Inlägg från: Marianne76 |Visa alla inlägg
  • Marianne76

Hur lång var er väntan

Jag och min man har nyligen blivit färdiga med hemutredningen, men har tyvärr inte stått i kö någon längre tid i någon adoptionsförening. Nu undrar jag om någon där ute har lust att dela kring hur länge Ni har väntat/stått i kö innan ni fick ert efterläntade barn?

Läntar...

• Svar på tråden Hur lång var er väntan
  • Marianne76

Hejsan.

Jag och min man kan nog stå i kö till de flesta länderna, men vi vill i dagsläget(detta kan dock ändras) helst få ett yngre och relativt friskt barn - behöver inte vara helt friskt.

Vi har dock tyvärr ej varit medlemmar särskilt länge i någon förening vilket gör att vår väntan kommer vara väldigt lååång och därför vill jag veta hur lång tid vi kommer få vänta på ett ungefär. Vi har ett visst tycke för asien.

Hej, Maggie.

• Marianne76

Hej.

Vi passar nog in i de flesta länder profil... men vi har nog inte möjlighet att vara borta från nära och kära i över ett halvår och pga detta faller Kenya bort.

När det gäller sn så har vi lite farhågor kring detta - inte mycket men en del. Eftersom varken jag eller min man har barn - ingen barnerfarenhet - så skulle vi helst vilja ha ett friskare barn. Vi förstår dock att man inte har några garantier i livet :)

Elsa, vilket land adopterade ni er solglimt ifrån och var det längesedan?

Hej och tack för alla svar.

Svar på tråden Hur lång var er väntan