ungamammor i gbg :)
Hej jag har en son på 18 månader, själv är jag 20 år, Bor i Tuve/Hisingen.. Ska börja studiera när lillen fått dagis plats..:) Så än sålänge går man hemma och har tråkigt^^
Hej jag har en son på 18 månader, själv är jag 20 år, Bor i Tuve/Hisingen.. Ska börja studiera när lillen fått dagis plats..:) Så än sålänge går man hemma och har tråkigt^^
Jag bode i partille ett tag med mitt ex (fadern till barnet) Så jag vet ungefär hur du kommer in till stan från partille... du kan ta pendeltåget eller buss du väljer helt själv, Bussarna går ju från allum och så finns det en stor tavla där det står ankomst och avgång.. Bussnar tar ju olika lång tid, har alltid råkat ta den bussen som åker runt en väldig omväg, men blå express eller vad den heter går nog rätt fort in till stan annar tar pendeln ungefär 15-20 min tror jag :) Vart i partille bor ni då? Vi bode i björndammen tror jag de hete området^^ Lite långt till affärerna och så tog 30 min att gå.. Nu tar det 5 min till affären så det är ett plus... haha :)
Ja varför inte? Ska iallfall ta en lång promenad i morgon, hoppas vädret blir bra^^ Sen så har jag kollat upp när öppnaförskolan har öppet och så.. Måndagar och Fredagar blir det att sitta där.. Har nyss flyttat in i min egna lägenhet så man har haft fult upp men nu känns det helt okey..:) Och snart kommer en liten kusin till Simon med.. Och kompisen som flyttar närmare mig i Mars kommer ju bli min granna som väntar liten i Maj blir ju kalas^^ Längtar verkligen till Sommaren dock, slippa detta kalla väder och kunna sätta sig ute på en liten filt med lite picknick...
Jag bor på Hisingen/tuve sj? :) Ja på sommaren finns det mer man kan hitta på och man kan vara ute då i det härliga vädret, nu är det så kallt och jobbigt ute.. fryser och massa kläder måste man ha också.. haha
Ne nu ska man snart ner och handla lite mat, jobbigt att man är tvungen att gå nästan varjedag, jobbigt att både ha simon i ena handen och matpåsarna i den andra.. känner mig ibland som en bläckfisk med tusen armar.. haha Så vad händer för er del idag då? Jag tänkte ta med simon ut i snön och leka lite och sen ta de lugn fram mot kvällen.. Går ni på någon öppnaförskola eller har han fåttt dagisplats? Jag väntar fortfarande för skrev upp mig för typ 2-3 månader sen, flyttade nyss hit tillbaka så de blev lite rörigt med dagis och så.. men hoppas han snart får en plats och jag kan börja studiera och vi får igång det här^^ Det känns verkligen skönt med att fått egenlägenhet.. hade sån tur att bara behöva bo hemma i 2-3 veckor innan jag fick flytta in i min trea :) Ibland när allt känns som värst så blir det lite bättre, i mitt fall mycket bättre ..:) Men vi kan väl se någon dag vi kan ses ta en promenad eller något sånt:)
Ja det är bara roligt om man är några stycken^^ Ja det är inte så svårt sen när man kommit in i det.. Vart i partille bor du föresten?
Ohh då va det iallafall inärheten där jag bode.. Vet du hur man tar sig till allum? Sen efter det är det rätt så lätt att komma in till stan.. :) Jag kan rätt så ofta, min sons pappa har honom bara varannan helg änsålänge. Men ändå det känns så jobbigt att lämna bort honom :( kommer bli värre sen när det gäller en vecka.. Men vi kan väl ta något nu nästa vecka eller så?
Alla dagar utan Måndag passar för mig, ska hämta Simon idag också från sin pappa.. Det kändes så jobbigt i fredags att lämna ifrån sig honom när hans pappa börja skälla ut mig framför vår son, så jag gick efter och sa till honom att sådär beter man sig inte. Det känns verkligen tomt inom en när man inte har honom hos sig.. Ska verkligen bli skönt att kunna mysa med sin lilleman idag :) Vet inte hur jag kommer klara av de sen när de blir varannan vecka :( Men passar typ Onsdag eller Torsdag bra för er? Vi kan ju ta en promenad om de är fint värder eller något?
Ja det är lite tråkigt, det tar typ 1 timme med buss/spårvagn till hans pappa.. men jag trivs bättre själv.. Har en underbar lägenhet för mig själv så vad mer kan man önska sig. Visst det är svårt att vara ensam och alla dessa syslor som var lätta innan blir nu lite krångligare. men det funkar
vi möts inne i stan, men de känns ändå jobbigt att träffa honom.. Hatar honom men försöker ändå för min sons skull att få träffa sin pappa.. Ja jag har ju min mamma och mina syskon i närheten så det är tur, om man behöver lite passning i nån minut för att kunna handla lite ifred så kan man få det.. Tycker det är jobbigt att behöva springa ner på kvällen och tvätta bara.. Men det funkar.. blir bara att man lägger sig vid 1 tiden.. Men man får fortsätta kämpa :)
Okey, ja det ska nog funka.. :)ska vi ta en promenad på torsdag om vädret tillåter?
Vet du några bra ställen där man kan promenera? Ja det spelar ingen roll, antingen tar vi det innan dom sovit middag eller efter, fast isåfall kanske det blir så sent? Men annars kankse runt 1-2 tiden? Om det funkar