Min dotter vill inte äta
Wow, trodde jag var ensam..
Har också provat allt med min envisa 7 månaders. Hon skakar på huvudet och kniper munnen,även fast jag vet att hon skulle gilla den smaken,och även om hon åt upp aaalllt jag gav henne både morgon lunch o kväll o älskade det,i en vecka i rad, så en dag för ca 2 veckor sen plötsligt vägrar hon att äta något som är babystämplat. Hemmagjort eller burk.
Bara någon frukpure slinker ner ibland..
MEN..om det är mat som VI äter, då vill hon ha,och öppnar sin mun så fort det närmar sig,klättrar på oss för att nå mat. Jag har redan provat tricket att använda vanlig sked (hon känner igen baby skedarna), och lagt hennes mat på vår tallrik men det går inte att lura henne längre.(det gick förut)
Tjejen har ju bara 2 små tänder och vår mat är kryddig..jag låter henne smaka bara men inte mer än så.
Hon har lite problem att dricka ur flaska också,hon föredrar att dricka ur samma glas eller mugg som vi (mycket rinner ut,men hon lär sig varje dag mer o mer).
Nu dricker hon ändå mest ersättning, försökte med välling för att hon skulle få i sig nått mer tjockare och mättande eftersom ersättning inte gör henne så mätt numera,men hon gillar den inte lika mycket.
Suck!
Jag bara sitter och längtar tills hon blir större och får mer tänder osv så att hon kan äta kryddad mat med oss.