Inlägg från: Tom Sawyer |Visa alla inlägg
  • Tom Sawyer

Vad lyssnar du på just nu?

Jag känner mig alltid lite avundsjuk på de personer som är gifta/tillsammans med sin bästa vän. Är du en av dem, så grattis. Jag vet inte hur vanligt det är, men det är ett liv jag saknar...

• Tom Sawyer
    Grande Rock skrev 2020-02-14 19:31:32 följande:

Ja j*vlar vad man dansat till det här spåret, det var en klassiker på kårhusets alternativgolv 

Kul att du skriver om en känsla kring den här låten. Jag gillar sånt - oavsett musik eller låtval. Tack
  • Tom Sawyer
    bastardized skrev 2020-02-12 11:38:44 följande:

Att kunna skapa något sånt här med hjälp av en sliten gitarr med endast sträng är inget annat än talang. 

Sjukt impad. Bättre än de flesta med 6 strängar

• Tom Sawyer

Hittar inget nysläppt värt att lägga ut som finns på YT, så jag väljer den här låten, som jag tycker är på riktigt och växer om man lyssnar flera gånger.
    Jag hoppas att ni här ute har en kärlek ni bryr er om - och att ni har ett hjärta som kan visa det.

på riktigt...
  • Tom Sawyer
    bastardized skrev 2020-02-18 00:39:18 följande:
    Tack själv för ett bra tips på låt!
  • Tom Sawyer
    bastardized skrev 2020-02-22 00:12:29 följande:

Att livet är skört är något jag har fått lära mig de sista dagarna då en av mina allra närmsta vänner plötsligt ramlade ihop till följd av en massiv hjärtinfarkt.

Ena stunden en lycklig man mitt i livet med ett ganska nytt lyckligt förhållande och om några dagar skulle de få nycklarna till sitt sprillans nya hus och starta ett nytt spännande kapitel, allt blev mörkt på en ögonblick..... Var rädda om er!

Tråkigt att höra om din vän. Fint skrivet om livets sköra tråd vi alla dansar på.
    Den lärdom man kan försöka ta till sig om man står vid sidan av, är att försöka se bortom alla triviala I-landsproblem som man tycker är "jobbiga", och uppskatta det man har.
    Om man är mitt inne i ett sorgarbete så är det en helt annan sak. Det måste få ta sin tid.
  • Tom Sawyer
    bastardized skrev 2020-02-27 23:18:55 följande:

Vill tacka för varma ord och tankar i tråd och dm angående mitt senaste inlägg. Detta är utan tvekan forumets varmaste tråd. 

Tack själv. Du är en av dem som försöker sprida värme härute
  • Tom Sawyer

Jag hörde en sak på radion i veckan. Tror det var Kodjo på morgonpasset som läste nåt om att en undersökning visade att vissa människor har en hjärna som har sitt hörselcentra nära till sitt belöningscentra och att andra inte har det.
    Det fick många klockor att ringa. Jag är definitivt en av dem som påverkas starkt av musik, och har väldigt svårt att relatera till dem som inte gör det. Jag har svårt att förstå dessa människor, men om det finns en kroppslig anledning så kanske jag får lättare att förlåta dem...

• Tom Sawyer
    bastardized skrev 2020-03-02 01:16:58 följande:

Har i kväll haft en mysig garagedag ihop med min son vilket känns skönt då han hemma hos mor lever i en väldigt polerad miljö samt det faktum att han hade turen att bli studiebegåvad vilket gör att hans vänkrets är städad och ointresserad av saker som skitar ner händerna. 

Han vill nu skaffa en hobbybil som vi gemensamt ska skruva på men våra åsikter går isär vad gäller val av bil, jag tycker ju väldigt mycket om gamla amerikanska bilar och gamla klassiska bilar generellt med det undantaget att jag inte känner något inför japanska bilar, vilket han gör.... Ja ja vi får se vad vi hittar. 

Lite kul att (hjärtligt) retas med exet då han låter sig påverkas av mina musikval i garaget och fortplantar detta hem till mammans villa. Får ofta höra det av henne. 

Så, så här låter det nog ungefär i hans rum under några dagar framgent.

*Flinar brett*
Svar på tråden Vad lyssnar du på just nu?