Inlägg från: Pannan82 |Visa alla inlägg
  • Pannan82

Min dotter vill inte äta

Min dotter på 7 månader inte äta. Vi har försökt ge henne smakportioner sedan hon var 4 månader men hon är fortfarande inte intresserad. Hon smakar, grimaserar och spottar sedan ut. Tillslut blir hon ledsen och arg och då ammar jag henne. Jag har inget emot att fortsätta amma men är rädd att hon inte får tillräckligt med näring i sig på det viset. Min BVC-sköterska säger att man "ska" ha bytt ut två mål från bröstmjölk till vanlig mat vid 8 månaders ålder och jag har hakat upp mig på detta... Det enda hon verkar gilla förutom bröstmjölken är fruktpuréer och gröt, men hon äter sparsamt även av detta och blir frustrerad om hon inte får ammas efteråt.
    Vad gör vi?? Hur får man henne intresserad av riktig mat? Hur länge är det ok att helamma utan att det är någon fara för barnet?

• Svar på tråden Min dotter vill inte äta
  • Pannan82

Skönt o höra att det finns fler..  känns ibland som man e den enda med ett barn som "matvägrar"... alla andra barn runt omkring en äter som hästar så klart man blir påverkad och lyssnar för mycket på vad BVC-tanter säger ;)

Ingen fara att helamma "för" länge alltså... så länge barnen är nöjda o går upp i vikt?

• Pannan82

Ska också börja jobba i augusti. Var tänkt tidigare egentligen men sköt upp det bl.a. pga att jag inte skulle hinna sluta amma. Klart man känner sig stressad! Alla säger att man ska ha tålamod men ibland känns det bara så hopplöst.. men men.. som sagt, vad gör man??

Svar på tråden Min dotter vill inte äta