• Bette

Något om EVG kliniken i Riga

Hej,

Stort grattis tjejer säger jag till er som är gravida. Jag var också i Riga och gjorde ÄD, men dock på AVA men de var superbra också. Blir det syskonförsök i framtiden så blir det Riga igen, tycker det var smidigt att åka dit också, bara en timme med flyg.

Kram

Bette

• Bette
    isisisis skrev 2010-03-03 09:31:51 följande:
    Jag a vart på  lika kliniker  europa,och de finns betydligt bäte klinike än AVA och EGV. Dessutom billigare. Anstränger man sig lite innan med efterfosrkningar och mailkontakt så tjänar man på det.
    Jo i och för sig finns det säkert billigare kliniker men då kanske resorna dit är dyrare och man är tvungen att stanna längre än bara under dagen så att säga. Sedan så tror jag att det är flera med mig som väljer en klinik som har ett gott omdöme, att man inte vill testa olika kliniker och bli bränd det är vad jag tror.

Bette
  • Bette
    isisisis skrev 2010-03-03 11:02:33 följande:
    Det är inte min erfarenhet. Det jag lärt mig är att den billigaste kliniken varit bäst. Gravid bägge gångerna,superbra laborotorium.Lägst biljettpris. Fräshast lokaler ,och tillgång till medicinskt centrum. Men jag förstår att folk hellre gör som alla andra. Tycker bara det är dumt. Under de år jag varit härinne har jag sett att det är lika ofta som det begås fel på de stora klinikerna som de små. Fel i timingen,slemhinnor som släpper,missar i kontakten,åstådda dåliga spemier när ägg dör osv. Så min erfarenhet är inte att de större är bättre. När de sedan kostar dubbelt så mycket tycker jag man kan ta sig enfunderare.
    Var har du varit?

Bette
  • Bette

Hej,

Min man hade lämnat sitt bidrag redan på kliniken, jag åkte dit bara över dagen till Riga Avakliniken, det gick superbra.

Bette

• Bette
    hymafr skrev 2010-03-29 11:58:40 följande:
    Tack milou67 för tipset. Vad tyckte du om EGV som klinik? Krångelfritt? Vet du om de har akupunktur? Bette: Vad tyckte du om AVA? Jag vet att de är dyrare, men hur motiveras det? Har de kanske en superlyxig mottagning?
    Jag tyckte AVA kliniken var bra, jag vet de är lite dyrare men å andra sidan ville inte jag åka till en okänd klinik och bli helt lurad.

Bette
  • Bette
    milou67 skrev 2010-04-03 10:47:52 följande:
    hymafr: Jag har mailat många kliniker och EGV föll jag för då jag tog mod o ringde dit och fick väldigt bra kontakt direkt. Sedan har jag haft tät mailkontakt med deras kordinator och hon svarar mig på de mest konstiga frågor som jag ställer. Priset var väldigt avgörande för mig då det redan gått mer än 125000 kr i IVF försök och pengarna är så gott som slut. Sedan var det ganska avgörande att vi inte behövde ta 1000 prover utan normala prover. I tex Kiev var det väldigt många och onödiga prover( enligt min gyn) . Jag tror både Ava Och EGV är bra men det skiljer sig i pris. Vi går bara o väntar på att få provsvaren nu kan ta upp till 2 v till sedan skall vi bli godkända och direkt då får jag börja nedreglera om dom hittar en donator som matchar direkt. Räknar med att åka i juni. Jag är så exalterad det skall bli så himla spännde. förut har jag haft mellan1-10% chans du är det minnst 50%.Känn så skönt att ha oddsen på sin sida ;) Lycka till alla
    Vad härligt att det snart är dags för er. Jag tror också EGV kliniken är bra.

Bette
  • Bette

Hej,

Jo då det går bara bra. Vår lilla älskling är fyra månader så tiden bara flyger iväg tycker vi. Det är underbart. Inatt har lillkillen sovit i spjälsängen utan babynest, hade kudde och täcke och det gick superbra.

Glad Påsk

Bette

• Bette
    milou67 skrev 2010-04-04 19:40:39 följande:
    bette:just det du har ju fått en bebbe, jag är lite snurrig har ju läst det förut. Man är inte så van att folk som fåt barn fortsätter här på FL. Längtar oxå efter en liten älskling  ;) kram
    Jag tycker att det är bra att fortsätta här och stötta er andra som kämpar på. Jag fick så mycket stöttning från många som dessvärre slutat att vara här.

Bette
Svar på tråden Något om EVG kliniken i Riga