Var åker man gratis buss med barnvagn?
Jag har precis snappat upp i "Lyxfällan" att mamman där åker gratis buss med barnvagn? Jag har då aldrig fått åka gratis..Har ni? Eller är hon bara knäpp?
Jag har precis snappat upp i "Lyxfällan" att mamman där åker gratis buss med barnvagn? Jag har då aldrig fått åka gratis..Har ni? Eller är hon bara knäpp?
I uppsala betalar man inte för barnet/vagnen. Bara för den vuxne.
I Gävle betalar man som vuxen oavsett om du har barnvagn eller ej. I Stockholm åker du buss gratis med barnvagn. Tycker det borde vara så överallt!
i Växjö e det inte gratis.
i göteborg kan man stämpla vid alla dörrar,,, spårvagn som buss.
Ingen skall åka gratis.
I Karlstad åker man gratis med barnvagn
Anledningen till att det är gratis i Sthlm är för att det är farligt att lämna barnet ensam i vagnen. Dels kan det skada sig, och sen kan det faktiskt vara så illa att någon kan ta barnet. Är själv busschaufför och anser att det är en självklarhet att folk med barn i barnvagn ska åka gratis. Är man däremot två stycken vuxna så får den ena betala eftersom man då inte behöver lämna barnet i vagnen ensamt.
Hej kan man åka gratis om man har barnvagn i gäta ?
I Stockholm åker man inte gratis buss vid de hållplatser där det finns en kontrollant utanför som hjälper till vid mittpåstigningen. Så blir det ju på fler och fler ställen.