Inlägg från: Tom Sawyer |Visa alla inlägg
  • Tom Sawyer

Vad lyssnar du på just nu?

Nandez skrev 2019-07-06 14:25:37 följande:
    Styrka till dig
    Tack Nandez, skickar en kram tillbaka
  • Tom Sawyer
    Första dagen på semestern, och regnet öser ner över stan. Det gör inte så mycket tycker jag. Då slipper jag att måla, snickra, och allt det andra som står på listan. Jag kan sippa på en kall öl och lyssna på musik i stället, vilket känns betydligt roligare =)
    Den här låten handlar om något av det värsta, men samtidigt något av det bästa som finns. Ni vet känslan när man är nykär, och man tror att den andra personen känner likadant...men man vet inte säkert och hjärtat fladdrar åt olika håll.
    Jake Scott - Out Of My Hands

• Tom Sawyer
    bastardized skrev 2019-07-29 01:16:30 följande:

INTE jazz som bilder antyder utan något helt annat....

"To abcent friends" gissar jag?
    Bra låt tycker jag
  • Tom Sawyer

De flesta av oss behöver någon för att bli någon man vill vara.
    Om man är med fel någon, så kan man bli någon man inte är.
    Hoppas att du som läser det här är på rad ett.

någon
  • Tom Sawyer
    Just raw skrev 2019-08-03 16:44:57 följande:

">

Den låten gillar jag. För mig är en sån här låt när man går genom en storstad i gryningen och en del av staden är på väg att vakna, och den andra är på väg att gå och lägga sig. Vilken grupp man vill tillhöra beror alldeles på situationen.
  • Tom Sawyer

När jag åker förbi Linköping, så tänker jag ofta på Winnerbäck. Hans musik var som ett soundtrack till mitt liv under en period. Hans texter målar ofta bilder i mitt inre, och den här har lämnat det starkaste avtrycket. Som en stark vind av frihet och kärlek till musik som leder till en annan väg. Bort från den plats man inte ville stanna på, och bort från ett liv med stämpelklockor och slentrian?
    Jag hoppas att han & Hovet fick en och annan att vakna till - och lyfta på arslet från soffan med den här låten ;)

#soffliggare
  • Tom Sawyer
    Nandez skrev 2019-08-08 13:34:00 följande:
    Så poetiskt
    Tack Nandez. Du är en vänlig själ mot de flesta här ute
  • Tom Sawyer

Den här har legat på min lista ett tag, men jag ville först inte lägga ut den här.
    Det är inte direkt fredagsmys, men texten träffar obehagligt rakt in mitt hjärta just nu, och det här är ett av få ställen där jag kan vara mig själv

• Tom Sawyer

Det händer ganska ofta när min "Release Radar" från Spotify ramlar in, att "konflikterna" i min musiksmak får mig att flina rätt hårt
    Helt ärligt så kom dessa två låtar efter varandra när jag stod i tvättstugan i kväll, och jag flinade brett o tänkte: "Det här nog inte helt normalt"
    Först Oscar Peterson & Ella Fitzgerald i finstämda "You Don't Know What Love Is":

Efter den kommer såklart den här låten med Skillet - Reach

Jag gillar båda, så hatten av för AI:n på Spotify den här veckan som fattar att jag inte gillar när allt låter likadant, och sån är jag även IRL. Både när det gäller jobbet och människor omkring mig =)
    Hoppas att ni som läser får en helg som just NI gillar ;)

• Tom Sawyer

Frihet.
    Det känns som en självklarhet för oss här i Sverige. De flesta av oss kan nästan välja helt fritt vad vi vill göra med våra liv.
    Vi kan studera gratis, vi kan flytta vart vi vill, vi kan få hjälp om vi blir sjuka, vi kan välja partner, vi kan rösta på det parti vi vill, vi kan välja vår sexuella läggning (inom rimliga gränser), vi kan i princip välja på så många saker i våra liv att vissa av oss blir lite vilsna.
    Jag är ingen expert, men jag kan tänka mig att ju mer valmöjligheter man har, desto mer mer ångest kan det skapa.
    Jag själv hade en väldigt stor frihetslängtan i mina äldre tonår. Jag ville liksom slåss mot stämpelklockor och normer. Jag ville bli en författare, låtskrivare, någon som kunde beröra - och få betalt för det. Problemet jag fick med det - var att jag hittade jobb som var så pass fria, så att mitt uppror kom av sig. Men så gjorde tyvärr även kreativiteten.
    Så på ett sätt kan jag tycka att min egen utveckling hade mått bättre av skitjobb med stämpelklockor och skitjobbiga chefer. Det är absolut inte så att jag klagar. Det vore ?läs något fint ord jag inte minns?. Men ni fattar.
    Så om du sitter på ett skitjobb, med en taskig chef, så kanske just det kan ge dig en spark i rumpan på din egen kreativa väg framåt

PS: Låten i sig har väl ingen direkt koppling till texten, men jag har alltid gillat Tom Waits, och strofen ?and it?s time, time, time that you love? är aldrig fel.

Time
Svar på tråden Vad lyssnar du på just nu?