halmhatten skrev 2010-04-30 13:22:37 följande:
Skönt att läsa denna tråd. Börjar bli riktigt trött på att umgås med mammorna i bekantskapskretsen som berättar om hur mycket deras barn äter och förundrar sej över vår 7,5 mån pojke som inte äter något alls.Ja, han försöker äta sånt han kan plocka i själv, men tyvärr tillsvidare inte så mycket som hamnar i munnen... Tror dock att jag ska fortsätta på denna plockmatslinje. Gröt och puréer äter han max 5 teskedar. Oftast inte ens det.Som de flesta andra här så tänker jag att det ju säkert löser sej med tiden, men känns ändå jobbigt just nu.
Nu äter vår dotter äntligen!!!!!! Fyllde 16 månader för någon vecka sedan, och vi hade i princip gett upp. Kontaktat både akuten och barnmottagningen och fått en akuttid. Dagen innan bestämde hon sig tydligen för att hon nog var lite hungrig trots allt, och har sedan dess börjat äta. Nu är hon uppe - frivilligt - i en babysmörgås till frukost + yoghurt, 1 burk spaghetti/köttsås, 1 burk fruktpuré, samt både en och annan bulle, kex eller bananbit. Ammar bara ett par gånger på kvällen nu. UNDERBART! Det värsta är att vi inte har gjort något för att lyckas, så jag kan alltså inte ge något tips, tyvärr. Envisas kanske? Eller vara tålmodig?