-
-
-
Det här var riktigt bra!
Oceans of slumber - har aldrig hört talas om bandet förut, än mindre hört deras musik.Än så länge har jag bara hört den här låten, vilken är en oväntad kombination av melodiös och lätt progressive metal med inslag av blues och soul, frontad av en svart kvinnlig blues-/soul-typ av sångare med fantastisk röst. Låten är långsam och stundtals så tung att jag även får doom-vibbar.Det här bandet ska jag kolla in mer av. \\m//
-
-
Några låttips till min vän flygrl:
Helloween med Michael Kiske
Helloween med Kai Hansen
Cliff Burton
Spandex
Spandex: Fashion, Function & Fetish: 80's Spandex Rockstars! Iron Maiden (spandexfff.blogspot.com) -
Cliif Burton-länken verkar inte fungera.Tom Araya skrev 2023-06-04 01:31:07 följande:
Några låttips till min vän flygrl:
Helloween med Michael Kiske
Helloween med Kai Hansen
Cliff Burton
Spandex
Spandex: Fashion, Function & Fetish: 80's Spandex Rockstars! Iron Maiden (spandexfff.blogspot.com)
Vi provar med denna:
">Cliff Burton bass solo Anesthesia Pulling Teeth (Metallica, live 1983) - YouTube -
-
Idag fyller Tom Araya (eller Tomás Enrique Araya Díaz som han egentligen heter) 62 år.
Grattis Tom!
Det firar vi genom att lyssna på
-
Så vacker sång, både i text och melodi.
-
-
Grymt bra cover på Candlemass - Solitude
-
Just nu lyssnar jag på Jake Kohn.
Otroligt! Den här killen lär vara endast 16 år... vilken röst! Som en manlig motsvarighet till Angelina Jordan.Han spelar bra också.
Jake har spelat in några egna verk också.
-
-
En cover på den gamla ABBA-dängan...
-
-
-
-
Inte alls min typ av musik, men jag imponeras av Evan Rileys otroliga talang.
Jag hamnade på Evans kanal efter att ha sett en reaktionsvideo på denna på Wings of pegasus kanal, som jag också kan rekommendera.