Föräldrautbildning!
Är det någon som ska gå föräldra utbildning i Lund under våren eller som nyligen gått en och vill berätta lite? Ska eventuellt börja nu den 24 februari!
Är det någon som ska gå föräldra utbildning i Lund under våren eller som nyligen gått en och vill berätta lite? Ska eventuellt börja nu den 24 februari!
Vi gick kursen i Malmö, bor dock utanför Hörby och den var jättegivande.
Vi gick kursen på söndagar, så det kanske kan vara ett alternativ om ni har svårt att få ihop det med arbetstiderna. Kravet var att man skulle vara närvarande 75% av tillfällena, i vår grupp var det flera par som missade en gång alternativt ena parten missade en gång, gäller bara att hålla koll på antalet tillfällen.
Tror det är jättebra att ni fått tid på socialkontoret innan, vi hade inte det, vår kommun ville inte träffa oss förrän vi nästan gått utbildningen klar, väldigt olika vad varje kommun har för regler kring det, precissom med allt annat i den här processen. ( Sen får handboken säga vad den vill, olika är det ändå).
Lycka till med utbildningen, vi har just haft den andra återträffen med vår utbildningsgrupp och det är fortfarande lika givande!
Att gå utbildingen på en söndag hade ju varit perfekt men när jag ringde studiefrämjandet i hässleholm blev jag hänvisad lund och dem i lund gav inga andra alternativ, men det kanske finns fler i malmö helsingborg? Som inte är studiefrämjandet som håller i? Vi e öppna för allt bara vi får i hop det!
Vi gick kursen i Helsingborg, fyra söndagar, hösten 2008. Både jag och maken blev positivt överraskade, den var bättre än vi räknat med, och vi lärde känna ett annat par som vi fortfarande håller kontakten med. Vi tyckte att det var perfekt med fyra heldagar, då hann man komma in i rejäla diskussioner och samtal utan tidspress.
Till trådstartaren: Välkommen att hänga med på fika i Lund nästa vecka! Då kan du får höra lite mer om kursen och annat! Kolla tråden "Blivande adoptanter i Lund med omnejd" för exakt datum och tid!
Vi gick kursen i Eslöv som arrangerades av Studieförbundet Vuxenskolan. Det var två hela helger (både lördag och söndag). Väldigt bra tyckte vi eftersom vi inte behövde ta ledigt från jobbet!