• Smurf83

BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7

Vi är ett gäng fantaster/ägare/nyfikna till vagnen BabyTravel Syskon/Tvillingvagn.
    Här finns plats för frågor, svar, tips, diskussion m m om vagnen.

Här har vi systertråden där vi kan lägga in våra bilder på vagnarna:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m44245797.html

Vagnen finns även i USA, där den heter Valco:
    www.valcobaby.com

Hemsida:
    babyhornan.jetshop.se/

Här finns förra tråden - del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m44247885.html
    Här finns förra tråden - del 5:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m46133952.html

Här finns förra tråden - del 6:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m48476154.html
    LITE UPPGIFTER & SVAR PÅ VANLIGTA FRÅGOR

Nypris (syskonvagn): 4995kr*
    Nypris (liggdel): 995kr

Nypris, regnskydd för liggdel + sittdel (TULLSA): 359 kr eller 438kr (Babyproffsen)
    Nypris, regnskydd för två sittdelar (TULLSA): 395 kr

Nypris, regnskydd för två sittdelar via USA: 50 dollar inkl. frakt
    (kontakta Smurf83 för mera info)

Myggnät för syskonvagn, TULLSA: 69 kr (Babyproffsen) eller 89 kr (Babyland)

* rea av utförsäljning av fjolårets modell sker oftast kring april/maj

Mått hopfälld inkl. hjul: längd 84 cm, bredd 75 cm och höjd 53 cm

Reservdelar till syskonvagn:

Chassi 2380 kr
    Klädsel 1795 kr
    Sufletter 495 kr
    Fotsack 195 kr
    ♥ Mitt hjärta klappar för Julina (f. 7/3-06) & Delisia (f. 7/3-08) & Bebis BF 29/5-10 ♥
  • Svar på tråden BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7
  • Smurf83

Missade att förra gick ut, men nu har jag fixat del 7 så vi kan diskutera vidare vår underbara syskonvagn.

♥ Mitt hjärta klappar för Julina (f. 7/3-06) & Delisia (f. 7/3-08) & Bebis BF 29/5-10 ♥
  • Coca cola light

Kul att du gjorde en ny tråd.

Igår var jag och köpte genomskinlig vaxduk och så gjorde jag mig ett regnskydd. Blev inte alls så fint som Dahleens, jag orkade inte sy utan använde karborrband och häftpistol. Noah ligger fortfarande i liggkorgen och jag gjorde det för att det ska användas när han sitter i sittdelen så jag hoppas att det är varmare ute när det ska användas så att det inte spricker. Dahleen trodde tyvärr att hennes skulle spricka fort när hon testade sitt men jag läste tyvärr hennes svar efter att jag hade handlat mitt material.

• Smurf83
    Coca cola light skrev 2010-02-06 23:53:31 följande:
    Kul att du gjorde en ny tråd. Igår var jag och köpte genomskinlig vaxduk och så gjorde jag mig ett regnskydd. Blev inte alls så fint som Dahleens, jag orkade inte sy utan använde karborrband och häftpistol. Noah ligger fortfarande i liggkorgen och jag gjorde det för att det ska användas när han sitter i sittdelen så jag hoppas att det är varmare ute när det ska användas så att det inte spricker. Dahleen trodde tyvärr att hennes skulle spricka fort när hon testade sitt men jag läste tyvärr hennes svar efter att jag hade handlat mitt material.
    Det man köper från USA är jag rädd att de spricker om man viker ihop det när det är kallt ute, så är det riktigt kallt ute brukar jag bara lyfta de upp och bära in det och låta de "torka" i rumsvärme innan jag viker ihop det.
    Samt är det riktigt kallt ute har man ju det mera som vindskydd än regnskydd, så det går oxå lägga en filt över.
  • Coca cola light

Nu har jag pysslat och fixat lite med min vagn. Noah är drygt fyra måander nu och tyvärr börjar han växa ur liggdelen redan. Jag tycker att barnen sitter lite oskyddat så jag har fixat sol- och vindskydd till båda sufletterna. Jag har en Brio Nova som enkelvagn och till den sydde jag ett eget solskydd som nu till min stora glädje passade även på btsufletten. Sen har jag sytt en wrapper, typ åkpåse som man lägger omlott, till min dotter. Jag har fotat och ska försöka lägga ut kort här i tråden så att ni andra får se.

http://www.familjeliv.se/Hem/coca_cola_light/galleri.php?cur_album=Standard#

• Coca cola light

Jag kunde tydligen inte klistra in bilderna direkt i tråden men om ni går in i mitt galleri så syns båda bilderna där.

• Smurf83
    Coca cola light skrev 2010-02-07 16:39:58 följande:
    Nu har jag pysslat och fixat lite med min vagn. Noah är drygt fyra måander nu och tyvärr börjar han växa ur liggdelen redan. Jag tycker att barnen sitter lite oskyddat så jag har fixat sol- och vindskydd till båda sufletterna. Jag har en Brio Nova som enkelvagn och till den sydde jag ett eget solskydd som nu till min stora glädje passade även på btsufletten. Sen har jag sytt en wrapper, typ åkpåse som man lägger omlott, till min dotter. Jag har fotat och ska försöka lägga ut kort här i tråden så att ni andra får se. www.familjeliv.se/Hem/coca_cola_light/galleri...#
    Snyggt gjort!

• Lantani

Det ingår inget något regnskydd när man köper vagnen eller har jag förstått fel?

• hope2005
    Valcobaby.com säljer separata regnskydd till sina nyare syskonvagnar. Det står inte på hemsidan, men det går bra att mejla dem för mer info.

Vår vagn är dock av lite äldre modell (förmodligen 2005) så till den har dem inte någon regnskydd tyvärr

Jag har en fråga. Vår liggdel, som också är från 2005, är relativt oanvänd. Vi har köpt den begagnad, och just liggdelen ser nästan oanvänd ut. Vårt enda problem är att vi inte får sufletten att fungera ordentligt. När vi fäller upp den så fäster den liksom inte. Så när man kört en stund med vagnen så märker man att den sakta åker tillbaks mot sitt ihopfällda läge. Är det någon annan som har samma problem, eller möjligtvis förslag på en lösning?
  • hope2005

Just det. En fråga till. Vår BT har brunt tyg, men tyvärr är det ganska solblekt. Funderar därför på att köpa brun impregnering och spraya på tyget. Är det någon som provat det, eller vet något annat smart sätt att få ett solblekt tyg att se bättre ut?

Att ta bort tyget från vagnen är inte aktuellt då det ser ut att vara ungefär 1 veckas jobb.. {#lang_emotions_cool}
  • Billabong
    Lantani skrev 2010-02-07 20:44:17 följande:
    Det ingår inget något regnskydd när man köper vagnen eller har jag förstått fel?
    Stämmer.
Svar på tråden BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7