• SötFlöt

Var åker man gratis buss med barnvagn?

Jag har precis snappat upp i "Lyxfällan" att mamman där åker gratis buss med barnvagn? Jag har då aldrig fått åka gratis..Har ni? Eller är hon bara knäpp?

★☆°♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova Sarah Mathilda 5/3 ♥¸.?°´¯) ♥☆°★
  • Svar på tråden Var åker man gratis buss med barnvagn?
  • Kickan1980

I Gävle betalar man som vuxen oavsett om du har barnvagn eller ej. I Stockholm åker du buss gratis med barnvagn. Tycker det borde vara så överallt!

• rebmetpes

i Växjö e det inte gratis.

tycker det borde vara så överallt.
    en del busschaförer väntar inte tills man kommer tillbaka, och är det mycket folk på bussen är det jättesvårt att komma fram.
    ibland kör dom innan man ens har börjat gå fram, då skiter jag i att gå fram.
  • La Lola
    FamilyFamily skrev 2010-02-05 12:57:03 följande:
    Östersund:)
    I de centrala delarna ja.
    Men lite utanför får vi betala (Brunflo).
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • trolltriss

i göteborg kan man stämpla vid alla dörrar,,, spårvagn som buss.
    Ingen skall åka gratis.

• PVeraB
    goingpanda skrev 2010-02-04 09:35:41 följande:
    I luleå fick man åka gratis buss om man hade barnet i vagnet. riktigt bra tycker jag.
    tyvärr är det ändrat sen ngt år tillbaka. Nu får man snällt betala för sig själv som barnvagns-förare. Barnet åker ju gratis. Det blir till att krångla sig fram och hoppas busschaffören väntar med att köra tills man sitter igen
  • melondoft

Anledningen till att det är gratis i Sthlm är för att det är farligt att lämna barnet ensam i vagnen. Dels kan det skada sig, och sen kan det faktiskt vara så illa att någon kan ta barnet. Är själv busschaufför och anser att det är en självklarhet att folk med barn i barnvagn ska åka gratis. Är man däremot två stycken vuxna så får den ena betala eftersom man då inte behöver lämna barnet i vagnen ensamt.

• Celest
    ulligulli skrev 2010-02-05 12:52:45 följande:
    Barnvagnskort i Stockholm? Aldrig hört talas om och aldrig någon som frågat efter...

söta kråkan skrev 2010-02-04 13:10:31 följande:
    I stockholm & i jönköping betalar man 150 kr för ett år och får ett barnvagns kort då man åker på det alla tider med vagnen.

Existerar inget barnvagnskort i Stockholm! Det är helt felaktigt, har aldrig gjort och kommer aldrig att göra!
  • annasv1980

I Stockholm åker man inte gratis buss vid de hållplatser där det finns en kontrollant utanför som hjälper till vid mittpåstigningen. Så blir det ju på fler och fler ställen.

Svar på tråden Var åker man gratis buss med barnvagn?