mår bra och har alla delar h*n ska ha.
Tack för att ni tror på min bebis
Mojutten: Visst är det sjukt att hoppas på att nått är fel Jag blev t.ex. överlycklig när jag fick min EDS diagnos, fast själva sjukdomen är mindre kul. Men då var jag inte hypokondrisk eller bara lite överrörlig, utan jag hade ett faktiskt fel. Tror att vi alla som hade upprepade mf och gjort utredning hoppas på att det är nått fel för då finns det ju en orsak till att våra små inte fått stanna och inte bara slumpen eller otur. Men i de allra flesta fall hittar man ju inga fel. Mina prover var perfekta, men jag är övertygad om att jag bildade proppar för nu äter jag ju trombyl och näsapan har ju hängt i 18 veckor nu.
Liss: Vad underbart Visst är det fantastiskt att det faktiskt är en liten människa så tidigt. Grattis!
För oss gick det jättebra igår. Bebisen var helvild och vägrade ligga still. BM hade stora problem att mäta allt som behövdes, svårast var det att få den att visa huvudet. Det hade den borrat ner djupt i livmodern. Den var heller inte så villig att visa vad det är för sort, enveten redan från början undra hur det kommer att sluta Men allt var perfekt inga konstigheter. Häftigt att se alla organ så tydligt och en liten perfekt hand. Ja, som sagt allt är bara bra och jag flyttades en dag åt rätt håll, så nu är bf 19/9 i stället för 20e.
Ninni: Hej vännen! Skriver under på det PP (den kloka kvinnan) skrev till dig. Låter bra med en välbehövlig paus, hade oxå några sådana under de år vi kämpade. De sista äl för vår del var enbart sex i bebissyfte, ingen av oss hade någon som helst lust. Kan säga att vi har inte haft sex sedan näsapan blev till, 18 veckor snart. Det är jag som inte har lust (läs vågar) så det blir nog inget förens det är riskfritt för bebisen att komma. Kram
Mayan: Det är alltid otäckt med blödningar, men min erfarenhet säger att rosa/röda flytningar oftast betyder att det blöder från slemhinnan. Både jag och Liss har ju haft blödningar under våra nuvarande graviditeter och det har ju inte betytt mf för någon av oss. Hoppas att du får komma in för en koll, jag håller tummarna. Kram
Kikar bara in och vinkar till alla.
Saknar flera i tråden och vet att ni pausa men jag hoppas ni mår bra så kram till bl.a. Tingeling, Bettan och Jemena. Har jag missat någon pausare så kram även till er.
Det börjar bli stiltje i tråden, synd
Hur är det med alla?
Monchichi. Äl-stickor har aldrig gett fullt utslag för mig men bevisligen har jag ju haft äl åtminstånde 3 ggr Så gå inte så mycket efter dem utan sexa på så mycket som möjligt istället.
Jag mår bara bra, inga direkta problem alls Lillbus rumlar runt där inne och då och då får h*n till en riktigt bra spark.
Skulle aldrig sagt att jag inte hade några problem, har suttit med sammandragningar sedan i går kväll och väntar nu på att en läkare från förlossningen ska ringa upp Jag hatar det här
Har vilat ett par timmar efter att ha tillbringat nästan hela dagen på förlossningen i Varberg. Jag hade inte börjat öppna mig, men jag fick en bricanylspruta för att stoppa sammandragningarna. Blev även sjukskriven med stränga order om att vila = sängläge i 2 veckor. Blev både glad och förvånad när läkaren kom in, det var ju "min" läkare från spec.MVC, som har hand om mina tappmätningar där. En underbar läkare. Även personalen i övrigt var helt underbar. Fick en BM med tillhörande underläkare som höll koll på oss hela dagen. Inga problem att få komma in för en koll utan snarare sa de att självklart ska du komma in.