• Anonym

Jag tänder inte på mitt fruntimmer längre..

Vad är problemet? Är det för att hon ser annorlunda ut eller beter hon sig på nåt sätt?
    Tror du inte att det är övergående om förlossningen var nyligen? Det är ju en stor omställning.

• Anonym
    GunnarMust skrev 2010-02-07 21:12:56 följande:
    Efter förlossningen blev jag helt enkelt väldigt avtänd. Det övergår mitt förstånd varför pappan ska vara med under förlossningen.  Förlossningen var för 5 månader sen..
    Har hört att det finns en slags depression som pappan kan drabbas av efter förlossningen. Framför allt om pappan ser nar barnet kommer ut. detta kan resultera i att pappan inte tänder längre på sin tjej. Men vet att det finns hjälp att få om det nu kanske är detta du har drabbats av.
  • Anonym

Men är det verkligen din fru som är problemet? De flesta kvinnor, inkl. din grannfru antar jag, kan trycka ut stora kladdiga saker därnere. Vill du ha sex med någon efter att ha sett en förlossning?

• Anonym
    GunnarMust skrev 2010-02-07 21:25:01 följande:
    Det är nog lite vad som har drabbat mig.. Kan någon förklara för mig varför mannen ska vara närvarande under förlossningen?? 
    Kanske ska söka upp någon att prata med då? så du får bort problemet. Fattar inte heller varför ni killar ska vara med på förlossningen och jag hade innan vårt första barn kom hört talas om den där depressionen för killar så därför sa jag till min kille att han under inga som helst omständigheter fick titta där nere på mig under förlossningen.
  • Anonym
    GunnarMust skrev 2010-02-07 21:35:39 följande:
    Trevligt att jag inte är ensam om mina åsikter.. Vem ska man ta kontakt med om man behöver hjälp?
    e ju tjej och min kille har inte haft något problem efter förlossningarna men vet att de finns utbildad peronal på BHV (BVC) som man kan få prata med när man som mamma har förlossningsdepression så vore kanske idé att bara fråga henne. Eller om du tar kontakt med någon egen psykolog eller någon anna som är utbildad. Vad jag vet så ska det gå på högkostnadsskyddet. Men framför allt så tycker jag att du ska ta upp detta med din tjej. och googla på detta så ni får veta mera.
  • Anonym
    FixarFrasse skrev 2010-02-07 21:45:18 följande:
    Men kom igen, ingen som inte skolkat alla årskurser i grundskolan, eller blundat under 20 års TV-tittande har väl missat hur en tjej ser ut "därnere" under en förlossning. Det är liksom inte en total överraskning. Och känner man att man inte klarar det, ja då ska man kanske inte kolla. Barnmorskan frågade t o m mig om man ville kolla, och just då ser ju de flesta bara sitt barn som försöker kämpa sig fram, inget j-a erotiskt!
    Det är väl ingen som sagt att man ser något erotisk utan när man som kille ser barnet där nere kan det innebära att när man väl ska ha sex med sin tjej så tar det stop för att man tänker på att kuken ska in där man sett barnet komma ut och blir en konflikt i huvudet. Jag som tjej har faktiskt upplevt detta några gånger även om jag inte haft någon depression och då tar det bara stop.
  • Anonym
    GunnarMust skrev 2010-02-07 21:51:20 följande:
    Det är ganska stor skillnad på att se det "live" mot att se det på tv. Jag kommer nog aldrig få bort dom där bilderna jag fick i skallen efter förlossningen.
    Håller helt med och jag som fått 2 barn kan endå inte se när kvinnor föder barn på tv och skulle aldrig klara av att gör det på riktigt. men hoppas att du får den hjälp du behöver och att din tjej förstår dig.
  • Anonym

Om detta nu är sant: Gör slut med din fru för hon förtjänar någon tusen gånger bättre än du

• Anonym
    Anonym skrev 2010-02-07 21:51:00 följande:
    Det är väl ingen som sagt att man ser något erotisk utan när man som kille ser barnet där nere kan det innebära att när man väl ska ha sex med sin tjej så tar det stop för att man tänker på att kuken ska in där man sett barnet komma ut och blir en konflikt i huvudet. Jag som tjej har faktiskt upplevt detta några gånger även om jag inte haft någon depression och då tar det bara stop.

jag fattar inte dethär resonemanget. Varför skulle man inte vilja ha sex för att man sett sin fru föda barn? För att det såg "läskigt" ut? Så.. om jag står i duschen och min man springer in och har magsjuka och spyr osv då ska jag bli så avtänd för att jag vet hur han kan se ut i detta läge.. så att när han sen vill titta in i mina ögon och porra sig och ha sex så kommer jag resten av livet inte kunna släppa bilden av när han spyr..? Eller hur tänker man? Barn kommer ut den vägen, det är naturligt. Det finns dem som liggar analsex, där kommer också något ut. Eller oralsex och kyssar, tänk på allt som åker in där! (pizza, kaffe osv). Neeeej...

• Anonym

Tycker minsann inte att du verkar ha några problem alls, TS? VILL du lösa detta? För att du verkar ju rätt nöjd med att dissa din stackars fru och ligga med grannen. Ser inget annat än glada smileys och muntra ord här, när du berskriver situationen?

• Anonym

Handlar det kanske om att du får komplex för att något betydligt större än din kuk fick plats i din kvinnas underliv? Försök vara stolt istället, finns det något kvinnligare än att föda barn? Hon klarade av det! Tänk på när ni haft bra sex istället för att envisas med att repetera förlossningsbilder i huvudet. Hennes underliv ser förmodligen likadant ut nu som innan, det är bara dina tankar som spökar.

Har en bra lösning på otroheten med grannfrun också, föreställ dig henne föda barn. För det kommer hon med största sannolikhet att göra, om hon nu inte redan gjort det. Det kanske slutar med att du inte har något annat val än att sätta på killar istället : )

• Anonym

Som jag trodde, TS var inte här för att få hjälp eller råd.

FixarFrasse skrev 2010-02-07 22:03:00 följande:
    ....tror iofs fortfarande att du är Troll som fått 5 minuter för mycket av mitt liv. Tack & Hej.
    Håller med.
  • Anonym
    GunnarMust skrev 2010-02-07 21:12:56 följande:
    Efter förlossningen blev jag helt enkelt väldigt avtänd. Det övergår mitt förstånd varför pappan ska vara med under förlossningen.  Förlossningen var för 5 månader sen..
    Det övergår mitt förstånd att det finns män som du. Jag tycker mest synd om din fru som inte fattar vilken skithög hon är gift med. USCH!
  • Anonym

Mäh... Fy vad jag började må dåligt nu. :( stackars din fru.

Svar på tråden Jag tänder inte på mitt fruntimmer längre..