• SötFlöt

Var åker man gratis buss med barnvagn?

Jag har precis snappat upp i "Lyxfällan" att mamman där åker gratis buss med barnvagn? Jag har då aldrig fått åka gratis..Har ni? Eller är hon bara knäpp?

★☆°♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova Sarah Mathilda 5/3 ♥¸.?°´¯) ♥☆°★
  • Svar på tråden Var åker man gratis buss med barnvagn?
  • Jill 79

I stockholm betalar man inte om man har barnet i vagn. Det är ju omöjligt och farligt att lämna vagnen för att gå fram och betala.

• Menhir

I Östergötland har de löst det så att man inte KAN betala på bussen/spårvagnarna, bara dra värdekort eller betala sms-biljett.

Dessutom kan man gå på bussarna/spårvagnarna var man vill dvs även vid bakdörrarna (där automat för värdekort finns) så man behöver inte lämna barnet.

Gissa om det är många som plankar när man inte behöver gå via föraren...

• Elisabeth01

Jönköping- 200 kr per år. Man får ett kort som man inte behöver visa upp...

• Hannah76

Förrut var det gratis här i Västerås, men inte längre. Hur man gör? Man går på bussen fram, betalar och går och sätter sig = )

• Liverithe

Gratis här i Stockholm eftersom man på våra bussar inte kan gå på i fram med vagnen och det vore ju galet att lämna vagnen för att gå fram till föraren och betala.

• goingpanda

I luleå fick man åka gratis buss om man hade barnet i vagnet. riktigt bra tycker jag.

• söta kråkan

I stockholm & i jönköping betalar man 150 kr för ett år och får ett barnvagns kort då man åker på det alla tider med vagnen.

NY blogg lösen ord finns i presentation
  • ulligulli
    söta kråkan skrev 2010-02-04 13:10:31 följande:
    I stockholm & i jönköping betalar man 150 kr för ett år och får ett barnvagns kort då man åker på det alla tider med vagnen.
    Barnvagnskort i Stockholm? Aldrig hört talas om och aldrig någon som frågat efter...
  • KossanMuu
    Liverithe skrev 2010-02-04 09:35:02 följande:
    Gratis här i Stockholm eftersom man på våra bussar inte kan gå på i fram med vagnen och det vore ju galet att lämna vagnen för att gå fram till föraren och betala.
    Så måste man göra i Malmö. Lämnar vagnen alltså. Är bara barnet som åker gratis, inte mamman/pappan.
    ♥ bf 15 februari 2010 ♥ - kossanshandarbete.blogg.se
Svar på tråden Var åker man gratis buss med barnvagn?