• deelah

Min dotter vill inte äta

Wow, trodde jag var ensam..

Har också provat allt med min envisa 7 månaders. Hon skakar på huvudet och kniper munnen,även fast jag vet att hon skulle gilla den smaken,och även om hon åt upp aaalllt jag gav henne både morgon lunch o kväll o älskade det,i en vecka i rad, så en dag för ca 2 veckor sen plötsligt vägrar hon att äta något som är babystämplat. Hemmagjort eller burk.
    Bara någon frukpure slinker ner ibland..

MEN..om det är mat som VI äter, då vill hon ha,och öppnar sin mun så fort det närmar sig,klättrar på oss för att nå mat. Jag har redan provat tricket att använda vanlig sked (hon känner igen baby skedarna), och lagt hennes mat på vår tallrik men det går inte att lura henne längre.(det gick förut)
    Tjejen har ju bara 2 små tänder och vår mat är kryddig..jag låter henne smaka bara men inte mer än så.

Hon har lite problem att dricka ur flaska också,hon föredrar att dricka ur samma glas eller mugg som vi (mycket rinner ut,men hon lär sig varje dag mer o mer).
    Nu dricker hon ändå mest ersättning, försökte med välling för att hon skulle få i sig nått mer tjockare och mättande eftersom ersättning inte gör henne så mätt numera,men hon gillar den inte lika mycket.

Suck!

Jag bara sitter och längtar tills hon blir större och får mer tänder osv så att hon kan äta kryddad mat med oss.

• deelah

Hur slutar man natt amma då..suck..
    hon gråter i sömnen för att hon letar, eller ibland inte, bara gråter,och då ger jag henne bröstet så att hon inte ska vakna av det.
    sen får jag smyga iväg när hon somnat om. så gör hon 3-4 ggr per natt.
    Vill sluta amma helt !!

Men tipset om att ha i vaniljsocker i vällingen är ett BRA tips!! det ska jag prova. minns när jag var i singapore och hade problem med ersättning, vi provade min kusins bebis ersättning, den hade vaniljsmak i den,den var jättegod. hihi..

Idag försökte jag med lite havregrynsgröt (med banan o päron,Nestles), blandat med ersättningsmjölk istället för vatten,det är ju så gott.mosade banan också. jag har inte gett henne annat än mjölk de senaste dagarna för vi blir bara arga på varann när jag ska mata henne.
    blev förvånad när hon öppnade sin mun!! men var tvungen att ge vatten emellan varje sked.. hon tog kanske 6 fulla skedar. sen vägrade hon.

well...i did try..

• deelah

Nu har min dotter börjat äta!

Tack vare att jag tvångsmatat henne. det går inte att ha en bebis på 8 månader som lever på mjölk hela dagarna! i en vecka fick jag, hålla fast henne och medans hon skrek och grät stoppade jag in maten. Det roliga var att hon faktiskt åt upp det, hon spydde inte ute eller spottade. Det är bara det där med att öppna käften som är så svårt...
    Det var jobbigt att mata henne så, men det har lönat sig.
    nu öppnar hon sin mun glatt när skeden kommer,och det är inte längre ett problem för oss:) hahah hon vet nog att hon kommer att äta vare sig hon vill eller inte..!
    jag tror att låter man dem få som de vill så kommer de aldrig att äta!
    jag vet att min dotter är så, samma problem hade vi med att sova. ibland får man vara mer bestämd,det funkar.

kan tillägga att jag slutat amma nu, wiii,känner mig så fri! nu ska jag fira och ta ett glas vin. lycka till med matningen mammor!

Svar på tråden Min dotter vill inte äta