Jag försöker tänka att det är långt till augusti, ett halvår. För ett halvår sedan var killen 2 månader, har ju faktiskt hänt en del sedan dess, så det lär ju hända en del det kommande halvåret.
jag har inte varit på BVC på ett tag (men ska dit om en dryg vecka). Min BVC-tant har inte sagt något om att man ska ha bytt ut två mål mat, däremot har hon tjatat om att "det är bra att helamma till 6 månader, men sen behöver de även annan mat, för att få i sig mer järn". Ohc det ekar i huvudet... samtidigt säger min hjärna "klart han överlever", men mammahjärtat oroar sig ju ändå...
Jag tycker jag har försökt med allt: olika skedar, innan amning, mitt i amning, olika smakisar, gröt, välling i nappflaska, välling i pipmugg... Samtidigt vill man ju inte truga alltför mycket så det blir negativt (det har ändå t o m blivit svårt att ge d-vitamindropparna på sked här... suck).
Killen får en liten sked att leka själv med (kul att banka). Majskrokar att kanske smaka på - han har inte ens stoppat dem i munnen. Allt annat åker däremot dit...
... men det är skönt att man inte är ensam om det här. Och det känns som att visst måste våra barn också lära sig till slut???! Det är ju få 7-åringar som bara helammas liksom... Det är bara det att vägen dit känns tung ibland...