Inlägg från: Tom Sawyer |Visa alla inlägg
  • Tom Sawyer

Vad lyssnar du på just nu?

I morse så satt jag på E4:an på väg söderut från stan. Normalt i det läget så brukar man se kön på väg in mot stan åt andra hållet, och tänka "fan vad skönt att jag ska åt andra hållet". Men den här morgonen så var det kö även åt andra hållet. Så jag och de flesta av de andra på vägen undrade säkert WTF, medans vi krypkörde med solen i ögonen och undrade varför.
    Först blev jag onödigt irriterad på problemet trots att jag inte hade bråttom att komma fram. Sen - plötsligt dök den här nya vackra låten upp i mina högtalare, och jag förlät utan vidare föraren i lastbilen som körde i 40k/tim med varningsblinkers på E4:an.
    Det finns betydligt viktigare saker i livet än att bli förbannad på skitsaker som egentligen inte betyder något.
    Tyvärr krävs det oftast mer än en vacker låt innan vi fattar det...

Vad är viktigt - på riktigt?
  • Tom Sawyer
    Grande Rock skrev 2020-03-11 21:39:22 följande:

Känner att det börjar bli dags att överge det här forumet. De senaste åren har det egentligen bara varit den här tråden som varit värd att besöka men nu har jag lessnat tillräckligt på forumets allmäna förfall.

Tack ska ni ha för all glädje ni delat med er av här.

Vore trist om du lämnar oss Grande Rock. Du är den som alltid varit mest konsekvent i sin musiksmak =)
    Jag har har som sagt en väldigt bred musiksmak, och jag är absolut ingen expert i ämnet, men jag har hört bandet, och det här är min favvo med dem.

• Tom Sawyer
    bastardized skrev 2020-03-14 00:29:39 följande:
    Jag ska inte försöka gissa vad du vill säga eftersom du inte skrev nåt, men bra budskap tycker jag
  • Tom Sawyer

Det är många oroliga tankar och känslor som flyger runt just nu. Affärerna börjar få slut på saker som folk plötsligt bunkrar. Så jag tänker inte spä på oron som många känner. De flesta av oss behöver inte bli oroliga.
    När jag hörde den här låten så var solen på väg att gå ned över stan, och den fick mig att le brett. Jag älskar "doa-körer" och ett coolt blås-arr Cool

• Tom Sawyer

Många har det tufft nu. Vi vet och förstår att mänskligheten inte kommer att gå under. Men de flesta av oss känner någon slags oro. Det gör jag också. Inte personligen för själva viruset, men allt runt omkring. Vad kommer att hända med jobbet, med släktingar i riskzonen, med ekonomin? Man vet inte. Inte ens experterna vet - trots att de försöker låta som att de gör det. Jag har undrat lite över hur det här utbrottet skulle ha varit utan internet. Antagligen lite mindre dramatiskt. Om man kollar på lite historia så drabbades landet av pandemierna "Asiaten" runt 1957, och av "Hong-Kong flunsan" runt 1970. Vi klarade av dem. Så mitt budskap här i natt är att det är klart att vi fixar det här också. Trots att vi nu har internet och alla nojor som följer med det.
    Här är en ny låt från vårt grannland i öst som stängt sina gränser. Jag är ingen expert, men jag tror inte att virus har ett eget pass ;)

• Tom Sawyer

Applåder till alla tappra och starka runt om i världen/vården som tar hand om de svaga.

• Tom Sawyer

Jag hittar ingen låttext som kan säga det jag vill säga här i natt, så jag använder en liten blåssektion i stället. Ge inte upp inför mörkret!
    Det är klart att vi fixar det här =)

• Tom Sawyer
    bastardized skrev 2020-04-03 20:14:29 följande:

Jag har förmånen att ha vänner runt hela och vårt jord och i de aktuella samtalen kommer naturligtvis covid-19 upp som ett givet ämne att prata om.

Min vän i Argentina som med deras mått mätt är välbeställd inser att om smittan nyper tag om honom är det endast hans tro på högre makter och en ganska obildad  och inte minst underbemannad och tyvärr korrumperad läkarkår som är hans knappa hopp medan min kollega/partner i USA med en av de exklusivaste försäkringar som går att köpa för pengar är garanterad ett eget top-notch läkarteam och något som kan likställas med en lyxsvit om han skulle bli smittad. 

Oddsen handlar om vem du är och hur mycket du har i plånboken. Man behöver definitivt inte vara vänster för att inse att det ligger något väldigt sorgligt i detta.

Det är en galen tid just nu, det märker vi alla. Stresspåslag vi inte hade väntat oss ramlar plötsligt över en. Vi kan inte belasta oss själva över sånt vi inte kan styra. Vi kan bara göra det bästa vi kan. Plattityder I know, men det är så det ser ut. Ta emot och acceptera kraft från kramar av personer i din närhet, och ge själv när du kan. Det räcker så.

• Tom Sawyer

Det känns lite som att mänskligheten i allmänhet, och sjukvården i synnerhet befinner sig i ett slags tetris-spel med den här pandemin. Vi vet hur tetris funkar, det går fortare och fortare, det blir svårare och svårare att hänga med.
    Men jag säger det igen, vi kommer att fixa det här. Det blir inte smärtfritt och enkelt, men vi löser det.

Lyfter på min hatt återigen för våra hjältar i vården som kämpar mot en osynlig fiende.
    Ta hand om er och Stay Safe

Tetris
  • Tom Sawyer

Jag tror inte att så många unga människor kollar på den här tråden, men om någon mot förmodan gör det. Kolla på vad som kan hända om man väljer att skita i det som sägs, och effekten på det som kallas dominoeffekten. Please

Svar på tråden Vad lyssnar du på just nu?